Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zelf roofmijt opkweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelf roofmijt opkweken

    Korting op 420shop
    Ik ga dus zelf proberen om roofmijt te kweken, dit met behulp van de lisdodde haar stuifmeel.

    Volgende link toont de bezetting van roofmijt volgens blad, na een paar weken vonden ze gemiddeld 17 roofmijten per blad, met stuifmeel van lisdodde, zonder moesten de beestjes terug geintroduceerd worden.

    https://www.biobestgroup.com/nl/nieu...voor-nutrimite

    Nu een paar praktische vragen , waarin ga ik dit doen, ze kruipen overal uit die kleine beestjes.

    eerst moet ik de lisdodde introduceren in de tuin, waar de wortels snel door kunsstof bakken heen groeit, zoals een vijverbak.

    Vers stuifmeel is nodig, opslaan in de vriezer gaat ook.

    Ik zoek ff verder op ! Als dit lukt voor roofmijt voor trips en spint, ben ik stappen verder . Serre staat nu ook vol met aardbei, honingmeloen, watermeloen, piel de sapo, tomaat kersttomaat, kruiden en groenten... 18m2

    Gewoon schepje in de roofmijt bak, loslaten en weg plaag , wat stuifmeel erbij en gaan!

    Verder breid ik mijn kamerplanten collectie verder uit, en vroeg of laat zit ik toch met een plaag hier of daar. Al die exoten zijn redelijk gevoelig, voorlopig niks nog.

    ik zoek specifiek voor thrips en spint.

    Ambleisius of californicus voorlopig als eerste.

    Tips of tricks altijd welkom ! Thx !
    Ganja always does the trick.

    #2
    Stoeltje erbij gedaan.
    Op naar een mooie kweek!!
    Je hebt me nieuwsgierig gemaak

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx, ik blijf opzoeken !

    #3
    Ik vrees dat je t vooral hobbymatig moet zien.
    Kopen gaat goedkoper wezen maar zeker leuk projectje.
    Tent vol lisdodde in je voedingsvat is wel revolutionair.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Urban jungle met binnevijver enzo . Stuifmeel zou gratis zijn uiteindelijk he, enkel de beestjes,plantjes, en bak aanschaffen... als ik blijf last hebben van beestjes en 30-50 euro per keer kwijt ben...

    #4
    Beter de beestjes aanpakken bij de bron met antispintmiddel want roofmijten poepen ook.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Feit , al is het wel meer en meer in trek aan het geraken bio met bio bestrijden. Pyretheum is mss ook bio, maar de giftigste stoffen ter wereld vind je ook in planten, daarmee opteer ik voor beestjes.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik zal niet zeggen dat pyrethrum bladvoeding is, maar het grote nadeel van beestjes met beestjes bestrijden op cannabis, is dat ze in de toppen blijven plakken en kakken. Dat heb je niet met sla en andijvie.

      Spint pak je het beste aan bij de bron en indien je het zelf in je hok haalt, is elke methode dweilen met de kraan open helaas!

    #5
    Haha leuk plan, maar klinkt inderdaad wel als een hoop werk.

    Antispint middel ben ik niet zo'n fan van. Ik heb zelf goede ervaringen met dit middel tegen trips en spint.

    Succes in ieder geval. Ben benieuwd of het lukt...

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Denk niet effectief tegen spint.. ofwel? Verderis het maar aankopen , stuifmeel verkrijgen, beide toevoegen en afwachten wat het doet he.

    • Karelgroen
      Karelgroen commented
      Editing a comment
      Nee klopt werkt niet tegen spint volgens mij, maar spint en trips worden vaak door elkaar gehaald.

      Als je last blijft houden, zorg dan ook dat je andere planten en dergelijke uit de buurt houdt. Ze kunnen vliegen, al zijn ze niet de beste piloten.

    #6
    Interessant topic, ben benieuwd of het lukt. Heb ook even gegoogeld en kwam vooral de volgende dingen tegen om op te letten voor de amblyseius californicus, ze kunnen een tijdje op stuifmeel overleven maar niet permanent dus voreg of laar zul je zo ook spint moeten voeren. Een veel gebruikte methode, zo lees ik,

    Je kunt roofmijt in leven houden door ze te kweken net als hun prooidieren de spint.
    Als gewas gebruik je dan b.v. bonenplantjes.

    Je onderhoudt dan drie verschillende groepen plantjes,

    Schoon, geïnfecteerd met Spint en als derde Spint mét roofmijt.

    Ideaal is als je daar ook een verschillend klimaat bij hanteert.

    Je zorgt dan dat de tweede groep droog en warm staat, ideaal voor spint, terwijl de laatste groep vochtiger is zodat de roofmijt beter floreert.

    ik denk zelf dat je met de calafornicus genoeg hebt aan 2 plantjes 1 met spint om af en toe een beetje over te kunnen zetten als aanvulling op een plant met alleen de calafornicus die je voornamelijk voed met stuifmeel.

    heb zelf 0 ervaring dus bovenstaande kan ook totaal niet werken

    Comment

Bezig...
X