Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Allemaal beestjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Allemaal beestjes

    Korting op 420shop
    Heb ontdekt dat er beestjes zijn die mijn plantjes belagen, denk dat er verschillende beestjes (of 1? ) op m'n plantjes zitten, heb behoorlijk wat tijd doorgebracht in de "bieb" van JD en denk dat het om de mineervlieg en de varenrouwmug gaat?
    Hier de pics:

    20200529_105902.jpg

    20200529_110003.jpg

    20200529_111046.jpg

    ga ze nu zoveel mogelijk met de hand verwijderen, heb kant en klare Neemolie met emulgator besteld bij Amazon verdunnen met water 1:100, maar komt pas binnen op z'n vroegst 5 juni, dus nu zoveel mogelijk met de hand, ook gelezen over tenen knoflook in de aarde steken? Helpt dat echt?

    Hoop dat jullie hier op JD nog wat suggesties voor mij hebben, BVD Old dawg
    Attached Files

    #2
    En luizen, dat zijn die kleine op de onderkant van het blad.
    Ja, af en toe handmatig verwijderen inderdaad.
    En volgende week eind van de dag even goed inspuiten met neemolie.
    Als je dat tijdens de groei wekelijks doet slaan de meeste beestjes je planten over.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Toch ook luizen, damned dacht dat het larven waren oid, en als ik het goed heb begrepen ook water geven met Neemolie, zou ook goed zijn voor de wortels, btw ik denk dat ze gaan bloeien, staan as maandag 4 weken in de grond, ga nu ff foto's plaatsen in m'n kweekverslag.
      Bedankt voor je reactie.

    #3
    Als je ook mieren hebt, die ook even weg koken, die zetten namelijk bladluis in de plant om ze daarna te melken.

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Die heb ik nog niet gezien, maar ga toch zo ff checken voor de zekerheid.
      Thanks..

    • Daandaan
      Daandaan commented
      Editing a comment
      Wat ik altijd doe als ik luizen heb in de tuin is op zoek naar larven van lieveheersbeestje en deze plaatst ik op de planten met luizen. De larven voeden zich hier aan. Idd de mieren beschermen de luiz en nemen als traktatie de zoetstof de de luiz uitscheid zoals anoniemand ook al zei.

    #4
    Daandaan Ik zat me net te bedenken over het lieveheersbeestje, daarvan wist ik dat die luizen eet, v/d larven wist ik niet, ga ff googlen hoe die eruitzien, heb wel alvast wat tenen knoflook in de aarde gedrukt?
    Bedankt voor de tip

    Comment


      #5
      20200529_154104.jpg 20200529_154412.jpg
      Hier heb je er een.
      bij mij in de tuin krioelt het er van
      pluk ze gewoon van de pruimenboom, appelboom of eigenlijk zitten ze overal wel.
      google zijn ook veel duidelijke foto's en genoeg info over te vinden.

      Comment


        #6
        Daandaan heb geen larven en lieveheersbeestjes in m'n tuin gevonden, heb ook gekeken in natuurgebied en park naast de deur, niet geslaagd.

        anoniemand geen mieren in de tuin, wel de overbuurman 4 huizen verderop, heeft echt een mierenplaag.

        Bedankt voor het lezen, van lange bericht, fijn weekend​​​​​​​

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Aaltjes hebben natte grond nodig om te kunnen bewegen. Het water in het medium is dus hun 'vervoersmiddel'. Daarom mag de grond niet droog zijn, wanneer je de aaltjes aan je medium toevoegt. Lees de gebruiksaanwijzing.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Is het in je koelkast warmer dan 8 graden ? Wat is het verschil tussen “bewaren” in je medium of in je koelkast ? Ik zou ze asap uitzetten na ontvangst..

          Mbt de opening van je spuit, ik heb er nooit op gelet en ook nog nooit gehoord van een minimale opening, je merkt vanzelf als de spuitmond verstopt raakt.

        #7
        BrandnetelFlip Hasjkip je hebt ook helemaal gelijk, logisch eigenlijk ook, ga nu meteen beginnen, bedankt

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Graag gedaan, ouwe hond

        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          De spuit gaat over de neemolie? Gewoon een cheap-ass action spuitje!

        #8
        Rickysticky Nee ging over de aaltjes, of je die met drukspuit kon gebruiken, en ja dat kan, heb gisteren de dames hun bladeren (onder & bovenkant ) en stam bespoten en de rest gewoon over de grond bewaterd, morgen (vandaag) ga ik de Neemolie gebruiken en goed de bladeren benevelen, dit doe ik inderdaad met cheap-ass action spuit.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Oh ik dacht ook dat de spuit voor de Neemolie was..

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Ja ook voor de Neemolie wordt die gebruikt,
      Bezig...
      X