Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vlekjes op plant buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vlekjes op plant buiten

    Korting op 420shop
    Ik heb 2 weken geleden twee plantjes buiten gezet. Ik merk dat ik twee soorten vlekjes heb op de bladeren van beide planten (witte puntjes en gele vlekjes). Ik heb wat op het internet rond gezocht maar omdat dit mijn eerste kweek is heb ik niet veel ervaring om de juiste diagnose te stellen. Omdat ze buiten staan dacht ik aan trips of spint? Ik heb in ieder geval spinosad bestelt voor het geval het nodig zou zijn. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

    Autoflower NL & Blue Dream
    14 dagen oud
    min 6 uur per dag direct zonlicht
    Smartpots 12L
    Plagron growmix met perliet grond

    voorbeeld.jpg

    #2
    Ze staan buiten, daar houd je ze nooit perfect met al dat rondvliegend gespuis. Voordeel is dat er ook genoeg natuurlijke vijanden leven die het gespuis opeten. Gewoon laten gaan, dat komt wel goed.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Lijkt schade van wantsen of kleine cicaden.
      daar kan je sowieso weinig tegen doen, ofja, naast je plant gaan zitten met een vliegenmepper.

      Spinosad
      Voor zoogdieren en mensen is spinosad relatief onschadelijk.
      De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft het geklasseerd als onwaarschijnlijk dat het een acuut risico zal veroorzaken.

      Spinosad is wel zeer toxisch voor bijen, en matig toxisch tot toxisch voor regenwormen, vissen en waterorganismen.
      Het is dus niet te gebruiken wanneer bijen actief zijn en bescherming tegen inademen is aangeraden.
      Last edited by QnQ; 15 June 2018, 21:12.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties. Ik zal een afwachtende houding aannemen en de natuur zijn werk laten doen. Hopelijk blijf ik van problemen gespaard

        Comment

        Bezig...
        X