Herken het beest

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tom79
    Banned
    • Jun 2018
    • 39

    #1

    Herken het beest

    Korting op 420shop
    Vanwege haast niet meer foto’s dus sorry daarvoor .. Hij laat op de bovenkant vh blad licht wit / gele puntjes achter . Aan de onderkant niks . Ik dacht aan trips ?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Moeilijk te zeggen van die foto.
    Vergelijk m eens met de andere thrips fotos op t forum
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Tom79
      Banned
      • Jun 2018
      • 39

      #3

      Bedankt voor je reactie -) .. Heb ik gedaan en hij lijkt wel wat op een cycade .. Beetje een sprinkhaan achtig iets .. Ik ben nu 2 weken met een hotbox aan de gang - ook preventief tegen andere beestjes .. Heeft iemand daar nog gedachten over of ervaring mee ?
      Last edited by QnQ; 27 February 2019, 08:50.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Je bedoelt een zwavelverdamper ?

        Ik gebruik die eigenlijk alleen rond oud-en-nieuw omdat die zwavelgeur niet gefilterd wordt door een koolstoffilter.
        Anders gaan ze vragen stellen als de hele omgeving van m'n huis naar zwavel ruikt.

        Of het echt helpt, idunno...

        Een Cicade is wel een stuk groter, 1-1.5cm.
        Thrips is 1-3mm
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Tom79
          Tom79 commented
          Editing a comment
          Ja klopt een zwavelverdamper idd .. Rare vraag dan wellicht maar wat gooi je erin dan ? Ik doe er de standaard gele korrels in die er bij zitten maar ik vind het helemaal niet ruiken naar buskruit oid .. Troep slaat wel op je longen als je je neus boven het bakje houdt maar verder niet echt .. Of gebruik jij ander zwavel ?

          Dan is het waarschijnlijk ook geen cicade .. Pokkezooi .. Ik zal morgen meer foto’s posten ..
      • Weske
        Advanced Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Dec 2018
        • 1237

        #5
        Als zeker wil weten moet je echt een betere foto plaatsen!!!

        zo blijft het voor ons ook raden we kunnen wel idee hebben maar foto's kunnen ook heel snel vertekend beeld geven
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment

        • Tom79
          Banned
          • Jun 2018
          • 39

          #6
          Ik heb geprobeerd betere foto’s te maken en hopelijk krijgen jullue een idee
          .. Het lijkt wel of de beestje verkleuren / doodgaan ? Door oa de inzet vd zwavel / hotbox . Die gebruik ik nu 2 weken ..Of is dat wishfull thinking ? Note - het zijn meerendeels de onderste bladeren die vanaf het begin al aangetast waren . Het nieuwe blad is lekker fris op een enkel blaadje na
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.
          Last edited by Tom79; 28 February 2019, 06:21.

          Comment

          • Nonsense
            Super Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jul 2015
            • 1724

            #7
            Volgens mij heb je gewoon spint ipv trips

            Comment


            • Tom79
              Tom79 commented
              Editing a comment
              Ok ! Dan hebben we dat iig vast gesteld .. Maar ik vind ze voor ook voor ongedierte er niet fris uitzien ? Of zien ze er altijd zo uit ?

              Wat is verstandig om te doen / gebruiken ? En nee het hok leeghalen en opnieuw beginnen is geen optie ..
          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #8
            Yep. Flinke spint besmetting.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Tom79
              Banned
              • Jun 2018
              • 39

              #9
              Last van ongedierte? Bestrijd zelf eenvoudig muizen, vliegen, ratten, duiven en ander ongedierte met de producten van AllesTegenOngedierte. Snel en voordelig di

              Comment

              • Nonsense
                Super Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jul 2015
                • 1724

                #10
                Dat is inderdaad nog een van de oplossingen die je kan toepassen alleen als de besmetting te erg is zullen deze het ook niet meer voor elkaar krijgen.
                Beste is deze vroeg in het stadium van spint in te zetten .

                Comment

                • Rreppellsteeltjam
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2018
                  • 1955

                  #11
                  Eerst stofzuiger er door, hopelijk heb je een met regelbaar toerental want je zuigt zo je blad en toppen in de slang.

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #12
                    We zitten in de helpdesk op de beestjesafdeling.
                    Er zijn minstens 100 topics waar spint het probleem is.
                    Ik raad je aan om ff wat andere topics te bekijken daar haal je altijd meer uit
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Haha..nou, hier gaat het ook niet altijd van een leien dakje hoor.
                      Maar ik zorg wel dat ik geen beestjes bij m'n binnenkweek heb dus ik heb daar weinig ervaring mee.

                    • Tom79
                      Tom79 commented
                      Editing a comment
                      Dan heb jij het voorrecht om thuis je hobby uit te oefenen .. Dat geluk heb ik niet .. Want hoef je je niet druk te maken over huur ed .. Een weekje voorgroei meer maakt dan ook niet uit en je kan rustig vanuit zaad gaan werken .. Kortom , jij bent een bevoorrecht persoon Q -)

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Da’s nog niet alles!
                      Ik ben ook reuze slim, ongelofelijk knap en goedgebouwd en bovendien erg bescheiden.
                  • misty
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2009
                    • 1462

                    #13
                    Roofmijt is gewoon de juiste oplossing, 1000 stuks is ruim genoeg voor een gewone hobbykweek.
                    Ga intussen vast proberen zo veel mogelijk eraf te stofzuigen, grote frisdrankfles- bodem eruit snijden- stofzuiger op de laagste stand
                    met de dunne kant van de fles verbinden en zo die fles over elke top zetten,
                    tot je roofmijt binnen is zo vaak als het lukt stofzuigen.

                    goede foto van spint ; https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...34#post1388334
                    Last edited by misty; 28 February 2019, 16:39.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                    • Takketoelli
                      Takketoelli commented
                      Editing a comment
                      Mee eens. Ik heb 1x tripsen succesvol bestreden met roofmijten van biobestrijding.nl geloof ik. Ik was er op tijd bij, en ik heb een grote hoeveelheid ingezet. De partij mijten had ik verdeeld over 2 aanvalsgolven.

                      Geweldig om te zien hoe de mijten op rooftocht gingen!

                      Na de oogst de tent HEEL goed schoongemaakt en sindsdien geen trips ofzo meer gezien. Nu alleen nog die $$%^%$# varenrouwmug.

                      Die tip met die fles is erg goed!!!

                    • Tom79
                      Tom79 commented
                      Editing a comment
                      Dat van die fles vind ik een slim idee ! Dank daarvoor ..
                      ik heb gister met bayern spint bestrijding de planten behandeld (ja dat is als vloeken in de kerk maar ze staan net in de bloei dus dat spoelt nog ruimschoots weg) en vandaag komt de roofmijt binnen dus morgen zet ik ze uit .,

                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Dan heb je uiteraard de natuurlijke lijn “Natria” gepakt ?
                  • Tom79
                    Banned
                    • Jun 2018
                    • 39

                    #14
                    Takketoelli
                    Het blijkt dat het geen trips maar spint is -) .. Daar zat ik ook aan te denken - over 2 weken een nieuwe aanvalsgolf inzetten !

                    Je kan schoonmaken wat je wilt - ook ik werk schoon en nauwkeurig maar ben gebonden aan de kwaliteit die ik krijg geleverd .. En in deze lichting zat het al bij binnenkomst .. Ik herkende het helaas niet direct .. Maar ik ben dat ge*** ook zat dus ga nu weer zaadjes bestellen om op tijd te beginnen ..

                    Comment


                    • Takketoelli
                      Takketoelli commented
                      Editing a comment
                      Ik had begrepen dat het over spint ging, beide worden dmv roofmijten bestreden. Weliswaar verschillende soorten, maar ik wou alleen aangeven dat in mijn geval biologische oorlogsvoering de oplossing was. Er zijn veel wisselende resultaten
                  • Tom79
                    Banned
                    • Jun 2018
                    • 39

                    #15
                    Takketoelli
                    wanneer kan ik ze het beste uitzetten ? Met licht aan of uit ? Dat lees ik nergens ..

                    Comment


                    • Takketoelli
                      Takketoelli commented
                      Editing a comment
                      Zodra je ze binnen hebt uitzetten. Ik had niet de ideale temperatuur en lv in mijn tent, dus ik verdeelde ze over 2 dagen, met 1 dag ertussen. In mijn geval was dat voldoende.
                  Bezig...