Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help ik heb beestjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help ik heb beestjes

    Korting op 420shop
    ik heb het forum is even goed doorgelezen maar ik kan er niet uit halen wat ik voor beestjes heb... kan iemand mij helpen?

    de 'beestjes' zitten voornamelijk op de bladeren en laten een soort van slakkenspoor achter. het zijn ontzettend kleine soort van wormpjes die erg hoog kunnen springen(of vliegen?)

    waar ik de beestjes het meest op vind lijken is trips <1mm en daardoor ook bijna niet op de foto te krijgen.. maar ik zal proberen om er wel een foto aan te hangen zodat iemand dit hopelijk herkent en weet wat ik hier aan kan doen..

    mijn planten staan nu voor de 2e week in de bloei en beginnen aardig topjes te creeren.. nu wil ik asap weten wat dit is en wat ik er mee moet voor ze ook in de toppen gaan zitten en deze worden aangetast.

    pls help...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dat zijn Tripsen inderdaad.

    Veel hobby/eigengebruikkwekers kiezen daarom voor zaden; veel meer keus en geen beestjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      ik ben met zaadjes begonnen...?

      bedankt dat je me vermoeden bevestigd heb.. alleen ik lees niet wat ik hie aan kan doen behalve de bug catch strips.. en ik lees ook dat de gele weer anders zijn dan de grijze.. iemand hier ervaring mee?

      alvast bedankt

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dan is het misschien ook een goed idee om even te achterhalen hoe je aan die beestjes komt.
        Als je de kweekruimte dicht houdt, en de plantjes er in, schoon materiaal gebruikt, heb je normaal geen last van beestjes binnen.

      #4
      heb ff gegoogled voor je die website heeft meer en betere antwoorden dan god

      De trips is lastig te bestrijden, hij is in de afgelopen decennia immuun geworden tegen veel pesticiden en insecticiden. Gebruik voor de bestrijding van trips een chemisch bestrijdingsmiddel. Let hierbij op dat je dit herhaaldelijk aanbrengt en goed alle delen van de plaag besproeit.

      De huis tuin en keuken tip tegen trips is als volgt; Spoel de plaag met water en een oplossing van zachte gele zeep (20g per liter water) en 10 cc brandspiritus of methanol.

      Tripsen houden niet van een hoge luchtvochtigheid, om van trips af te komen wordt er aangeraden de luchtvochtigheid te verhogen of de plant regelmatig te besproeien met water.



      Comment


        #5
        Ze krijgen toppen, zou nu niet meer gaan spuiten en al zeker geen chemische troep.

        Beestjes tegen beestjes :

        http://ecogrow.nl/trips-bestrijden

        En goed je hok schoonmaken na deze ronde, tripsen hebben de neiging om zich lange tijd schuil te houden.

        De volgende ronde kun je een keer preventief neemolie spuiten.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #6
          toppers! ze beginnen idd toppen te gaan vormen.. dus ik denk dat het idd de bio bestrijding word.. tnx voor de info! zodra ik de bio bestrijding uit gezet heb zal ik even laten weten hoe dit heeft gewerkt.


          tevens las ik ook over brimex.. dit had ik al staan en idd een paar x toevevoegd aan water in een spuitflesje en 1x in de week gebruikt. hiermee heb ik ook denk ik de grote plaag een beetje gestagneerd. want ze zijn wel aanwezig.. maar niet in grote getalen zover ik kan zien..

          nog maals tnx voor de info en het meedenken
          Last edited by LexGrow; 9 December 2017, 01:32.

          Comment


            #7
            als ik beestjes of herma's heb gehad maak ik mijn hok extra goed schoon als hij leeg is met unisept desinfect.

            je gehele ruimte en apperatuur goed behandelen en laat het 2 dagen zitten en daarna maak ik het hok 2x schoon met gedistalleerd water
            Hygiweb Unisept desinfectie 1 liter ook tegen algen en mos

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Voor herma's hoef je dat niet te doen; scheelt weer centen en milieu, en tijd en moeite. Het stuifmeel van herma's (en vrijwel alle andere planten) kan je de-activeren met simpel kraanwater.

            #8
            tnx voor de tip mr agent.. ik was idd van plan ff goed te cleanen na de oogst

            Comment


              #9
              https://www.natuurlijkemuur.nl/c-2755288/trips/

              Comment


                #10
                Ik ben ook voorstander van biologische bestrijding alleen wat gebeurt er met de beestje die je plaag opeten die zitten dan toch ook tussen je toppen?

                Comment


                  #11
                  Daar merk je niks van. De tripsen veroorzaken schade aan de plant, dat wil je niet hebben. Vaak zijn de roofdieren ook kanibalen, bij gebrek aan prooi vreten ze elkaar op.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #12
                    Enne ? Zijn de tripsen weg ?
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment

                    Bezig...
                    X