Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stippen op de bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stippen op de bladeren

    Korting op 420shop
    Mijn plant staat enkele weken in bloei, de onderste bladeren hebben problemen, worden droog en vallen af, de bovenste bladeren hebben momenteel nog geen probleem.
    Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn? Ik ben nieuw in het kweken van plantjes
    Thx!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Het lijkt wel een schimmel. Kan het zijn de de luchtvochtigheid erg hoog is?

    Comment


      #3
      Het ziet er in ieder geval vrij smerig uit... Nooit eerder gezien. Ergste spintplaag ooit?

      Comment


        #4
        Lijkt idd wel op een plaagje spint

        Comment


          #5
          Zet de onderkant van het blad eens (flink ingezoomd) op de foto.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Het ziet er in ieder geval vrij smerig uit... Nooit eerder gezien. Ergste spintplaag ooit?

            Dat is nog niet de ergste ooit Beowolf deze had ik in 2016 in de tuinkas , zo gaat het er uit zien als er niks aan gedaan word

            spint.jpg

            Comment


              #7
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                In zo een stadium is er weinig tegen te doen behalve de stofzuiger met aan het einde een opengeknipte colafles , spuiten als er bloei in komt is geen optie hier
                De foto hierboven waren al roofmijten losgelaten maar deze kregen het niet meer aan gegeten
                Dus te laat uit gezet op het puntje zie je ook maar 2 roofmijten op dat hele kluitje spint .

              #8
              Vrees idd voor spint, bladeren wijzen idd die richting uit,
              Ik zie wel nergens webben in de plant of op de grond...
              Heb de besmette bladeren verwijderd, (onderste hadden enkel problemen, bovenste leken nog gezond)
              Heb het daarna bespoten met water en olie (liever geen chemische middelen), maar vrees dat het te laat is...
              beginnersfout gemaakt en goedkope grond gekocht, hier ligt wss de oorzaak, gaat geen 2de keer meer gebeuren
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Je hebt nog een beginnersfout gemaakt door de bladeren te verwijderen. Je hebt hun voedselbron weggehaald en nu gaan ze op zoek naar nieuw eten, je onaangetaste bladeren. Als bij jou de snackbar om de hoek gesloten is ga je ook een straat verder je eten halen

              #9
              Oeps ik leer bij ​​​​​​
              Bedankt voor de tip!
              Kan het idd aan goedkope grond liggen
              Is duurdere grond dan zuiverder

              Comment


                #10
                Dat lijkt me sterk. Spint leeft op planten, niet in de grond.

                Spint krijg je als je met stekken kweekt, of als je plantjes buiten gestaan hebben, of als je zelf in in de tuin bezig geweest bent en met dezelfde kleren bij je planten gaat kijken.
                Je kunt ze ook krijgen als je bijvoorbeeld een tweedehands tentje koopt waar spint in gezeten heeft.
                Als je zonder tentje kweekt, achter het raam, komen ze ook.

                Als je spint in je tent/hok hebt, zul je die na de kweek supergoed moeten schoonmaken.
                Ook alles wat er in staat en hangt, anders krijg je de komende 3-4-5-6 kweken weer last van spint.

                Het is weer de tijd.
                Ik heb juist vorige week al m'n huiskamerplanten (27) buiten gezet en 2x behandeld tegen spint.
                Altijd, aan het begin en eind van de zomer is er hier een uitbraak.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X