Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Slakken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slakken

    Korting op 420shop
    Goedemiddag, ik volg dit forum al een tijdje en heb nu zelf ff een vraagje.
    Na jaren probleemloos wiet planten te hebben gekweekt voor de hobbie heb ik nu
    serieus een slakken probleem.
    Mijn feminised Northern lights stonden er echt prachtig bij toen ik laatst op een ochtend zag dat er 2 helemaal kaal waren gevreten in een nacht tijd!
    Dat was ff schrikken en heb meteen rigoreus actie ondernomen en van die blauwe slakkenkorrels gekocht.
    Ik weet dat er vriendelijkere manieren zijn dan slakkenkorrels maar ik wilde verder geen risico meer nemen.
    Nu is mijn tuin echt een waar slakken kerkhof en ruim ik ze iedere dag netjes op zodat er niet onverhoopt andere medebewoners van onze planeet er ziek door raken. Maar nu vroeg ik mij af of deze korrels ook slecht zijn voor onze planten? En dat je jezelf bijvoorbeeld vergiftigd wanneer je later de toppen rookt.

    (Mijn kale plantjes tonen weer een teken van leven, maar weet niet of het nog goed komt aangezien ook alle jonge zijvertakking varen weggevreten.)

    #2
    Re: Slakken

    De beste manier dat ik gebruik zijn de slakkenvallen een paar potten, glazen, of plastiek flessen rondom je plant ingraven vullen met bier en slakken kruipen er regelrecht in. Zorg ervoor dat er geen andere beplantingen tegen je wietplant staan. En maak je tuin egel vriendelijk die vreten slakken zoals konijnen neuken .

    Denk niet dat die korels schade zullen toebrengen aan het uiteindelijke resultaat. Maaar zou ze toch niet meer gebruiken een paar weken voor je oogst en beetje uit de buurt blijven van je plant als je strooit.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Slakken

      Ik gebruik ook van die blauwe slakkenkorrels en die werken echt goed! Kheb er vanmorgen ook weer 5 uit de pot gehaald
      Vorig jaar heb ik ze ook gebruikt en heb er helemaal geen negatieve effecten aan overgehouden.

      Greatz tjeute.

      Comment


        #4
        Re: Slakken

        Ik heb in het tuincentrum van die blauwe korrels van Ecostyle gekocht. Ecostyle is een van de betere merken als het op plantentoebehoren aankomt. De korrels kan je blijven gebruiken tot momenten voor de oogst, alleszins, bij sla toch. Ik denk dat het te doen moet zijn bij cannabis. Een doos anti-slakkenkorrels kost je een 8tal euro, dus dat weegt zeker niet op .

        Greetz

        Comment


          #5
          Re: Slakken

          ik heb ook last van slakken en ik kan in de tussen tijd noteren: bier werkt!
          Ze wilden echter alleen belgisch bier...geen goedkope heineken

          Bedankt voor de info

          Groeten,

          Stuntman Bart

          Comment


            #6
            Re: Slakken

            echt jongens, sinds ik slakkenkorrels strooide geen slakken meer te bespeuren!

            Of biervalletjes werken dat weet ik niet, maar slakkenkorrels zijn zeker geen slechte investering!

            Isn't she worth every euro?
            Beetje kosten maken, dat hoort erbij! Maar eens je oogst ben je dat allemaal vergeten (denk ik zo)

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Slakken

                Anders verzamelen en een soepje van koken .



                Grtz

                Comment

                Bezig...
                X