Heel veel spint

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Wieteke020
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Nov 2021
    • 3

    #1

    Heel veel spint

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik zit nu halverwege de 4de week bloei (amnesia haze) en ik kom er net achter dat ik behoorlijk veel spint heb (gele bladeren en webben) ik ben al een paar weken met roofmijten bezig maar het viel me op dat de bladeren steeds geler werden en toen ik alles met een plantenspuit nat had gemaakt zag ik overal webben verschijnen. Ik heb nu neemolie en pyrethrum besteld maar hoe kan ik dit het beste gebruiken? En kunnen de planten hier nog van herstellen of ga ik minder opbrengst krijgen?
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Nee, van spintschade herstellen ze niet, dus ga je minder resultaat hebben inderdaad.
    Als je roofmijten hebt lopen kun je geen pyrethrum of neemolie gebruiken.
    Daarvan gaan de roofmijten ook dood.

    Beetje meer aandacht voor je planten he...
    Als ze webben dan heb je ze al een paar weken in je planten zitten.
    Uit zaad kweken, in plaats van stekken is ook een oplossing.
    Als je met stekken kweekt, zoals de meeste broodkwekers, dan moet je de stekken meteen bij thuiskomst behandelen tegen beestjes, na een week nog een keer, en na twee weken nog een keer.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Hork
      Banned
      Lucky Member
      • Jul 2020
      • 4103

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
      Nee, van spintschade herstellen ze niet, dus ga je minder resultaat hebben inderdaad.
      Uit zaad kweken, in plaats van stekken is ook een oplossing.
      Niet perse want spint lust ook wel zaadplanten en bovendien zit er aan zaad weer andere risico's.

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Ik snap ineens de nick naam Hork !

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het duurde even maar het is nog niet te laat mij te leren kennen! Welkom bij de fanclub!
    • Rreppellsteeltjam
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2018
      • 1955

      #4
      Alleen de stofzuiger kan jou nog redden!!

      Variabele zuigkracht is handig, want ook de bladeren moeten gezogen worden!

      Elke 2 dagen herhalen.

      Niets meer spuiten in de bloei.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Roofmijt uitzetten en een briefje ophangen: feestmaal.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Eerst effe 3 keer een week lang de stofzuiger erdoor, en dan elke 2 weken roofmijt uitzetten.

        Anders laat je eerst de plaag woekeren, en doe je vervolgens een handjevol mijten erbij.

        Dat zal dan slechts één druppel op de bekende plaat zijn.
    • Wieteke020
      Zaadje
      Nieuw Lid
      • Nov 2021
      • 3

      #5
      Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam
      Alleen de stofzuiger kan jou nog redden!!

      Variabele zuigkracht is handig, want ook de bladeren moeten gezogen worden!

      Elke 2 dagen herhalen.

      Niets meer spuiten in de bloei.
      Beide middelen zijn niet (Langdurig) giftig en ze moeten nog minstens 7 weken.

      Comment


      • Haze smoker
        Haze smoker commented
        Editing a comment
        Zijt dan koppig en rook straks neemolie en die andere zooi he

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Quotes/citaten zijn niet nodig.

        Dat spul is niet bedoeld voor wiet, wij gebruiken dat gewoon.

        Beide middelen worden op heel andere gewassen ingezet, die ook worden geconsumeerd, maar niet gerookt!!
    Bezig...