Het einde is nabij.. HELP!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Johnnydekweker
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2018
    • 183

    #1

    Het einde is nabij.. HELP!

    Korting op 420shop
    Dames en Heren,

    Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Johnny de kweker, Ik heb ongeveer 5 weken geleden 4 zaadjes AK-47 (geen autoflower) ontkiemt en ik heb ze buiten staan en met regen en 's nachts binnen. Dit is mijn eerste kweek.

    De eerste weken ging alles perfect!

    foto: https://gyazo.com/13f2be9b29dbb0c7887dc63dafe24b30

    de zon scheen, na een week of 3 overgepot naar 11 liter potten, wat gedroogde mestkorrels erbij van kippen en koeien. Daar reageerde de plantjes zeer goed op.

    foto: https://gyazo.com/712c0c1c3ac0866dcdc35e36c91a9643

    Maar toen kwam alle ellende... allerlei insecten kwamen op de plantjes af. de bladeren lieten dit ook zien.. witte vlekjes, bruine sporen, alleen maar ellende..

    hier wat foto's:









    zelfs op de plantenpot zitten witte sporen, ik denk zelf meeldauw. foto: https://gyazo.com/08e5c075e6e3178fcb12849dbb284f3c

    Om wat aan die insecten te doen heb ik een 100% biologisch afbreekbaar middel gekocht tegen insecten: trips, rupsen, spinnen enz. maar dit blijkt niet echt te werken omdat de situatie snel verergert.

    Hier nog wat mooie foto's van de plantjes voor alle ellende:






    Ik hoop dat iemand mij hier nog mee kan helpen want dit waarschijnlijke zware einde voor mijn kindjes is verschrikkelijk om mee te maken.. vooral omdat het mijn eerste kweek is.

    Ik dank jullie allen zeer!



  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Wat voor site is dat gyazo ?
    En hoeveel cookies krijg ik als ik daarheen ga ?
    ik zie geen fotos op JD staan en ga niet naar een onbekende site om ze te zien.
    Succes ermee.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ik heb het even voor je nagekeken. Dit zijn alle trackers van Gyazo: www.google-analytics.com

      www.googletagservices.com

      De onderstaande domeinen lijken u niet te volgen

      cdnjs.cloudflare.com

      api.mixpanel.com

      cdn.mxpnl.com

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je een beetje naar beneden scrolt heb ik ook even een opsomming gedaan
  • Johnnydekweker
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2018
    • 183

    #3
    hoe zou ik de foto's dan aan je laten zien? als ik een foto wil uploaden kan ik er max 1 op deze site uploaden
    gyazo is betrouwbaar hoor! ;D en je kan de foto's gewoon zien zonder cookies te accepteren

    Comment

    • Johnnydekweker
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Jun 2018
      • 183

      #4
      Grab seriously instant screenshots, screen GIFs, and webpage captures. Get the free app for Windows or Mac to simplify how you share and bookmark today.

      Comment

      • Johnnydekweker
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2018
        • 183

        #5
        Grab seriously instant screenshots, screen GIFs, and webpage captures. Get the free app for Windows or Mac to simplify how you share and bookmark today.

        Comment

        • Johnnydekweker
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Jun 2018
          • 183

          #6
          Grab seriously instant screenshots, screen GIFs, and webpage captures. Get the free app for Windows or Mac to simplify how you share and bookmark today.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #7
            Depending on how you use our service, any or all of the following data may be collected.
            • Username
            • Email address
            • Any content you add to the service such as screenshots, GIFs, images, and text. This includes image metadata (e.g. application name, page title, and page URL)
            • A device identifier
            • A session identifier
            • Usage data
            • Payment details (if you upgrade to Pro or Teams)
            We save cookies on your computer that store a session identifier when you visit any page.
            Our advertising partners may also store cookies with a unique identifier.
            • When you upload your first screenshot from a new device we store a device identifier.
            • When you sign up we collect your name and email address.
            • When you upload or view an image we collect your IP address for legal compliance purposes.
            What partners and providers does Gyazo use

            As an international web service our partners collect and process data around the world, including transfers to countries outside the EU.
            Please see their individual privacy policies and GDPR information for details about their personal data practices.

            -------------

            Daarom.
            Je kunt je foto's gewoon naar de server van JD uploaden, dan krijg je (en wij!!) niet al deze belachelijke onzin op de computer/GSM en worden niet alle gegevens opgeslagen door tientallen, waarschijnlijk honderden data-verwerkings-bedrijven.
            Alles wordt opgeslagen eh...Je ip adres, de computer/ GSM waarmee je die foto's bekijkt wordt geïdentificeerd en gekoppeld aan je IP
            Wat je precies bekijkt, hoe lang, waarom, waar je vandaan komt, waar je naartoe gaat...alles..elke klik wordt vastgelegd en gelogd.

            Dit zijn alleen de gegevens van Gyazo, als je precies wil weten wat er opgeslagen wordt zou je de voorwaarden van alle bovengenoemde derden moeten gaan lezen.
            Dat is me iets teveel werk, want ook die delen jouw gegevens weer met andere bedrijven en zo is het eind zoek.

            Ik kies ervoor om zo min mogelijk van dit soort mega-data-verzamelsites te bezoeken.
            Ik begrijp soms niet hoe naïef sommige mensen zijn en hoe nonchalant ze met hun complete gegevens en privacy omgaan.
            Mgoed...dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk, dat snap ik ook wel.

            Howto: Meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen op JD

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Johnnydekweker
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Jun 2018
              • 183

              #8
              Oh shit.. dat wist ik helemaal niet.. excuus! bedankt dat je even laat zien hoe het wel moet QnQ

              hier dan alsnog de foto's op de juiste wijze:
              20180622_174956.jpg

              20180622_175238.jpg 20180622_174938.jpg 20180622_175016.jpg 20180622_175704.jpg
              Attached Files

              Comment

              • Meglow
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2011
                • 1374

                #9
                mineervlieg zijn die baantjes in je blad (lichte zijn vers, bruine zijn oud)
                ik kan je niet verder helpen met de andere symptomen

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #10
                  Yep, wat Meglow zei.

                  Die bruine punten aan het blad lijkt me verbranding, omdat je mest door de aarde gemengd hebt.
                  Geen voeding geven komende 4-5 weken, en als het warm wordt veel water.
                  Hopelijk zit er geen fatale dosis kippen- en koeienmest doorheen.
                  Als dat toch nog een stuk erger wordt komende week moet je de pot misschien wel spoelen. (een liter of 25 schoon water erdoor)

                  Dat witte lijkt een overblijfsel van het spuiten met het 'biologisch afbreekbaar middel'. (kan je beter op de onderkant van het blad spuiten trouwens)
                  Laat ze gewoon eens in de regen staan, dat vinden ze een stuk lekkerder dan binnen schuilen.
                  Regent meteen dat residu eraf
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Johnnydekweker
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2018
                    • 183

                    #11
                    Oke top! Hartstikke bedankt

                    Comment

                    • Johnnydekweker
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2018
                      • 183

                      #12
                      Is het misschien een mogelijkheid om de blaadjes af te knippen met verse mineervlieg sporen?

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Die blaadjes functioneren nog. Gewoon de mineerlarven kapot knijpen en in het blad laten zitten.
                        Als de plant het niet meer nodig heeft, dan valt het vanzelf af.
                    • Johnnydekweker
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2018
                      • 183

                      #13
                      Om nog even terug te komen op mijn problemen van een tijdje geleden. Die larven heb ik allemaal kapotgeknepen (ik zag ze niet maar ik hoorde ze wel knappen of zo iets) veel water gegeven bij warme dagen en de verbranding is ook gestopt dus spoelen is niet nodig ze staan er weer prima bij.

                      20180703_151837.jpg
                      Ik ben echt blij met een forum zoals dit, en jullie weten het waarschijnlijk zelf wel. Maar jullie doen echt top werk hier op dit forum

                      Comment

                      Bezig...