Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint weg ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint weg ?

    Korting op 420shop
    Beste forumcollega's of zoiets..............
    heb een 'gouden"tip:

    Helaas heb ik er nog geen foto's van maar die zullen snel komen............
    Wat te doen als men spint heeft........
    Spint is een lastige plaag en moeilijk te verhelpen..........men kan roofmijten kopen en uitzetten maar daar heb ik persoonlijk ook mijn eigen mening over zoals velen al weten......
    dus heb ik wat anders gevonden.
    Na het bekijken en onderzoeken van spint ben ik ook dankzij dit forum erachter gekomen dat de spint altijd (bijna altijd) hoog in d eplant zit, ze maken hun webben aan in de hoofdtop.........en makkelijk met stogzuiger te verwijderen is...........dan wel dagelijks..........

    Spint is gewoon vervelend.........maar..........
    als men een spintplant oogst en hang dez eondersteboven in droog ruimte.........kijk een een half uurtje later wat men ziet.............
    -aan de onderkant van de plant (dus waar ie is afgesneden ) hangt in de droogruimte onderste boven en ziet dat de spint omhoog gaat naar deze kant en verder niet in de toppen aanwezig zal zijn of minimaal dan........(microscoop onderzoek)
    dus kortom spint kruipt omhoog.......waar dan ook.

    Nu had ik laatst een plant waar bergen en trosjes spint in zaten iedere dag weer.gewoon van een afstand te zien dat ze op d ebovenste blaadjes van de toppen zitten....dus heb ik:
    een oude dorre tak van een eerder geoogste plant gepakt!!!!!!!!!!!
    dus een tak waar ook redelijk wat zijtakken aan hangen he......deze heb ik aan de onderkant nat gemaakt en schuin tegen de hoofdtop gezet met een lengte van 5-10 cm boven de hoofdtop van de plant waar spint in zit..................zet daarbij de tak vast door zijtakken van de tak tussen de levende plant te steken (helaas geen foto's)

    1: kijk eens een half uurtje verder wat er gebeurd is: de spint verplaatste zich naar de tak nog wel bovenin ook.daar maken ze hun webjes aan en lopen ze allemaal spontaan heen 1 voor 1......tot ze boven zijn.

    2: verwijder de tak na een uurtje en doe het precies hetzelfde of stfzuig de tak eventjes........
    doe dit een dag later nog eens tot 3 a 4x en bekijk dan eens de toppen onder bij voorkeur een kicroscoop./...................lol............geen spint meer............greets Kweker


    ps: foto's komen nog wel............of iemand wil het eender deze dagen testen zijn foto's welkom uiteraard..........P3210030..jpg...

    Dus inmiddles een foto erbij.de spint kruipt langs de zijtakken omhoog he............bovenste punt............greets kweker
    Last edited by monty; 11 November 2010, 12:05.
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    #2
    Re: Spint weg?

    Kijk das nu nog eens een super tip kweker. Hartelijk bedankt voor deze geniale oplossing.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Spint weg?

      Heel nuttige tip kweker. Als ik last krijg van spint ga ik dat zeker proberen.

      Grtz Trix
      sigpic
      Trixters kweekje

      Comment


        #4
        Re: Spint weg?

        extreem

        nice topic

        Comment


          #5
          Re: Spint weg?

          bedankt

          Comment


            #6
            Re: Spint weg?

            Kijk dat is nog eens een super onderzoekje zoals monty het al zei geniale oplossing
            Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

            Comment


              #7
              Re: Spint weg?

              Geniaal!!!
              --> denkt in de richting van nobel prijs!
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

              Comment


                #8
                Re: Spint weg?

                stuur maar op hahahhahaha testen maar ik wacht tot iemand een bericht heft geplaats van de werking ervan...........
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Spint weg?

                  ja de reden waarom de spint naar de afgesneden stam kruipt is mededeels door het vocht wat uit de snijwond komt.waar de spint gek op is, maar bijna altijd boven ben ik niet helemaal eens in de toppen, spint begint vanonder altijd grotendeels als een waar leger. en wanneer je ze al boven hebt is het te laat. je zult ook zien snel dat de onderste bladeren beginnen met puntjes en verkleuring en dat het steeds op loopt in paar dagen tijd. ik heb zelf al eens knoflook geteeld, uit knoflook teentjes, en bij elke 3 stuks 1 knoflook plant erbij een teen dan dus zullen un 5 a 6tal zijn die volgroeien als een. het vertraagde het tempo waarop de spint voortging, maar tegenhouden nee. vertraging is alles wat het oplevert, opzich toch een voordeel omdat je langer de tijd hebt om het te ontedekken en schade kan beperken, en nog snel even kan sproeien voordat ze in de toppen zitten.. wat ik persoonlijk heb gedaan om spint echt tot het minimum te laten komen helemaal gaat het nooit weg als je ze eenmaal hebt, is na de knoflook test. weer niewe knoflook erbij gezet , en behandeld met (ATA) bcuzz bio defense a&b niet te duur middeltje en moet zeggen hielp echt goed. kvond het effectiever, dan bayer spint, maar ook nogmaals hier duid ik even op terug na een 2 a 3tal zal de spint immuun worden voor het middel,dus dat wilt zeggen dat ze ertegenkunnen, en dat je moet afwisselen. echter verzorg je ruimte na de oogst met dettol etc. en laat de ruimte een paar dagen luchte.zodat het ongedierte weg is.

                  verder een goeie post toch wel kweker. dit heeft ook weer voordelen

                  Comment


                    #10
                    Re: Spint weg?

                    tuurlijk heeft het zijn voordelen maar op een bestaande plant als men spint heeft zitten eruiteraard ook van die beesten beneden en halverwege je toppen.
                    Als ze boven zitten zoals je aangeeft is het te laat????????NOPE/............zet die tak er in en ze paraderen allemaal upstairs...........en nogmaals zullen er ook wel blijven zitten maar het meeste zal toch gaan.
                    Is hetzelfde als men hangt te drogen.............kijk maar eens goed aan de takjes die aan het draadje hangen...de meeste spint in een plant zal uiteindelijk allemaal boven zitten.
                    Deze post is natuurlijk ook garantie DAT NA 3X GEBRUIK ALLE SPINT WEG IS.......... het haalt ten slotte toch de meeste in een plant weg zonder te hoeven sproeien en dergelijke......................... dus de beesten kunnen niet imuum worden door een stomme tak die je etegen een top aan zet..............lol...........in ieder geval ik snap duidelijk wat je bedoeld.................. en jij mij ook geloof ik wel....................hier werkt het goed!!!!!!!
                    en ik wacht nog steeds op een post van iemand die dit ook heeft gedaan................greets kweker
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Spint weg?

                      Beste medekwekers,
                      Spint is kut volgens mij is de enige oplossing spuiten!
                      De manier zoals hier beschreven word is misschien wel doeltreffend als je een paar plantjes hebt, maar hoe wil je dat doen met 200 planten ?

                      Comment


                        #12
                        Re: Spint weg?

                        Het forum is ook bedoeld voor hobby kwekers, als je een paar honderd plantjes hebt zit je hier verkeerd...
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: Spint weg?

                          Dus als je 200 planten hebt mag het geen hobby meer zijn ?

                          Comment


                            #14
                            Re: Spint weg?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
                            Het forum is ook bedoeld voor hobby kwekers, als je een paar honderd plantjes hebt zit je hier verkeerd...
                            Word echter niks over vermeld, als je jezelf hier komt aanmelden ??? of heb ik ergens overheen gelezen.
                            Enige duidelijkheid hierover is wel gewenst,......kom het zogenaamde "hobby forum" hier meerdere keren tegen.

                            Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet, meestal met als doel om iets tot stand te brengen.

                            Voorbeeld:
                            Iemand kweekt 200 koikarpers in zijn vrije tijd, en verkoopt deze,........dat is dus geen hobby meer ????


                            Ik heb het inmiddels gevonden in de regels:

                            Allereerst een belangrijke mededeling:
                            Dit forum is speciaal bestemd voor hobby- en medicinaal kwekers,
                            Kweekvragen en verslagen die duiden op een groter kweekvolume dan logischerwijs voor eigen gebruik kan zijn zijn niet gewenst,
                            Hou daar a.u.b. rekening mee voor je gaat posten.

                            Ik mag dan gelijk aannemen, dat als we een dergelijk kweekverslag of kweekvraag hier op het forum constateren,
                            we de reportknop dienen te gebruiken om dit aan de desbetreffende moderator te melden ???
                            Last edited by MMH; 3 April 2010, 17:23.

                            Comment


                              #15
                              Re: Spint weg?

                              dat vind ik nou eens een slim idee, heb nu een tak bij mijne neer gezet en zal eens over een uurtje gaan kijken. ik hoop dat het ook bij mij gaat helpen aan gezien het nu al week 11 is en het nu pas constateer dat het spint is. hoop het dan ook voor de volgende keer eerder te kunnen verhelpen. bedankt alvast !

                              Comment

                              Bezig...
                              X