Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Moet ik oogsten vanwege spint ? Laatste week/2 weken bloei.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moet ik oogsten vanwege spint ? Laatste week/2 weken bloei.

    Korting op 420shop
    Hallo

    mijn 2 grote dames zijn 3 weken naar binnen gegaan ivm het slechte weer.

    ze staan nu onder een 400 watt lamp. Ventilatoren er op. Luchtvochtigheid is rond de 50, temp 24 gr.

    Ik ben 2 weken geleden gestopt met voeding geven, het zijn grote struiken met veel blad. Ik hoop dus dat dit voldoende is tot de oogst.

    2 weken geleden heb ik roofmijt uitgezet ivm spint. Ik pluk er dagelijks van die rotbeestjes uit. Ze maken nog geen webjes en heb het redelijk in de hand. Ik ben bang dat dit dweilen met de kraan open is maar goed, oogsttijd is in zicht.

    Mijn vraag is eigenlijk, of ik moet gaan oogsten wanneer de spint de overhand neemt?

    Toppen zwellen nog mooi aan, en wil eigenlijk nog zo lang mogelijk rekken.

    Voeding geven doe ik absoluut niet meer, heb ik.ook ze weinig mogelijk gedaan. Dit is bij mijn vorige plant goed bevallen want is erg zacht met roken!

    wat denken jullie? Nog een week en zondag de schaar er in? ...en ja ik let op de trichomen, beginnen aardig melkachtig te worden.

    alvast bedankt voor jullie hulp.


    PS. Half mei zijn ze als stekjes neergezet in de tuin.. Dus de dames zijn al mooi op leeftijd
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    In de hoeveelste week van de bloei zit je?
    Ik denk week 5 zo'n beetje?
    Als het nog te doen is om die spint weg te houden van je toppen zou ik ze even laten staan nog.
    Maar als die beestjes eenmaal in je topjes terecht geraken, blijven ze lekker plakken aan de trichomen.
    Dan zit je wel beestjes te roken.

    sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

    Comment


      #3
      Daar zijn ze nog niet, ik blijf op de jagen wat ik kan.. Maar je zegt eigenlijk, eenmaal in de toppen.. Knippen!?

      qua bloei week is moeilijk in te schatten, in mijn vakantie zijn ze begonnen.. Denk dat dit week 5 of 6 is.. Eerder 6..

      btw, dit moet super seven haze zijn, als het goed is, aparte stekjes meneer

      Comment


        #4
        Zal dan SSH zijn misschien, en de stekjesmeneer weet niet dat die 2e S 'Silver' betekent ?
        Dat gok ik heh....Super seven haze heb ik nog nooit van gehoord, bestaat niet volgens mij.
        SSH, Amnesia...tis eigenlijk allemaal hetzelfde eh

        Stekken komen altijd met spint, dus als je daar niet meteen iets aan doet als je ze gekocht hebt, dan heb je daar de hele kweek last van.
        Als je ze hele zomer buiten zet heb je weleens kans dat je eraf komt, vanwege alle natuurlijke vijanden, maar zou ze toch meteen even dompelen nadat je ze gekocht hebt.
        Eenmaal in je kweekruimte raak je die ook niet zomaar weer kwijt, dus dat gaat nog een heel werkje worden met schoonmaken straks anders kom je ze over 2 jaar nog tegen.

        Anyhow..spint kilimt altijd omhoog, omdat daar het verse blad zit.
        Ze zullen dus ook best in de toppen zitten.
        Natuurlijke vijanden uitzetten ben ik ook niet zo weg van. Die kleven ook gewoon aan je toppen

        Oogsten pas als de wiet klaar is om te oogsten niet omdat er beestjes in zitten. Die zitten er toch al.
        Anders heb je het hele jaar die planten als prinsesjes zitten verzorgen en aan 't eind komt er gras vanaf.
        Ze zien er wel lekker uit. Even de trichomen checken als je echt zekerheid wil en blijven stofzuigen.


        * topic tussen de rest van de beestjes gezet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Het valt gelukkig nog mee met de spint...sinds ze naar binnen zijn gegaan is het begonnen.

          ik ga ze in ieder geval drogen door de takken op te hangen en zo de achtergebleven beestjes nog wat te vangen, ze gaan toch, lijkt me, dan naar boven. Waar de tak afgeknipt is en dus vocht zal zitten waar ze zo dol op zijn.

          maar het wordt geen ice hasj van het knipafval, lijkt me niet zo fris met eitjes en spinnetjes en roofmijtjes..

          dit lijkt me de beste aanpak..

          Comment


            #6
            Ghehe...zou je denken ?
            Ik denk dat je het meeste ongerief er na de eerste zeefzak al uit hebt, toch ?
            Spintjes zijn zo'n 500 micron dus met de 220 zak pak je die.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Is spint dan zo makkelijk te bestrijden? Als je een plant met spint hebt, moet je toch alles er rondom mee behandelen?
              Inclusief binnen, heb je binnen spint moet je de tent en de hele kamer van de tent uitkuisen.
              Veelal neem je spint gewoon mee vanop je wandeling. Daarom vermijd ik de natuur als de stinkende pest

              Comment


                #8
                Nee, die zijn niet makkelijk te bestrijden, dat klopt.
                Daarom wordt ook altijd afgeraden buitenplanten mee naar binnen te nemen.
                Als dat eenmaal in je tentje zit kan je daar 3 kweken later nog last van hebben.
                Maarja, als het niet anders kan, dan is er weinig keus.
                Dan zul je een hele dag moeten opofferen om de tent uit elkaar te ritsen en alles schoon te maken.

                Het zijn kleine beestjes, die neem je zo mee naar binnen.
                Als je huiskamerplanten hebt zijn ze waarschijnlijk al binnen.
                Mijn huiskamer staat vol planten. Tot anderhalve meter hoog. Geen wiet
                Die doe ik ook elk voorjaar, zomer en herfst een keer naar buiten om helemaal spuiten.

                Ik heb nog net geen lab-overall bij de deur van de kelder hangen, maar ik let wel op dat ik kleren aan heb waarmee ik nog buiten ben geweest.
                Ik woon niet in de stad, dus zo gauw ik de deur uit stap wordt ik besprongen door allerlei beesten.
                Het blijft afwachten. Als het een strenge winter wordt heb je honderden soorten beestjes in je huis.
                Duimen maar dat ze niet allemaal plantjes eten.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X