Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

trips?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    trips?!

    Korting op 420shop
    Dag beste kwekers,
    Ik vermoed dat mijn plantjes last hebben van trips.
    Kan iemand dit bevestigen zodat ik iets kan gaan kopen tegen dit ongedierte aub?
    Alvast bedankt!
    Attached Files

    #2
    Als je ff op de onderkant van het blad kijkt kan je het zien.
    Trips zijn langwerpig, en bewegen vrij snel. (1-2mm)
    Spint is rond, en bewegen nauwelijks. Ze zijn iets kleiner (0.5mm)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • xavi
      xavi commented
      Editing a comment
      Mag ik zo veel mogelijk van mijn bladeren weghalen voordat mijn toppen worden beschadigd? plant staat al weken in bloei. of toch bestrijden met Orius of product uit tuincentrum? Ben een beetje in paniek

    #3
    je heb in ieder geval last van beestjes .

    Comment


      #4
      Geen bladeren weghalen om van beestjes af te komen, dat werkt niet zo goed.
      Beestjes blijven komen, alleen zitten ze dan hoger.
      Je plant heeft minder fotosynthese met minder blad, dus dan gaat-ie langzamer, of wordt alles minder groot.

      Trips op zich doet trouwens niet zoveel schade als spint.
      Als je niet al te lang meer moet hoef je er niet zoveel aan te doen, misschien de blaadjes wat afnemen met zeepwater ofzo als je er erg veel ziet.
      Roofwantsen zijn veel te duur om voor 1 of 2 plantjes aan te schaffen. Zoiets is leuk in een flinke kas, of als je 30 planten hebt.

      Check even wat andere topics, hier in de beestjes afdeling op JD, daar worden wel wat dingen genoemd die je eventueel kunt doen.
      Wellicht vind je iets waarbij je je goed voelt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X