Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Trips of andere beestjes en wat doe ik er tegen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trips of andere beestjes en wat doe ik er tegen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik merk witte puntjes op de bladeren van mijn plant. Er zijn ook een aantal beschadigde grijs-/wit-achtige plekjes te zien die ik op het internet hier en daar ook tegenkom. Ik kan de witte puntjes niet zien rondkruipen. Ze zijn erg klein. Als ik goed kijk, zie ik toch duidelijk witte puntjes verspreid over meerdere bladeren. Ik heb zo goed als ik kon foto's genomen. Ikzelf denk aan trips, maar ik ga ook maar af op wat ik aan informatie terug vindt op het forum en internet.

    Herkent iemand dit? Mocht iemand ook weten wat ik hier best tegen doe, hoor ik dat ook graag. In het geval van trips dacht ik aan roofwantsen, maar misschien heeft iemand een beter idee.

    20210102_171623.jpg20210102_171733.jpg20210102_171736.jpg20210102_171818.jpg20210102_171838.jpg20210102_172013.jpg20210102_172150.jpg20210102_172200.jpg20210102_172351.jpg20210102_172355.jpg
    Last edited by Botanicus; 3 January 2021, 12:52.

    #2
    De laatste foto's lijkt op tekenen vd mineervlieg? Dat kun je zien door het blaadje vrzchtjs te draaien en het diertje eruit te peuteren en buiten zetten, de witte puntjes zijn me onbekend
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Als je beestjes hebt moet je ze kunnen vinden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Kan zijn dat ik hier van een mug een olifant ben aan het maken, maar better safe than sorry denk ik dan.

        Rietslang bedankt om even mee te kijken. Het gaat me vooral om de witte puntjes. Ik dacht dat de rest er misschien mee te maken had.

        QnQ Ook bedankt om even mee te kijken. Ik ga me ergens een microscoopje ofzo scoren, dan kan ik het eens van dichterbij bekijken.

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Een vergrootglas is soms wel genoeg en handiger

        #5
        Vergassen?

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Bijvoorbeeld zwavel verbranden in de tent, ventilatie uit, en dan wachten tot de zuurstof op is. Al die beestjes ademen ook en gaan dan dood. Heb dat eens gezien in een ananas kas op de Azoren. Is bio.

          En bij de growshops heb ik ze ook al zien staan, zwavelbranders en zwavel. Maar dat zal voor grotere volumes zijn.

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          je kan ook je tent in brand steken ofzo lekker alles uitroeien.
          een vergrootglas is al genoeg.
          vind je beestjes behandel met neem olie of andere insecten

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een zwavelverbrander werkt wel, maar dat geeft een aantal problemen :
          De stank wordt niet door je filter geneutraliseerd. Dit is wel het grootste probleem.
          Dat gaat dus te ruiken zijn buiten, rondom je huis, en ook in je huis, dat is niet zo fijn, het slaat op je keel enzo...bah

          De zwavelverbrander moet wel een paar uur per dag aan. Liefst 2-3x met een paar dagen ertussen.
          Er slaat een dun laagje zwavel neer op alles in de ruimte. Het handigste is dus om in een lege ruimte te doen, anders moet je je lampen en de hele zooi weer gaan schoonmaken.

          Mja, het werkt wel, en als je daarna de ruimte 2-3 maanden leeg laat staan dan is het wel schoon.

        #6
        Wacht nou eerst ff op je microscoopje, en als je het bekeken hebt en weet wat er aan de hand is, dan plan de campagne maken.
        En gebruik de zoekfunctie, er zijn zoveel topics van problemen met beestjes enz.enz, en hoe te behandelen.

        Alvast succes

        Comment

        Bezig...
        X