Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte stipjes op de bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte stipjes op de bladeren

    Korting op 420shop
    3 weken geleden heb ik mijn eerste 4 plantjes (autoflowers) laten ontkiemen en dat is vrij goed gelukt
    ik heb spongepotjes gebruikt en ze 3 dagen na t ontkiemen in een grote pot gezet
    1tje bleef wat achter maar die is nu ook goed op gang
    alles leek goed te gaan tot vandaag
    zoals de meeste beginners ( denk ik) bekijk ik mijn plantjes wel 10 keer per dag
    en nu zag ik plots kleine witte stippen op mijn blaadjes
    na weer half internet afgestruind te hebben stel ik me de vraag
    Is dit Meeldauw??
    Ook zie ik dat mijn plantjes redelijk licht groen zijn. iemand een tip of maak ik me te druk
    Ze hebben tot gisteren wortelstimulator gekregen en ik heb nu ook plagron grow en bloom in huis ,
    verder krijgen ze kraantjes water
    Ja k weet het , k heb het hier net ergens gelezen .. niet goed ivm ph en zo , maar ik heb geen regenwater enkel een grondwaterput
    Ik dacht dat ik me zo goed had ingelezen , maar nu komen de twijfels echt wel
    (ps ; het gaas erover is voor mijn 5 4-voeters, Mijn katten mogen alles , maar van mijn plantjes moeten ze blijven)
    Hopelijk kan/wil iemand me helpen en nog ne fijne relaxte zondag



    Attached Files

    #2
    Ik denk aan zuigschade van een insect. Kijk eens aan de onderkant of daar nog iets zit anders zijn ze al gevlogen.

    Buiten krijg je altijd te maken met beestjes, zo lang ze je plant niet kaal vreten is er niks aan de hand.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      onderaan is er niets te zien , heb ik al bekeken
      en ze hebben het alle 3 , kleinste niet

      Comment


      • squit
        squit commented
        Editing a comment
        nog even een paar daagjes aankijken. wordt het niet erger, is er niks ergs aan de hand. ik zou er mezelf niet zo druk over maken, al snap ik erg goed dat je dat doet met je eerste plantjes hoor.

      #4
      thnx moest ik zo goed voor mijn tomaten zorgen , k zou er gouden hebben
      nog even een vraagje ... kleur van de plantjes is ook goed ? of voeding bijgeven? ph testen? meer/minder water?
      sorry voor de vele vragen , maar dan ben ik weer een dagje gerust

      Comment


      • squit
        squit commented
        Editing a comment
        de kleur zou nog ietsjes groener kunnen maar is op het moment prima, zelf ben ik niet zo van het ph testen enzo, de plantjes weten zelf het best hoe ze moeten groeien.
        als ze deze lengte hebben zou ik ze nog geen extra voeding geven, ze kunnen nog niet zo goed tegen voeding in het begin, doe dit vanaf een cm of 15 pas. zelf zou ik een klein beetje water bijgeven ze lijken op de foto erg droog te staan. zorg dat je grond gewoon altijd goed vochtig is, maar niet zo dat je plantje er in verzuipt.

        stel gerust je vragen, daar is dit forum nou eenmaal voor!!

      #5
      meer water dacht ik ook , ik geef ze nu s morgens eigenlijk maar een 200ml per plant en dat lijkt me na wat lezen ook weinig

      Comment


        #6
        Die stippen zijn van beestjes ja.
        Volgens mij hebben ze ook op de blaadjes zitten poepen.

        * topic verplaatst naar de helpdesk en de titel aangepast naar de normen van het forum
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          die durven morgen eens een deftig gesprekje mee houden
          Mij zo laten schrikken

          Comment


          • squit
            squit commented
            Editing a comment
            Hahaha zal zeer terecht zijn ja, klotebeestjes
        Bezig...
        X