Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vraat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraat

    Korting op 420shop
    Goedenmiddag,

    Sinds een week heb ik mijn plantjes buiten staan, onder een net (te grote mazen voor beestjes), van de grond.

    Om de twee dagen ruim met slakkenkorrels gestrooid.
    ​​​​​​Een week geleden bestoven met lavameel, daarna niet meer.

    Nu was ik net op locatie, en zag ik dat iemand een hap uit sommige bladeren had genomen.
    Het zijn de bovenste bladeren, er zaten ook zwarte langwerpige deeltjes op de bladeren, vermoedelijk uitwerpselen.

    Ik heb slakken als oorzaak uitgesloten, ik strooi dus geregeld, en er was geen slak in een radius van 2 meter te bekennen, plus de uitwerpselen.

    Opnieuw bestoven met lavameel en gestrooid met korrels.

    Kan iemand mij vertellen waar de schade van komt?

    Greetz, Guerrilla
    Attached Files

    #2
    Ik probeer wel een kuur tegen bladinsecten. Geen idee of dat het probleem is, of dat het werkt.

    Comment


      #3
      Buiten komen er nu eenmaal beestjes. En beestjes die die beestjes weer opeten. En dan komen er weer andere beestjes die de beestje opeten. En dan een vogel die die beestjes opeet. En een roofdier die de vogel opeet. En allemaal krijgen ze door jou gebruikte bestrijdingsmiddelen binnen.

      Moraal van het verhaal ; buiten gebruik je geen middeltjes tegen beestjes maar laat je de natuur zijn gang gaan.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • GuerrillaGrow
        GuerrillaGrow commented
        Editing a comment
        Van die knoflook die ik heb gebruikt zullen ze vast allemaal uit hun bek stinken. Het kan toch ook gewoon ecologisch?

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Ja, neemolie..
    Bezig...
    X