Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint of iets anders??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint of iets anders??

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers.

    ik ben nog een complete noob op het gebied van kweken. Heb 2 keer een binnenkweekje geprobeerd en wilde nu (vrij laat) nog beginnen met een buitenkweek. Op zich red ik me prima maar ik vind soms wat van dat spinnenweb spul. Nou is mijn eerste idee natuurlijk spint. Ik had nog een spuitbus van pokon staan genaamd; “mijn probleem oplosser”. Dit zou ook moeten werken tegen spintmijt. opgespoten en nu drie dagen later zie ik toch steeds dat spinnenweb terug komen en af en toe witte dingetjes op het blad. Ook zie ik gaatjes in (voornamelijk) jong blad.

    ik heb eens een close up gemaakt van de witte puntjes en het blijken wel beestjes te zijn. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het spint is. Kan iemand hier een blik op werpen? Daarnaast zat er ook een ander zwart beestje tussen de nieuwe bladeren. Soms zelfs 2 of 3. Na wat rondgekeken te hebben op het internet kwam ik tot de conclusie dat het een roofwants is (wat een goed teken is lijkt me). Kan iemand ook dit bevestigen?

    alvast heel erg bedankt!

    foto 1 en 3 zijn de gaatjes. (3 heeft ook het denk ik wantsje erop). 2 is ook de wants. En de anderen zijn die rare witte beestjes. Foto’s zijn gemaakt met een x60 microscoop. Krijg je een idee van de grootte
    Attached Files

    #2
    Dat beestje op de eerste 2 foto's is volgens mij sowieso geen spint.
    Wat het wel is geen idee...
    Die laatste 2 foto's van dat kleine witte beestje.. Ook geen idee
    Niet echt nuttige input dus..
    Maar volgens mij heeft spint over het algemeen een wat ronder lichaam. Vermoed dus dat dit geen spint is maar een ander soort jong/mini spin achtig beestje...
    maar Pure gok dus..
    Ik heb op mijn buitenplanten altijd wel een paar spinnetjes zitten. Die zijn meer dan welkom.
    Dus hier en daar een beetje web kijk ik niet van op.
    Is het web wat jij ziet heel dicht/silk achtig? Of meer wat losse spinnendraden?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Hey bedankt voor je reactie. Het draad is heel dun en zit er steeds ‘s ochtends weer. Een beetje tussen de bladeren en voornamelijk bovenin bij het nieuwe blad. Als dit spinnen zijn dan zijn ze wel erg klein. Zo’n halve millimeter.

      Comment


        #4
        Mijn plant was het sowieso geen spint, geen enkel tekenen van spint maar wel veel van deze units. Ben nog steeds benieuwd wat het is want volgens mij geen trips, ik had in ieder geval niet dezelfde schade die trips zou moeten veroorzaken.

        (ik zag je reactie in dat andere topic, ik had de begin post ook niet gelezen whaha)

        Comment


          #5
          2e foto is een roofwants.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Dankje voor je bevestiging. dat is een goed teken dus. Als de roofwants dus in mijn plantje zit zou er vast ook wel iets te snoepen zijn. Enig idee of dat lekkere eten voor de roofwants die gaatjes veroorzaakt? En wat zou dat kunnen zijn

            wederom bedankt!
            Last edited by QnQ; 7 August 2020, 22:21.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Die roofwants maakt geen gaatjes, misschien een soortgenoot van hem, een ander soort wants, of een cicade. Het kan vanalles zijn.
              Spint maakt ook niet meteen webben, dat doen ze pas later, als het al een plaag is geworden.
              Niet zo handig om zomaar iets op je plant te spuiten, waarvan je niet weet wat erin zit en of dat wel veilig is voor de wiet straks, en of het sowieso werkt, want je wist niet wat het probleem was.
              Spint is grijsachtig, en zo groot als een zandkorreltje.
              Ze verblijven normaal gesproken de eerste week aan de onderkant van de bladeren.
              Als je de helpdesk hier doorkijkt kun je goeie foto's vinden van alle soorten beestjes

            #7
            roofwantsen zijn goede bewoners !!!!!!!!!!!!!!!!!!
            die eten de slechte bewoners op

            Comment

            Bezig...
            X