Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Diatomaceous earth

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Diatomaceous earth

    Korting op 420shop
    Iemand ervaring met Silica tegen beestjes?
    sigpic it is just a flower

    #2
    Silicium of silica gel meer? Silicium zou de celwand versterken en daardoor wat resistenter kunnen zijn misschien.
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3



      Volg al een paar jaar dit kanaal. En dit maakt alle insecten met een uitwendig skelet kapot. Maar hoe zou je t kunnen gebruiken om de dames te beschermen tegen bugs.
      sigpic it is just a flower

      Comment


        #4
        Planten beschermen tegen beestjes doe je door schoon te kweken, metselzand over de bovenste laag (aarde) te kiepen en geen clipfan te gebruiken. Ook is het raadzaam de planten preventief met pyrethrum te behandelen tijdens de groei periode ook al zie je niks.

        Silicium gaat niks uithalen tegen spint en mieren waar het filmpje over gaat heb ik nog nooit op mijn wietplanten gezien.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Waarom geen clipfan?
          Ik heb er nog geen en zat juist te denken dat ik die aan moest schaffen, dus ik ben benieuwd.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Als er spint op een plant zit verspreidt het zich gemakkelijk door de luchtstroom van de clipfan.

        #5
        Ik heb dat al met wisselend succes geprobeerd. Diatomeenaarde kun je bijvoorbeeld bij Vreeken bestellen voor een paar euro.

        Je verdeeld wat op de grond in je potten. Als het nat wordt dan gaat het klonteren en werkt minder tegen de beestjes.

        Wordt ook bij huisdieren gebruikt tegen vlooien e.d.

        Zijn fossiele gecalcificeerde skeletjes van kleine zee beestjes. En dat is erg scherp. Het zou voor insecten het equivalent zijn van een bad vol scheermesjes voor een mens. De gewrichten van insecten worden geblokkeerd en zo.

        Is een delfstof die in natuur voorkomt. Beetje oppassen dat je het stof niet inademt. Lijkt een beetje op talkpoeder. Ook nooit meer calciumtekort.

        Comment


        • Sativied
          Sativied commented
          Editing a comment
          Like

        #6
        Mooi toch beestjes

        Comment


          #7
          [QUOTE=Hork;n1706599]Planten beschermen tegen beestjes doe je door schoon te kweken, metselzand over de bovenste laag (aarde) te kiepen en geen clipfan te gebruiken. Ook is het raadzaam de planten preventief met pyrethrum te behandelen tijdens de groei periode ook al zie je niks.

          Silicium gaat niks uithalen tegen spint en mieren waar het filmpje over gaat heb ik nog nooit op mijn wietplanten gezien. [/QUO


          Kan geen kwaad

          Comment

          Bezig...
          X