Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

natuurlijke vijanden bestellen - plak hier je url

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    natuurlijke vijanden bestellen - plak hier je url

    Korting op 420shop
    http://www.ecogrow.nl/
    Biologiesh


    Spint
    Spint (kasspint) is een plaag die weinig teelten spaart. Vooral bij droge en warme omstandigheden kan een populatie spintmijten erg snel toenemen. De kasspint is een 0,5 mm grote, geel-bruine mijt met twee donkergroene vlekken op de flanken, die leeft van plantensappen. Spintschade is te herkennen aan de wit-gele plekjes op het blad van de plant en aan een zijdeachtig spinsel aan de onderkant van het blad. Sinds vele jaren wordt spint met succes met de roofmijt bestreden.



    TripsVarenrouwmug
    De varenrouwmug is een 5 mm groot, zwart vliegje. Komt meestal in grote aantallen voor en legt haar eitjes in potgrond. De 5 mm grote, witdoorschijnende larven overleven in potgrond en tasten het wortelstelsel van de plant aan. Daarbij worden ook vaak ziektekiemen overgedragen. Door de vraatschade aan de wortels gaat de plant bladeren laten hangen en kan de plant zelfs volledig verwelken. Varenrouwmuggenlarven zijn goed te bestrijden met de nematoden Steinernema sp. met voor de binnenteelt ontwikkelde formulering.



    Bladluis
    De bladluis is een ongeveer 3mm dikke, ovale, gekleurde (groen en zwarte) luis met een zeer korte voortplantingscyclus. De luizen voeden zich met plantensappen en scheiden een kleverige stof af (honingdauw). Dit maakt de bladeren van de plant kleverig en kan schimmelvorming veroorzaken. Door overdracht van ziekten worden de planten ziek en verwelken. Galmuggen en Gaasvliegen als natuurlijke vijanden van bladluizen.



    Wittevlieg
    De wittevlieg lijkt op een 1,5mm groot, witgepoederd motje, dat haar eitjes afzet aan de onderkant van jonge bladeren. De wittevlieg komt in grote aantallen voor en vermeerdert zich snel. Ze voeden zich met plantensappen en scheiden een kleverige stof af. Hierdoor worden de bladeren plakkerig en kan er zich een zwarte schimmelpluis vormen. Als er niet tijdig wordt ingegrepen, is de kans groot dat de plant de beschadiging niet overleeft. Wittevlieg is zeer goed te bestrijden met Sluipwespen.

    #2
    ben ik ff blij dat er een lieveheersbeestjesplaag was paar weken geleden. heb dus buiten de silinal om meeldauw lam te leggen geen preventieve behandelingen gedaan..

    wel moet ik zeggen dat wanneer ik bijv spint detecteer dat ik gelijk naar de bayer masai grijp en niet begin aan natuurlijke vijanden welke soms ook over datum / dood aankomen endus hun werk niet doen.

    Het weghalen van met spint aangetaste planten raad ik ook af. de spint betrekt de zwakste planten en wanneer je deze verwijderd zijn nemen ze gewoon een andere en voor je het weet heb je alles eronder zitten...

    wel leuk hoor die natuurlijke vijanden, misschien als je in de verder gevorderde bloei zit, maar tot die tijd zou ik gewoon spuiten.

    greetz

    Comment


      #3
      Re: natuurlijke vijanden bestellen - plak hier je url

      ik heb ook beestjes besteld voor een escalerend trips probleem

      http://www.biogroei.be/biogroei/prod...&title=produkt

      ik heb de orius en de amblyseius besteld, hopelijk lusten ze de trips rauw

      Comment

      Bezig...
      X