Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

    Ben benieuwd smokey, hopelijk doet het bruine goedje zijn werk
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #17
      Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

      Echt wel goor als je dat zo ziet Dat wij dat oproken... Ik denk dat ik mezelf hier een pure ga rollen, ik ben er niet goed van

      Greetz

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

          Bij de betere tuinhandels in belgie kun je vast en zeker bestellen en in growshops want moeten vers zijn. Je kan ook zelf op zoek gaan naar hun natuurlijke vijanden, namelijk lieveheersbeestjes in de vrije natuur.

          Roofmijt:

          Het biologische middel tegen spint is het gebruik van roofmijt. Roofmijt dien tijdig in het milieu geintroduceerd te worden. Als de planten al onder de spint zitten is het eigenlijk te laat voor de roofmijt om nog een biologisch evenwicht te krijgen. Roofmijt zijn kleine rode diertjes die alleen van spint leven. Ze leggen eieren op het gewas en gaan dus een onderdeel vormen van de levende have op de planten. Ze worden geleverd in zakjes of buisjes. Hierin zit een soort havermout waarop de roofmijt zit. Deze havermout wordt over het gewas gestrooid, waarna de roofmijt op zoek gaat naar de spint. Ze zijn in staat meters af te leggen per dag, als ze maar de juiste temperatuur en luchtvochtigheid krijgen. Roofmijt gedijt het best bij een temperatuur van 20 tot 22 graden en een luchtvochtigheid van 70 tot 80 procent. Wordt de temperatuur hoger en de luchtvochtigheid lager dan gedijt spint beter dan roofmijt!

          Grtz

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

              Ondertussen ben ik er nogal zeker van dat het spint is. Blijft de vraag: heeft roofmijt uitzetten op buitenwiet zin of kan ik toch beter voor een insecticide gaan? Of zijn de +/- drie lieveheersbeestjes die rondlopen op de plant voldoende om het probleem onder controle te houden (als dat bestaat..)?

              Comment


                #22
                Re: Wat doe ik met bladluis en /of trips bij planten in bloei

                Ik zou een fles insectide kopen voor fruit en groenten. En NIET voor sier en kamerplanten. Werkt heel goed dat spul en dan heb je de volgende keer er ook wat aan

                Comment

                Bezig...
                X