Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zwarte en soms groene vliegjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zwarte en soms groene vliegjes

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Ik ben sindskort begonnen met een paar plantjes. Ik heb nu 2 plantjes van 5 weken en 2 van 3 weken. Nou worden de grotere planten nogal geplaagd door kleine vliegjes. Ik heb een hoop zitten zoeken en kan niet echt vinden wat deze vliegjes zijn en of ze kwaad kunnen. Op dit moment haal ik ze er gewoon af als ik ze zie maar weet dus niet of het meer drastische maatregelen vereist. Bijgevoegd een foto van zo'n vliegje op mijn jongere plantjes.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dat zijn luizen.

    Topic verplaatst naar de helpdesk/beestjes waar je 10tallen posts hierover kunt vinden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Djzy
      Djzy commented
      Editing a comment
      Oh sorry, ik dacht dat luizen er heel anders uit zagen haha in ieder geval bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb beetje rond gekeken en zag dat groene zeep spiritus en water een middeltje was tegen luizen dus ben geneigd dat een keertje te proberen. Heb jij eventueel nog adviezen?
      Alvast bedankt!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, gewoon eruit plukken met je vingers zolang het er niet zoveel zijn.
      Kleine plantjes als deze vinden al die middeltjes niet zo fijn.
      Heb je ze wel 24/7 buiten staan en zijn er in die serre of tuin wel voldoende andere planten ?
      Als dit het enige groen is komen natuurlijk alle beestjes uit de omgeving er op af.

    • Djzy
      Djzy commented
      Editing a comment
      Ja staan gedurende de dag buiten en zodra het donker wordt gaan ze een soort tomatenkasje in maar ook buiten dus. Staan idd hool planten nog in de tuin dus dit is niet het enige waar ze op af komen. Maar merk wel dat nu die andere planten wat groter worden en sterker beginnen te ruiken er steeds meer op af komen.
Bezig...
X