Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit een rauwmug/vlieg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit een rauwmug/vlieg

    Korting op 420shop
    Problemen in mijn nieuwe binnentuin.

    Vanaf dag 1, voordat de plantjes opgekomen waren zijn er kleine vliegjes te zien. Ik dacht eerst fruitvliegjes, maar dat betwijfel ik inmiddels. De grond is waarschijnlijk te nat geworden tijdens het inwateren. De zakken grond komen bij de BoerenBond vandaan, waar ze binnen liggen.

    De vliegjes zijn heel klein, 2mm of zo. Ongeveer net zo groot als een fruitvliegje. De derde foto is tussen duim en wijsvinger, dat geeft een indruk van het formaat.

    IMG_0266.jpg
    IMG_0283.jpg
    IMG_0287.jpg
    Bah, wat een vieze vingers zie ik nu zelf


    Gisteren zag ik er één die een stuk groter was, zeg maar het formaat van een gewone steekmug. Ik weet niet of dit hetzelfde beestje is. Ik heb deze geplet en niet meer terug gezien.

    beestje groot.png

    Wie weet welke monsters dit zijn en wat ik ertegen moet doen?

    #2
    Laagje metselzand of aquarium grind op de grond.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dat zal allicht wat helpen. Kijken of ik daar morgen aan kan komen, anders maandag. Denk je dat daar een ware plaag mee te voorkomen is?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ehm, bij de leden die het gebruiken treed grootse verbetering op.

    #3
    Fruitvliegjes hebben niks gemeen met wietplanten dus weet je 100% zeker dat t vrm is .

    Kaneel, neemolie, werken minst en moet je herhalen na 2 weken.

    Toplaag of bio granules, of combo is het best. Na 3 maand herhalen.

    Metselzand ga ik morgen ook om .

    Gele vangplaatjes of vlieglint ook goed.

    Stenema aaltjes bij een grote plaag .

    Droog houden v d grond is bij mij geen optie , zeiknat in de bloei voor mij hier
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Qnq gebruikte ook altijd granules. Je plantjes zitten nog niet in de eindpot? Ofwel?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dan zou ik voor de nieuwe potten de granules door de aarde mengen, toplaag zand. Indien ze al in de eindpot zitten, wat granules idd op de toplaag , en zand erboven.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ja ze zitten al in de eind pot.
      Ik heb net wat zand gehaald, maar dan wacht ik wel even met dat zand tot de granules binnen zijn. De plantjes lijken er nu nog niet onder te leiden, dus dat zal dan wel goed komen.
      Bedankt voor de hulp.

    #4
    De granulus zijn helaas nog niet binnen, hopelijk vanmiddag.

    Normaal doe je geloof ik één eetlepel granules vermengen met de grond. Nu kan ik natuurlijk niet vermengen, dus het wordt over het oppervlak verspreiden. Moet ik dan nog steeds één eetlepel aanhouden, of minder?
    Zodra ik de granules toegevoegd heb en daarna afgedekt heb met zand, moet ik dan een beetje water sproeien om de granules te activeren? Hopelijk is dat niet nodig, want de grond is al (te) nat.

    Comment


      #5
      Alleen metselzand op de toplaag is afdoende om er van af te komen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dan heb ik de granules voor niets besteld en zit ik voor niets te wachten. Het zand heb ik al binnen. Ik denk dat ik er toch maar wat granules bij gooi, de vraag blijft hoeveel voor alleen het oppervlak.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Eetlepel doe ik ook vanboven. Help tegen een tiental beestjes. Heb je gaten onderaan je pot? Dan helpen de granules daar ook, zand niet...

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Goed punt. Gaten onder in de pot heb ik ja, zand gaat daar niet helpen.
        Ik ga die granules nogmaals bestellen (zie hieronder #7.1) en doe voor nu in ieder geval alvast zand als toplaag.

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door Slome Joop View Post
      Ik heb deze geplet en niet meer terug gezien.
      Anders zou het wel een hele hardnekkige zijn, een soort Jezus varenrouwmug!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #7
        Je hebt toch wel A.R.T.S. bio granules?

        De rest schijnt niet zo goed te zijn.

        Alleen zand of grind is trouwens al genoeg.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ja, ik had A.R.T.S. bio granules besteld, maar...
          Helaas is ARTS niet meer beschikbaar bij ons op een paar enkele producten na.

          Onze excuses voor dit ongemak.

          Je geld is al terug gestort op je rekening.
          zucht....ik wordt hier zo moe van.

          Dan doe ik alleen zand. Ik ga wel kijken of ik voor de volgende ronde alsnog aan die granules kan komen. Better save than sorrie.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Alleen metselzand is genoeg inderdaad.
      Bezig...
      X