Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

rare wit gele beestjes of eitjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    rare wit gele beestjes of eitjes

    Korting op 420shop
    hallo
    hoop dat iemand mij kan helpen
    heb buiten 3 plantjes staan en heb ontdekt dat er aan de onderkant van de blaadjes
    hele kleine wit gele balletjes zitten het zijn er nog niet veel , en zijn echt heel erg inieminie, nog kleiner dan het puntje op een toetsebord, ook trof ik een geel miniwormpje of rupsje aan zo klein als als het golfje op een toetsenbord onder esctoets,
    leg het misschien beetje moeilijk uit maar zou anders niet weten hoe ik het uit moet leggen, heb er fotos van maar is zeer moeilijk te zien omdat beesie.jpghet zo klein is heb het rood omcirkeld
    iemand een idee wat het is de balletjes bewegen niet volgens mij
    alavast bedankt mvg sugarcandybeesie1.jpg

    #2
    Re: rare wit gele beestjes of eitjes

    nou we snapen het maar ik weet niet wat het is kan niet zien

    Comment


      #3
      Re: rare wit gele beestjes of eitjes

      dit zijn bladluizen

      Comment


        #4
        Re: rare wit gele beestjes of eitjes

        kunnen dus geen kwaad? heb ze ook namelijk XD

        Comment


          #5
          Re: rare wit gele beestjes of eitjes

          Bladluizen kunnen wel degelijk kwaad, dus ff opruimen die hap. Ff snuffelen op 't forum over hoe en wat....

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: rare wit gele beestjes of eitjes

              Loep kan helpen of een usb microscoopje.

              Comment


                #8
                Re: rare wit gele beestjes of eitjes

                Ik heb er met een (niet te sterke) loep naar gekeken, maar geen teken van leven gezien. Zijn er bladluizen die zich als geel kleverig poeder kunnen vermommen? Mijn plantjes staan overigens niet in een tuin, maar op een dak, vier hoog. Zou het iets met de wind van doen kunnen hebben?

                Comment


                  #9
                  Re: rare wit gele beestjes of eitjes

                  Hoho meneertje, vale heeft alleen gereageerd op dat bladluizen wel degelijk schadelijk zijn. Ik heb nergens geconcludeerd dat het hier om bladluizen gaat..... get your facts straight!! De foto's zijn van zo'n kwaliteit dat ik zelfs me niet aan een gok ga wagen!

                  Hier een voorbeeld van bladluis eieren btw....ik ben geen kenner of bioloog, maar ken mijn pappenheimers wel degelijk en ik heb google om iets te zoeken als ik het wil weten.
                  Dit is voor iedereen vrij beschikbaar.......
                  eieren_bladluisgroot.jpg
                  Last edited by ceBep; 20 July 2010, 21:39.

                  Comment


                    #10
                    Re: rare wit gele beestjes of eitjes

                    Sorry Vale, je hebt helemaal gelijk. Je hebt alleen gereageerd op Rookie88. Blijft mijn probleem, want eitjes (dank je wel voor de foto) van bladluizen zijn het niet. Ook ik gebruik Internet als bibliotheek/informatiedrager, maar heb mijn "bezoekers" (van wie ik zelfs niet weet of ze leven?) niet kunnen googelen. Zal proberen een foto te maken. Bedankt voor je reactie. Als je net zo prikkelbaar bent als je letters (mooi gekozen) zou ik mijn evenknie getroffen kunnen hebben (wanneer ik niet "high" ben).

                    Comment


                      #11
                      Re: rare wit gele beestjes of eitjes

                      Die gele plakkerige dingen onder je blad zijn luizen
                      zet er maar is een tuinslang op en spuit aan de onder kant van je blad en dan zijn ze weg
                      Klopt je ziet ze vaak niet bewegen maar ziet er wel goor uit.

                      groetjes
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: rare wit gele beestjes of eitjes

                        @david:
                        Ik heb nogal een kort lontje, internet is anoniem en dit "geeft" sommige mensen het recht om maar neer te schrijven wat ze maar willen.
                        Aan een reactie kan ik niet aflezen of het kwaadschiks, per abuis o.i.d. wordt neergeschreven.... vandaar soms dan een felle uithaal aan deze kant.
                        Mocht je goede foto kunnen maken zal ik er ook graag ff naar kijken en het grote boek van Koppert (Kennen en herkennen. Levenswijzen en kasplagen en hun natuurlijke vijanden, Malais, M.H. & Ravensberg W.J., Koppert B.V., 2002, 288p.) er met alle gemak ook ff bijpakken. Dit is een zeer fijn boek met veel info die je zowel voor buiten als binnen kunt gebruiken en hanteer het regelmatig naast het inet.

                        Comment


                          #13
                          Re: rare wit gele beestjes of eitjes

                          Bedankt voor je reactie, Vale. Ik denk dat ik morgen een blad in een plastic wietzakje van de coffeeshop doe, met diertjes of woestijnzand en al, en naar de growshop stap. Al zou het zomaar kunnen, dat ik morgen wakker wordt en me bedenk dat Belladonna wel gelijk zal hebben. Al jouw wijze raadgevingen en al mijn twijfel ten spijt zwicht ik dan voor het idee dat een raadgeving zijn waarde ontleent aan de zelfverzekerdheid waarmee hij gegeven wordt. Is misschien ook wel een kwestie van geestelijke luiheid, al zal dat lichamelijk afgestraft worden als ik elk blad afzonderlijk schoon moet spuiten. Vraagje nog aan Belladonna: de beestjes (is die gele plakrotzooi dierlijk?) zijn dan wel van de plant, maar hoe zit het met degenen die zich zwemmend redden en op de aarde in de pot vallen? En zijn er onder de bladluizen geen Jezus-figuren die opstaan uit de dood? Water is voldoende?

                          Comment


                            #14
                            Re: rare wit gele beestjes of eitjes

                            Bladluizeneitjes "produceren" direkt kant en klare luizen die gelijk beginnen te zuigen aan je bladeren, dus heb je luizen op je plant, van welke soort dan ook, zul je in korte tijd complete kolonnies zien. Remming van de groei en deformatie van je bladeren zul je ook binnen afzienbare tijd zien verschijnen daar bladluizen ongeslachtelijke voortplanting gebruiken, dus explosieve groei kun je verwachten...
                            Daar hier niet van overbevoking wordt gesproken lijkt me het ook geen bladluizen probleem.

                            Je hebt zoveel soorten eitjes van dezelfde kleur en vorm dat identificatie via een geschreven woord bijna onmogelijk lijkt te zijn... De tijdspanne van ei naar larve of nimf/adult kan ook helpen om het beestje te herkennen.
                            En vergeet niet dat alle eitjes van de vijandige soort zijn...
                            Het oorspronkelijke bericht is van 10 juni, dus die plant zou in principe al opgevreten moeten zijn mocht het om een zeer schadelijke soort gaan???????
                            Indien er geen reactie op komt, blijft het gissen.........

                            Comment


                              #15
                              Re: rare wit gele beestjes of eitjes

                              Nou, ik weet niet of Sugarcandy dezelfde bevolkingsgroep huisvest als ik, maar bij mij zijn het luizen. Vanmorgen herinnerde ik me een microscoop die zich in mijn bezit moest bevinden, en jawel... Wat voor een monsterlijke beesten bleken zich in de oksels van mijn lievelingsplanten op te houden... Enge beestjes, die zelfs geklemd tussen twee glasplaatjes hun leven bleken te kunnen voortzetten... Lange harige poten die het glas leken te willen optillen... Een hulkenlichaam op schaal (ik bedoel dat ze ook groen en onverwoestbaar zijn, maar wel piepklein)... Een griezelig groen lijf met veel te grote pikzwarte ogen... Het was ongelooflijk. Wat een armorfe groene massa had geleken, bleek een kudde luizen die me verwijtend aankeek. Voor mieren, die deze luizen als "huisdieren" houden zoals wij koeien, inclusief onze gewoonte om ze te melken, was het een buitenkansje geweest, zo'n roedel melkvee, maar ik heb geen last van deze diervriendelijkheid. Per slot van rekening eet ik ook biefstuk. Morgen ga ik m'n plant bespuiten met een mengsel opgeloste groene zeep en spiritus en maak alle luizen dood. Ik zal proberen te vergeten dat ze me allemaal aankeken met die zwarte ogen, koeien hebben ook van die prachtige ogen met lange wimpers... Als het gebeurd is geef ik mijn handen een stevige wassing met wat er nog is overgebleven aan zeepsop. Sticky, sticky, maar nu een stikkie.

                              Comment

                              Bezig...
                              X