Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint ? Of iets anders ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint ? Of iets anders ?

    Korting op 420shop
    Sorry voor de wat wazige fotos

    20220404_190756.jpg 20220404_190848.jpg 20220404_191753.jpg 20220404_190900.jpg

    En zijn het eitjes overal hieronder of is dit normaal bij inzoomen onderkant blad ?

    20220404_201039.jpg 20220404_201044.jpg 20220404_195744.jpg very blurry die laatste.

    Zou graag de juiste roofmijt kunnen bestellen, daarmee...

    Dank bij voorbaat !
    Ganja always does the trick.

    #2
    Lastig man! Maar als ik foto's vergelijk van internet en jou dan zie ik inderdaad vergelijkingen in lichaamsvorm met spint.

    heb zojuist de microscoop functie van me telefoon gebruikt en ik zie ook kleine balletjes onder de bladeren.
    Denk zelfde principe als waarom de plant THC heeft, ter bescherming van het licht.

    Mijn foto is ook niet duidelijk maar ziet de bolletjes wel.
    IMG20220405080227.jpg

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Mercikes, ik vind heel weinig beestjes, te weinig eigenlijk om roofmijt uit te zetten voorlopig... maar dat kan snel veranderen he?

    #3
    Zoals ik al schreef in je topic: 100% zeker spint.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #4
      Staan die al in bloei? Je kan anders eens sproeien met neemolie in warm water met een beetje afwasmidddel (lost de neem beter op). Goed langs onder sproeien. Eens in bloei, ronde uitzitten en uw tent na deze ronde in ieder hoekje behandelen met javel in water.
      Keep it simple and don’t invent with your mouth.

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Neemolie werkt ni eens tegen spint.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dacht dit ook al...

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        oei neem werkt nie tegen spint? pardon dan!

      #5
      Neem olie is wel een optie, dit met een druppel driehoek groene zeep.
      eventueel plastic bekertje over de toppen of het inwrijven doormiddel van washandje.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Neem je neem olie dan heb je kans dat de spint op de vlucht slaat van de stank, maar dodelijk is het niet voor de zespoters bovendien laat neem een vieze coating na over je toppen en bladeren die de groei belemmert.

      • KingOfTheBongo
        KingOfTheBongo commented
        Editing a comment
        Laat inderdaad een soort van laagje over de bladeren heen, toppen van weg blijven.
        Maar dit is minimaal als je het goed vermengd.
        Neem olie is sowieso niet dodelijk meen ik.
        Het doet iets met de hormoonhuishouding van ongedierte waardoor ziet niet kunnen voortplanten.

        Maar nu zeg ik iets wat ik 1,5 jaar geleden heb gelezen.
        Weer dus niet of het helemaal correct is

      #6
      Neemolie wordt gebruikt om veel ongedierte te bestrijden, waaronder witte vlieg, bladluizen, tripsen, Japanse kevers, mottenlarven, schildluis en spint mijten. Omdat het mijten doodt, die geen insecten zijn maar in plaats daarvan verwant zijn aan spinnen en teken, wordt neemolie ook "miticide" genoemd. https://www.berivita.com/neem-olie-p...lijk-pesticide

      Maar dat moet je inderdaad met een korrel zout nemen. Vooral alles goed ontsmetten voor je een nieuwe ronde begint. Als je alles goed opkuist is het de volgende ronde zeker weg.
      Keep it simple and don’t invent with your mouth.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik heb het wel geprobeerd maar geloof me: neem olie werkt onvoldoende en is zeker niet geschikt om tijdens de bloei te gebruiken i.v.m. de vieze coating die het nalaat. Spint bestrijd je het beste direct in het begin en vervolgens is het zaak het buiten de deur te houden door schoon te werken en zeker niet van buiten verse lucht aan te zuigen. Stoffilters over de slangen is aan te raden.

      • Sativied
        Sativied commented
        Editing a comment
        Als ze nog niet in bloei staan zou ik het toch sowieso sproeien, en in bloei met de hand zoals een ander lid reeds aanhield. Het verstoort de spint aanzienlijk. Het is niet de geur die hen afweert, maar ook omdat het de voortplanting verstoort.
        Indien planten <1 maand zou ik gewoon opnieuw beginnen.

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        In tegenstelling tot sommige chemische insecticiden, werkt Neem olie niet op contact. Het zal ongedierte niet direct doden na het aanbrengen, bijvoorbeeld als je je planten inspuit met een Neem oplossing. In plaats daarvan zal Neem ervoor zorgen dat de insecten zich niet meer voeden en het verstoort hun vermogen te groeien en eitjes te leggen. Om Neem effectief toe te passen, moeten we ons hiervan bewust zijn. Er is ook bewijs dat Neem systemisch kan werken en dat het de natuurlijke weerstand en afweer van de plant versterkt

        Bron:
        https://www.zamnesia.nl/wiet-kweken/110-neem-olie


        (Het is niet zo dat als je 1x hebt besproeid dat je er dan meteen vanaf bent, je moet het dan ook om de 7 a 10 dagen herhalen)

        En volgens deze bron kan je neemolie tot 3 weken voor de oogst gebruiken.

        Zoals eerder vermeld, is het het beste om het de laatste 3 weken van de bloei niet te gebruiken, om zo een verslechtering van de smaak van uw gewas te voorkomen.

        Bron:
        https://houseofcannabis.it/nl/olio-d...e-di-cannabis/

      #7
      Ze bloeien al ...

      164917386905763868588092373493.jpg

      neemolie dusniet ,

      pyretheum geen ervaring mee maar schrikt me af ..

      . Eigenlijk alle sopjes of sprays nu , herhalen of niet, liever niet...

      Er zijn weinig alternatieven he.

      https://www.biogroei.nl/spint-bestri...BoCYFAQAvD_BwE

      Dit is combo van twee roofmijten. Ze hebben hoge lv en 20 graden nodig. De lv is om zelf te kweken en de 20 graden om ze actief te houden.

      Twee dingen dan he , hou ik de temp op 20, gaat spint ook snel vermeerderen, lv hoog , vantzelfde.

      voorlopig zijn al mijn opties op.


      Bedankt iedereen om mee te denken , want alleen zou ik veel opzoekwerk hebben en weinig kunnen besluiten.

      Ik blijf checken want ik vind geen meer, wel al gelezen dat het meesterverstoppers zijn ook.

      Hork gebeurt het dat je overblijvers hebt in de bloei, en alsnog pyretheum gebruikt, sorry als je het al gezegd heb , ik herlees nog ff alles ook.

      Corleone1933 is het wel 20 graden bij jou constant, roofmijt is niet actief lager.

      ik blijf zoeken in de tent, en online ! Thx iedereen!

      Last edited by Wesley pipes; 5 April 2022, 17:15.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik zou in dit stadium gaan voor pyrethrum wat een natuurlijk middel is, klik HIER.

      #8
      20220408_142349.jpg 20220408_142344.jpg 20220408_142323.jpg 20220408_142349.jpg 20220408_142344.jpg 20220408_142323.jpg

      Nog wat nieuwe wazige foto s voor bij de hoop

      Dat is spint he?
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja goed gezien, je herkent volwassen spintmijten aan de rood/ oranje kleur. Indien je de lucht van buiten aanzuigt is dat hoe ze in je tent komen. Stoffilters in de slangen en/of van binnen de lucht aanzuigen - wat ten alle tijde aan te bevelen is - voorkomt spint in de toekomst. En als je hebt uitgesloten dat je spint zelf binnenhaalt, is schoon beginnen ook schoon voleindigen (tenzij het in de grond zit, metselzand op de toplaag sluit dat uit).

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik bekijk ff alle optie , thx !
    Bezig...
    X