Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

    Korting op 420shop
    hallo,

    een plaag van trips of bladluis , hoe pak je dat het best aan bij planten
    Ze staan wel al enkele weken in bloei dus het moet iets zijn die niet giftig is
    Succes met het nieuwe forum
    Ganja is my medication , ganja is my cure ;
    smoking marihuana for sure !!!

    #2
    Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

    Hey welkom en bedankt!

    Heb even voor je rondgekeken, ik hoop dat je er wat aan hebt, insecticiden zou ik niet meer gebruiken omdat je plant al in de bloei is. Bladluis en spint hebben wel natuurlijke vijanden:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hypoaspis_miles

    Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders zal een van de kwekers van het forum nog wel advies hebben!

    Beestjes
    Als je kweekt zullen er altijd wel eens tijden zijn dat je bezoek krijgt van ongenode insecten. Hoe schoner je werkt, hoe beter, maar dit garandeert nog niks.
    De eerste 3 weken van de oogst zijn er geen bloemen. In deze periode kan je zonder problemen insecticiden gebruiken die je voor de bloemvorming er weer afspoelt. Ik geef de voorkeur aan insecticiden die zichzelf binnen enkele weken afbreken en daarna dus niet meer giftig zijn. Laat je ook hier weer goed informeren want er worden ook gevaarlijke producten verkocht. Vraag altijd naar een product dat voor groente, fruit en andere consumptiegewassen geschikt is. Meestal staat ook een veiligheidstermijn aangegeven. Tevens adviseer ik met twee verschillende insecticiden te werken en wel 1 algemeen middel tegen luizen, trips en andere insecten en een andere speciaal tegen spint.Als je om de 3 dagen sproeit met 1 van de 2 middeltjes zal je kweek vlak voor de echte bloei schoon zijn. Sproei voornamelijk onder de bladeren.
    Zodra je echt over een bestaande bloem kan spreken (dus niet bij de eerste haartjes) stop je met sproeien en spoel je de bladeren nog enkele keren af met veel schoon water. Daarna kan je nog natuurlijke vijanden uitzetten zoals b.v. roofwants (orius) en bodem-roofmijt (hypoaspis miles). De eerste leeft van alle schadelijke insecten op de bladeren, en de andere van alle schadelijke insecten in de grond, en zijn daarom goed preventief inzetbaar.
    Alleen hardnekkige spint kan dan op het einde van de oogst de kop opsteken, gebruik hiertegen Roofmijt tegen spint.
    Dit lijkt allemaal veel werk maar het kan je een hoop ellende besparen, en een echte plaag bestrijden is vaak meer werk en kan veel geld kosten qua verlies van opbrengst en kwaliteit.
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

      Iemand een idee waar ik die "roofdieren" kan kopen
      Brimex in Breda online te bestellen aan 20 euro voor 500 bestjes
      Ganja is my medication , ganja is my cure ;
      smoking marihuana for sure !!!

      Comment


        #4
        http://www.growshopalien.com/onlineshop/

        Als je een zaden en tuin handel in de buurt hebt (tuincentrum ) kan je daar ook je licht eens opsteken .
        De betere zaken kunnen je daar ook wel bij helpen met deze natuurlijke vijanden.

        Het best ben je in een zaadwinkel die allerhande zaden en benodigdheden verkoopt voor de reguliere tuinbouw.

        je kan natuurlijk zelf een spray maken.
        Een goed spuitmiddel tegen ongedierte bestaat uit de volgende bestanddelen:

        1 liter water
        1 stevige gepelde verse ui
        4 teentjes verse knoflook
        2 sigaretten (zonder papier)
        1/8 theelepel afwasmiddel
        1 deciliter spiritus
        2 eetlepels karnemelk
        1 theelepel zachte zeep


        De ui, het knoflook en de tabak worden met het water fijngemalen in een blender. Daarna tegen de kook aanbrengen. Nadat het is afgekoeld, totdat het warmlauw is, de zeep, het afwasmiddel, de spiritus en de karnemelk toegevoegen. De vloeistof zeven en de planten ermee besproeien. De meeste plagen zitten aan de onderkant van de bladeren, zorg er dus voor dat je dit ook bereikt. Het middel kan je elke 2 tot 3 dagen gebruiken.

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

          Wat een raar recept Bobo
          Als ik een bladluis was zou ik maken dat ik weg kom
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

            :o
            Ganja is my medication , ganja is my cure ;
            smoking marihuana for sure !!!

            Comment


              #7
              Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

              inderdaad verkeerde diagnose, dat is spint, zo te zien zit je al ver in de bloei en is de spintplaag al ver gevorderd.
              Hoelang moeten ze nog om af te bloeien?

              Ik schat dat ze de laatste week ingaan.
              Ziet er naar uit dat toch al 60 % a 70 % van de haartjes bruin zijn.

              Spint

              Grtz.
              Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 18:22.

              Comment


                #8
                Ganja is my medication , ganja is my cure ;
                smoking marihuana for sure !!!

                Comment


                  #9
                  Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

                  laat even weten of het gelukt is en wat je precies hebt gedaan. Handige voor andere gebruikers die het zelfde probleem hebben
                  brabantse nachten zijn lang

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

                    Een spintplaag start meestal op de zwakste plant, velen laten deze dan ook staan zodat de spint beperkt blijft tot die ene plant. Naar het einde van de bloei toe zijn er meestal wel wat meerdere planten besmet maar dit kan nog reuze meevallen.

                    Persoonlijk behandel ik altijd preventief met neemolie (glansolie) stinkend boeltje, dit kan je gebruiken tot circa 5 de week. Anders zou je wiet te heftig stinken naar dit goedje.

                    Wat ook heel belangerijk is dat je je ruimte tussen de teelten door behoorlijk ontsmet.

                    Als je maar enkele planten hebt kan je ook de aangetaste bladeren afwassen door middel van je blad tussen twee zachte (natte) sponsen de spint en eitjes verwijderen.

                    PS:hoe beter uw klimaat beheersing in de ruimte hoe minder kans op spintplagen.

                    Greetz

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

                      Ondanks het al wel even geleden is sinds er nog iemand gereplyed heeft, zal ik dat dan maar doen. Tegen spint bij planten in bloei kan je een andere soort beestjes bijbestellen: de beruchte roofmijt. De roofmijt is de natuurlijke vijand van spint en 1 volwassen roofmijt kan per dag wel acht spintbeestjes opeten. Je denkt waarschijnlijk, waarom meer beestjes loslaten in mijn teergeliefd bloeihok? Don't worry, het probleem lost zichzelf op want de roofmijt is namelijk ook een cannibaal bij gebrek aan ander voedsel. Dus uiteindelijk eet iedereen iedereen op, tot de dikste roofmijt overblijft

                      Roofmijt kan je vrij simpel bestellen via internet. Je kan het altijd eens intypen op google, je vind vast wel een site die het je kan leveren.

                      Nu nog een lekkere joint roken en dan mn bed in.

                      Greetz to all
                      Cannab0y

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei


                          de spintplaag is al lang verleden tijd en het
                          enige afdoende middel is genoeg roofmijt
                          in je kast werpen , en gedurende die tijd dat ge die
                          "gasten" in je kast hebt je temperatuur rond de 24 houden
                          grtz
                          ja sorry het album is verwijderd maar door gezever op een ander forum
                          kwam ik wat paranoia (gezonde )
                          ze hebben al mijn posts verwijderd 1099 maar kben er blij om
                          voorlopig ga ik niet veel meer online staan , mijnpc is kapot (zit in internetshop)
                          grtz
                          Ganja is my medication , ganja is my cure ;
                          smoking marihuana for sure !!!

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

                              Ik heb op mijn plant van die bruine insecten (Kan geen duidelijke foto trekken).
                              er zitten allemaal gaatjes in mijn bladeren .

                              Nu omdat de winkels niet open zijn kan ik geen insecticide gaan halen dus heb ik wat Tabak gekookt (Bedankt voor het idee Leffe )
                              (Had bijna niets wat op het lijstje van bobo stond dus dat kon ik niet maken)

                              Heb wat fotos gemaakt voor het forum, hier zijn ze dan:

                              tabak:


                              Gevult met water:


                              Tabak erin:


                              Ff roeren:


                              Vuurtje staat al ff aan:




                              Brubbel brubbel:


                              Smokey :


                              Tabak eruit gehaald:


                              Wat er over blijft in de pot:


                              In een bus gekapt:



                              De plantjes krijgen een douche:






                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X