Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

1 wit vliegje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 wit vliegje

    Korting op 420shop
    Dag jointjedraaiers,
    vandaag bij het openen van de tent zag ik 1 wit vliegje vliegen.

    moet ik mij zorgen maken? De planten moeten nog minstens 40dagen staan en ik zie dat ze volwassen zijn op 30 dagen.

    ik wil niet tegen het einde van de kweek een tent vol witte vliegjes.

    #2
    Zeker, voor je het weet vreet dat ene vliegje de hele plant op

    Hou het ff goed in de gaten,. en verdiep je vast in het bestrijden van de vliegjes.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      dat ken een giga plaag worden,zou de plant uit de tent halen en met goed licht heel de plant bekijken van boven tot onder en ook de onderkant van het blad,als je dan iets raars ziet,gelijk bij het tuincentrum wat halen tegen wittevlieg.is echt een vals beestje blijft terug komen.zie je niks dan duimen dat het zo blijft
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Zijn 16 planten heb ze er 1 voor 1 uitgehaald en goed bekeken, en het enige wat ik kon vinden was stuifmeel van een hermafrodiet, het balletje lag er bij dus ik ben er zeker van dat het stuifmeel was. Die lag aan de bovenkant van de plant (het stuifmeel).

        edit: ik had in mijn vorige kweek kleine zwarte insectjes in de aarde rondlopen. Dus ben ik extra voorzichtig geweest, ik geef ze weinig water zodat de bovenste laag droog blijft.
        temperatuur in tent is 25 graden en 19 graden bij licht uit. Lv=50 en bij licht uit 65

        Comment


          #5
          vliegenvanger of vangstrip ophangen,en blijven controleren om de week,ken iemand die had last van een giga plaag en na een half jaar was ik bij hem en er vlogen er nog steeds rond,bijna niet te bestrijden.net als spint ,maken ze zelfs je planten kapot als je er niks aan doet.en blijven duimentuinders gaan bijna huilen als ze er een paar zien
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Ik heb vapona strips gekocht op bol nu maar hopen dat ik dit kreng vat.

            wat zijn de 1ste symptonen van de plant wanneer er een plaag is?

            want ik heb 2 planten met wat roestvlekken op het blad (alsof ze aan het verwelken zijn) en 2 planten zijn fel lichtgroen die geef ik wat meer voeding.
            en ik heb onderkant van die planten bekeken en ik kon niets vinden.

            overigens op alle planten niets te bespeuren van eitjes of nimfjes, ik zag 1 wit vliegje die dondersgoed op de motluis leek.

            zou het kunnen dat ik geluk heb met eentje en kan die dan zichzelfs niet voortplanten zonder mannetje? of is dit het begin van een plaag?

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              AHA, weer eentje die geen cal/mag toevoegt!

            #7
            Kan je niet gewoon dat ene vliegie doodslaan ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Ik probeerde dat maar hij was me te vlug af en vloog direct tussen de toppen.

              wat zijn de eerste symptonen van een plaag?

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                als er 100 vliegen.

                Dan moet je ff op zoek naar 'm he....net zo lang tot je 'm hebt en dan is het probleem verholpen.

              #9
              met het licht uit zitten ze aan de onderkant van het blad,met de lamp aan vliegen ze.de eitjes zitten ook aan de onderkant
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #10
                Ik heb hier in mijn AF tent ook juist hetzelfde wat jij beschrijft gezien, ook maar eentje tot nu toe heb nu gelijk ook van die strips besteld voor in de potten en om op te hangen. Thanks voor je vraag op de juiste moment haha.

                Heb je dat vliegje nog gespot ondertussen?

                Comment


                  #11
                  Nope geen vliegje meer te bespeuren.

                  Comment

                  Bezig...
                  X