Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vliegbeestjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vliegbeestjes

    Korting op 420shop
    Hee hallo allemaal.
    Iemand een idee welke deze beestjes zijn? En zo ja, kunnen deze kwaad? Mijn tuin zit er namelijk vol mee.
    Attached Files
    Last edited by Brandnetel; 20 April 2020, 18:57. Reden: Spelfout

    #2
    Ik denk https://www.allesoverplanten.nl/klei...egjes-planten/

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      #3

      Een roofvlieg
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Een "daas" zoals ze bij ons zeggen ... kan steken denk ik ....

        Comment


          #5
          Toevallig heb ik het vandaag opgezocht want het vliegt hier in de tuin ook vol.


          De maartse vlieg (Bibio marci) is eigenlijk geen vlieg maar een mug. Als je ze ziet vliegen lijkt het een soort kruising tussen een vlieg en een mug. Het is net een 1 cm grote vlieg met de typische beharing en grote ogen terwijl het lijkt alsof ze een lange angel hebben hangen. Dit zijn echter de hangende achterpoten die je ziet terwijl ze langzaam boven het gras vliegen of stil in de lucht blijven hangen. Ze leven slechts enkele weken en leven dan enkel van plantensappen. Ze richten geen schade aan en kunnen zelfs niet steken. Om de mensen geen onnodige schrik te doen krijgen noemt men deze dan ook geen maartse mug, maar een maartse vlieg.

          grtzz

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Dit is een steen-uil-vlieg!!

            Heeft de hele gevel van mijn woning
            opgegeten!! Maar Rutte zal het vergoeden
            tegen 20 gram wiet!

          • smoked bud
            smoked bud commented
            Editing a comment
            Vind ik niets van terug

          #6
          Bedankt voor jullie reacties. QnQ en smoked bud hebben het goed. Varenrouwmug is het zeker niet. Een daas ook niet, die is weer een stukje groter. Het lijkt idd op een kruising tussen een mug en een vlieg. Het beweegt ook anders als een vlieg, een beetje trager en kan blijven hangen in de lucht. Gelukkig kunnen ze geen kwaad en daar ging het mij eigenlijk om. Nogmaals bedankt allemaal.

          Comment

          Bezig...
          X