klein miniscul rood beestje..

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ashdra
    Banned
    • Aug 2008
    • 326

    #1

    klein miniscul rood beestje..

    Korting op 420shop
    euh..
    (nou, ik dacht dat het geen kwaad kon maar...)
    (en ik heb er niet heel veel van maar...)

    ik zie dus een klein rood stipje/beestje, en duw er me nagel voorzichtig op
    beestje springt weg en wat zien ik er onder?
    het blad was.. euh.. uitgezogen.. droog verkleurd.
    maar een miniscul puntje, maar.. zag er niet gezond uit.
    ken iemand ze..? (zijn kleiner dan bladluis)
  • bobo
    Cronic Grower
    • Oct 2007
    • 3103

    #2
    Re: klein miniscul rood beestje..

    Is spint, zijn in alle kleuren verkrijgbaar maar de rode zijn heel uitzonderlijk.

    Spint (rode spin)

    De rode spin of spint behoort tot de familie der Tetranychidae. De kleine, ovale diertjes zijn rood, groen of geel. Ze hebben lange poten en zijn zelf vrijwel onzichtbaar, maar geven blijk van hun aanwezigheid door de spinsels aan de onderkant van de bladeren.
    De gevlekte rode spin is een van de ergste plagen. Ze boort door de onderkant van het blad en zuigt het sap uit de cellen. De bladeren worden bleek en gaan aan de bovenzijde witte vlekjes vertonen. Als niet ingegrepen wordt krijgt het blad ten slotte een roestrode kleur en gaat dood. De hele plant raakt op de duur bedekt met de zijdeachtige spinsels.

    Grtz

    Comment

    • ashdra
      Banned
      • Aug 2008
      • 326

      #3
      Re: klein miniscul rood beestje..

      hij zit alleen óp het blad. afmeting is... euhm.. schat ik in op.. halve milimeter, dus goed zichtbaar voor het oog, dacht dat spint minder zichtbaar was?? oh, en ik heb geen spinsels.. en het waren er eerst meer, nu zie ik ze bijna niet meer. En ik heb ook een orange versie ervan gezien. wazigg..

      Comment

      • afghan
        Senior Stoner
        Member
        • Aug 2008
        • 36

        #4
        Re: klein miniscul rood beestje..

        kan je spint ook wegkrijgen met bv lieveheersbeestjes ipv te sproeien?

        Comment

        • Smokey
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2007
          • 2488

          #5
          Re: klein miniscul rood beestje..

          Je kan idd de natuurlijke vijanden inzetten zoals roofmijten , lieveheerbeestjes, roofwantsen en gaasvliegen.

          Peace

          Comment

          • afghan
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2008
            • 36

            #6
            Re: klein miniscul rood beestje..

            kan dat enkel buiten of ook in een kweekkast? Ben zelf eigelijk niet zo'n fan van sprays en poeders op mijn rookwaren...

            smoke it the natural way

            Comment

            • Smokey
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Oct 2007
              • 2488

              #7
              Re: klein miniscul rood beestje..

              Kan volgens mij ook binnen.

              Peace

              Comment

              • afghan
                Senior Stoner
                Member
                • Aug 2008
                • 36

                #8
                Re: klein miniscul rood beestje..

                ik zal mij morgen eens rustig bezighouden met het zoeken van informatie over natuurlijke bestrijding van beestjes op je plantjes

                Comment

                • ashdra
                  Banned
                  • Aug 2008
                  • 326

                  #9
                  Re: klein miniscul rood beestje..

                  lieveheersbeestjes zijn goed tegen bladluizen

                  als je mieren in je wiet plant hebt, is dat ook een teken dat je bladluis hebt
                  mieren melken de luizen namelijk, het lijkt of ze de luis aanvallen maar dat gebeurd dus niet
                  heb een topicje gemaakt met een url waar je je, roofmijt(tegen spint) kan bestellen
                  maar er zijn vast meer leveranciers.

                  Comment

                  • afghan
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2008
                    • 36

                    #10
                    Re: klein miniscul rood beestje..

                    damn... daar gaat een rustig dagje werk nu zal ik toch voor mijn baas moeten werken

                    Comment

                    • ashdra
                      Banned
                      • Aug 2008
                      • 326

                      #11
                      Re: klein miniscul rood beestje..

                      Daar krijg je tenminste betaald

                      Comment

                      • ashdra
                        Banned
                        • Aug 2008
                        • 326

                        #12
                        Re: klein miniscul rood beestje..

                        ik vermoed dat het baby wantsen zijn... ze zijn nog altijd niet in grote getalen, maar als ik ze zien mol ik ze

                        Comment

                        Bezig...