Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

spint in me stekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    spint in me stekken

    Korting op 420shop
    ik heb stekken staan maar ze zitten helemaal vol met spint en ik krijg het voor geen mogelijkheid weg als ik denk dat het weg is komt het weer wie weet wat ik moet doen

    #2
    Re: spint in me stekken

    bespuiten...

    Comment


      #3
      Re: spint in me stekken

      Jezelf voorstellen en dan Bayer Masai halen... ;P

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: spint in me stekken

          Buizerd heeft gelijk.

          Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: spint in me stekken

            oke bedankt ik zal het proberen

            Comment


              #7
              Re: spint in me stekken

              ik was net ook mijn plantjes aan het controleren op ongedierte ( buiten in me tuin )
              ik zag een zwarte luis zitte die al wat jongelingen had uitgepoept heb ze direct met een pincet verwijderd van me plant
              toen zag ik op een andere plant een klein wit achtig spinnetje zitten die heb ik ook meteen dood gemaakt. gaat het hier om spint ? spin ?
              voorderest heb ik gelukkig geen spinnetjes meer gezien op de planten vraag me alleen af of het hier gaat om spint ?
              misschien dat iemand me kan helpen ?
              Alvast bedankt!
              Klik hier & Bekijk ook es mijn gestarte topics

              Grtszz. Frank
              Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

              :alienstoned:​← klik hier


              sigpic

              Comment


                #8
                Re: spint in me stekken

                hier heb ik een info pagina over spint kn je gelijk kijken of het dat beestje was frank
                http://nl.wikipedia.org/wiki/Spint_(mijt)

                Comment


                  #9
                  Re: spint in me stekken

                  Gelukkig was het dat niet heb eff gekeken dit is iets anders


                  thxxx
                  Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

                  :alienstoned:​← klik hier


                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: spint in me stekken

                    FrankVLD@ik zag een zwarte luis zitte die al wat jongelingen had uitgepoept heb ze direct met een pincet verwijderd van me plant

                    Dat is dan een tamelijk unieke luis: luizen leggen namelijk eitjes en zijn derhalve niet levendbarend.

                    FrankVLD@toen zag ik op een andere plant een klein wit achtig spinnetje zitten die heb ik ook meteen dood gemaakt. gaat het hier om spint ? spin ?

                    Spinnen hebben niets met spint vandoen. Een spin heeft een lichaam dat bestaat uit 2 geledingen en behoort tot de familie van de Araneae. Spint heeft een ongeleed lichaam en behoort tot de familie van de Acariformes.
                    Last edited by Xtreme; 8 May 2011, 12:28.

                    Comment


                      #11
                      Re: spint in me stekken

                      n hele effectieve maar niet zon gezonde methode is VERTIMEC.
                      je kunt dit prima gebruiken op je reeds aangeslagen stekjes,kans van slagen is verhoogd als je na 4 dagen herhaald.
                      ik raad je echter wel aan beschermende middelen te dragen,en t nooit op reeds bloeiende planten moet gebruiken.
                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: spint in me stekken

                        Vertimec raad ik je ten strengste af!

                        Roofmijten, massai of sulver verdampen werken het snelst.

                        Grtz
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: spint in me stekken

                          Vertimec is gewoon een zeer gevaarlijk insecticide, een particulier kan dit niet kopen.
                          De redenen waarom... lees ff de gevaren van dit product:
                          http://glastuinbouw.agriholland.nl/c...idsbladProduct
                          En zeg nou zelf.. wil jij echt je joint vullen met gekweekte wiet voorzien van residuen van dit middel?????

                          Comment


                            #14
                            Re: spint in me stekken

                            Ik vind alle middelen die je op de plant moet spuiten in principe bad news. Nu valt het met stekjes nog wel mee, want die hebben nog wel even te gaan.
                            Het beste is natuurlijke bestrijding met natuurlijke vijanden, maar vaak is de aantasting al zo erg wanneer het gezien wordt, dat dat geen oplossing meer is.
                            De zwavelverdamper is een aardige oplossing en daarnaast heb je ook nog een middel waarmee je een gifgasaanval doet en dat dus niet in je plant terecht komt wanneer je het in de nacht spuit.

                            Comment


                              #15
                              Re: spint in me stekken

                              Je hebt er nu niks aan, maar toch..

                              Eind van de zomer komt canna met een product tegen spint. Het is geen gif maar een goedje waardoor de spint (en ook de rest) gefixeerd wordt op de plant/blad. In het goedje zit ook meteen bladvoeding en het sluit de bladmondjes niet af.
                              Werkt hetzelfde als een plakstrip maar dan spuit je het dus met een plantenspuit op je blaadjes waardoor het ongedierte en de eitjes als het ware vastplakken en de plaag bestreden wordt. Zolang de plant in de groei zit en nieuwe blaadjes maakt, moet je de behandeling regelmatig herhalen. Je kan het gebruiken tot bijna aan het eind van je kweek.

                              GrR

                              ps ik heb geen aandelen bij canna

                              Comment

                              Bezig...
                              X