Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gat in stam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gat in stam

    Korting op 420shop
    Hi,

    Bij het inspecteren van mijn planten, trof ik bij mijn Big Bud ineens een gat in de stam aan, iets van 10 cm onder de top. Dit heb ik gisteren nog niet waargenomen.

    Welk insect of dier kan dit op zijn geweten hebben?
    De plant lijkt er geen last van te hebben. Zouden jullie het behandelen?
    Attached Files

    #2
    Niets aan doe als het
    niet erger wordt..........

    Comment


    • blaat
      blaat commented
      Editing a comment
      Ik zat zelf te denken om vloeibare pleister spray in en om het gat te spuiten, wel eens ergens gelezen op het forum. Inderdaad wel super k*t, maar zal vast goed komen.. Ze kan wel wat hebben..

    #3
    Tja, zou zomaar kunnen dat zijn meer vragen voor
    Q of LR2 maar ik zou dit aan de natuur overlaten....

    Comment


      #4
      Bedankt voor je reacties, ik zal het voor nu even met rust laten.
      Zij lezen vast wel mee, wellicht dat zij nog iets kunnen roepen!

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Denk dat je je daar niet echt
        een probleem van hoeft te maken....

      • blaat
        blaat commented
        Editing a comment
        Laten we het hopen Ipie, heb wel zin in dit wietje, nooit gehad.

      #5
      Sorry voor mijn ouderwetse mening maar ik heb dat "hoe dan" uit de titel gehaald.
      Het is geen correct Nederlands.

      Ik kan van veel dingen afstand nemen, maar dit is er zo eentje die tegen mijn grens schopt .....
      Het was ook eigenlijk de reden dat ik niet reageerde hier, maarja, als Ipie roept ben ik er.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        Prima betreft de titel, ik kan ieder zijn of haar principes wel waarderen, toch bedankt voor het reageren QnQ .

        Vervelend om te horen dat het eerder slechter kan uitpakken, dan goed.... Ik hoop stiekem dat ze ondanks dit gewoon nog even doorzet..

        Ik vind de laatste tijd wat eitjes (zie bijlage) van de Groene schildwants, zou dat de dader kunnen zijn? Mijn andere planten zaten er ook onder. Lastig te verwijderen die eitjes, zonder het blad echt intakt te houden.. pfff..
        Attached Files

        Comment


          #7
          Ik denk niet dat dat gat van een groene wants is.
          Die eitjes wel inderdaad, mooi hoe ze dat doen, zo netjes gegroepeerd

          Tja, ik weet ook niet alles he..misschien reageert er nog iemand die er wat meer vanaf weet.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Heb er geen verstand van, heb een beetje gespeurd, en de enige beestjes voorzover ik gevonden heb die dit soort schade aan zou kunnen richten zijn de "maisboorder" en de "Grapholita delineana" m.n. de larven, zijn gek op het merg in de stelen van de plant.
        Bezig...
        X