Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

witte mijt achtige beestjes in aarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    witte mijt achtige beestjes in aarde

    Korting op 420shop
    Hey groenliefhebbers,
    ik heb iets gevonden in mijn aarde en dat zit mij echt dwars...,
    want niets beschrijft precies mijn plaag; ik deed mijn inspectie in mijn kamer, en daar zaten in de grote bak met mijn meest belovende zaailing aardig wat witte mijt achtige beestjes die behoorlijk snel kunnen kruipen.
    Als je wat rondwoelde in de bak kruipen ze direct hun kluitje of holletje weer in..
    Ik heb deze bak natuurlijk meten geisoleerd van de rest want ik wil eerst weten of dit slecht is, want het is een mooie dame

    Ze zitten ongeveer 2a3 cm diep in mijn grond (die niet droog en niet nat is, goed zeg maar) en toevallig(?) alleen in de koelste bak..ik ben al een poosje aan het zoeken wat dit voor beestjes zijn, maar nog niet de hamer op zijn kop..
    geen tripsen of dat springstaart beestje in ieder geval..

    Kan het zijn dat dit een tussenstadium is van een diertje dat mij is ontschoten?

    maar ik heb helemaal geen schade aan mijn planten ze worden steeds mooier en mooier eigenlijk.. mijn andere kamertje heeft wel problemen maar dat is omdat ik niet echt weet welke soort ik mee te maken heb.. ze reageren anders als de bubblegum vreemd genoeg.

    dus alleen in 1 bak en geen schade aan wortel, blad of steel..
    moet ik de plant vernietigen en de aarde dumpen of zijn dit lieve beestjes?
    Helaas geen foto's, kan niet van 06 naar pc op 1 of andere manier..
    sorry en ze zijn te klein ook waarschijnlijk, misch 0.5 mm a 1 mm.
    Spint is toch niet wit?
    En wortelluis houd van nat en ze staan vrij droog ,al is de rv 60% en de temp consistent op 28graden in 18u periode en 23 in slaapstand

    PFFFF
    gewoon maar lieveheersbeestjes zoeken of word het een duurder grapje, hoe groot is besmettingsgevaar indien spint?

    en ik heb nog geluk want dit is de eerste keer dat ik me echt zorgen maak in een heeeele lange tijd
    Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

    #2
    Re: witte mijt achtige beestjes in aarde

    http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...2-Varenrouwmug

    Kijk hier eens of het niet misschien de larven van de varenrouwmug zijn.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: witte mijt achtige beestjes in aarde

      ja het zou heel misschien kunnen ik heb 1 vliegje gezien,

      maar wat ik nergens vind is een foto van de verschillende stadia van de larve.. ik tref namelijk geen wormpjes aan enkel witte minuscule beestjes,
      ik kan ze niet eens pakken zonder kapot te maken.

      het gaat me nu ook niet meer om de plant, die gooi ik straks weg, maar ik ben wel benieuwd naar het leven in mn grond.
      toch weer een les uit te trekken hoop ik.

      ik bewaar wat grond en kijk of ze verpoppen

      tnx
      Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

      Comment


        #4
        Re: witte mijt achtige beestjes in aarde

        Denk dan aan witvlieg maar die zit aan dde onderkant van je bladeren en niet in je bodem. Zou het zo niet weten.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: witte mijt achtige beestjes in aarde

          na lang graven vond ik een iel wit-grijzig wormpje van een centimertje.. dus varenrouwmug..

          RIP plantje ik ga je ergens anders begraven

          bedankt monty. C ya
          Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

          Comment

          Bezig...
          X