Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mierenkolonie in wietkuip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mierenkolonie in wietkuip

    Korting op 420shop
    Last edited by Impiepower; 14 July 2019, 21:40.

    #2
    Mierenlokdoos of zelf een mierenval maken naast je kuip.


    Ofwel jezelf kronen en zorgen voor je nieuw koninkrijk.

    Comment


      #3
      Lekker laten zitten en je niet te druk maken komt allemaal goed !!!
      met mierenlokdoosjes werken alleen de wat duurdere doosjes , De doosjes van bv de action hoef je niet eens te proberen

      Controleer je plant wel even extra op luis aangezien mieren de luizen melken en dus ''vriendjes'' zijn zit er luis op kan je deze eraf spuiten met een harde straal koud water
      en je mieren hou je uit je plant door even een vliegen plakstrip om je stam heen te plakken zo kunnen ze niet meer naar boven en de luizen melken
      Last edited by Nonsense; 14 July 2019, 22:08. Reden: , plaatsen

      Comment


        #4
        Ik kreeg onderlaats een tip dat mieren een super grote hekel aan kaneel hebben...! Flink strooien en ze blijven als het goed is weg...

        Comment


          #5
          Een hele pagina met tips: https://nl.wikihow.com/Mieren-verwij...-plantenpotten

          Normaal heeft de plant geen last van een nest in de pot. Ze houden ook de aarde luchtig.
          Alleen als ze een luizenboerderij gaan bouwen in je plant moet je er wel wat aan doen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Kijkglaasje monteren op je pot heb je een 2-in-1 hobbypot
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


              #7
              Ken je die strips voor vliegen?
              Veel mensen hebben die in huis hangen.

              Wikkel z'n strip onderaan de stengel van de plant.
              Die stengel rook je toch niet op maar ik heb me laten
              vertellen dat de mieren niet meer naar boven gaan....

              Comment


                #8
                Nog even een aanvulling

                Nu had ik zelf ook al verschillende manieren gebruikt zoals borax met suiker, goedkope en dure mierenlokdoosjes, mierenpoeder wat erg giftig is en bv ook kaneel.
                Geen van alle werkte echt goed er bleven mieren rondlopen en ze bleven zich vermenigvuldigen .

                Nu heb ik van de week de link van Q nog is bekeken en kwam ik koffie tegen gewoon oude koffie uit je filter
                ik heb deze in me kas op de plekken waar nodig uitgestrooid en tot mijn verbazing waren ze allemaal vertrokken de dag er na .

                Misschien kan je er iets mee als je een circel koffie drap om je specicuip heen legt.

                succes

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Zou maar zo kunnen toch?
                  Vele wegen naar Rome zeggen we dan!
              Bezig...
              X