Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

    Korting op 420shop

    EDIT: GELIEVE NIET TE DUBBELPOSTEN -S-
    EDIT: GELIEVE NIET TE DUBBELPOSTEN -S-

    ns gekeken tussen de lijst met ongediertes...
    ik hoop ten zeerste dat het geen wortelvlieg is!!!
    (ik meen dat de maden er niet hetzelfde uitzagen als op die foto, helaas heb ik geen fotos van de maden genomen om te vergelijken, vond het zo goor dat ik ze direct de gootsteen doorgespoeld heb)

    stel dat het wortelvlieg zou zijn
    valt hier iets tegen te doen?
    of gaat mn plant gewoon naar de klote?
    en moest hij naar de klote gaan, zou ik nu dan nog een (grote) stek kunnen nemen en misschien toch wat wiet kunnen oogsten? of zal dat niet lukken

    balen, die beestjes verpesten mn dag, en heb morgen dan nog examen ook
    Attached Files

    #2

    Comment


      #3
      Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

      Heb zo een mini boekje gekregen bij http://www.ecostyle.nlik vind eco vaak toch wel beter, maar zelf weten

      wortelvliegvrij raden ze aan van hetzelfde merk

      je kan gewoon tuincentra inlopen in de buurt en even kijken wat ze hebben, zoms hebben ze radicalere middelen, maar klinkt niet erg gezond ook dan.

      wat je zou kunnen doen is ook je wortels helemaal schoonspoelen, schone pot en nieuwe aarde. wazig man, en getver ook.. Succes!!

      Comment


        #4
        Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

        kheb hem zo'n 3tal weken overpot, heb hiervoor nieuwe potgrond gebruikt, enkele handjes kalk, en enkele handjes guano...

        ik heb net wat zitten zoeken, vond helaas niet al te veel hierover terug,wel dat je ze kan overgieten met een knoflook/ajuinaftreksel ofzo, omdat ze dan de wortels niet vinden ofzo, maarjah, ze zullen al wel in de pot zitten en de wortels al wel gevonden hebben:s

        ivm dat overpotten
        moet je dan zowat alle aarde tussen de wortels uitschudden?? dit lijkt me zeer moeilijk en wrs zelfs niet eens te slagen
        kga morgen in elk geval eens horen bij het tuincentrum hier in de buurt, misschien weten zij raad
        (hoop ik in elk geval!!!)

        EDIT: GELIEVE NIET TE DUBBELPOSTEN -S-

        zou het dus eigelijk nut hebben om over te potten? ook als het om verse aarde gaat???
        en trouwens, geef me maar een radicaal middel hoor, als het maar werkt!!!!!
        ook al lijdt de plant eronder en gaat ie half kapot, zolang hij nog half leeft ist goed, beter half levend dan gans dood!

        Comment


          #5
          Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

          dat is jouw eigen keus maar als ik jouw was zou ik gewoon veilig spelen en niet met de leven van je plantje spelen dus het is je eigen keus

          Comment


            #6
            Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

            sjah of gewoon meteen weg keilen en een lowrider kweken

            Comment


              #7
              Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

              owkeey, te laat dus...
              kga toch met het leven van mn plantje spelen dan.
              ben naar de boerenbond gegaan.
              heb daar mn probleem uitgelegd, en de vriendelijke oude man daar heeft me verdergeholpen.
              hij gaf me een totaalinsecticide tegen vretende en zuigende insecten, iets redelijk straf me dunkt, want hij moest dat ergens gaan halen in een apart kot waar ge as klant ni binnemocht.
              hij begon wel direct te zeggen da ik dan wel mijn wortelen (die vlieg komt voornamelijk voor bij gewone wortels dus) pas ten vroegste binnen 3weken mocht oogsten (gn probleem voor mij).
              Kheb em daarna wel nog gezegd dat het eigelijk ni voor wortelen bedoeld is, maar voor een wietplant. E, toen vertelde hij mij (zonder enige vreemde blik, had ik anders verwacht hier in Belgie) dat hij dat vorige week nog aan mensen had meegegeven met het zelfde probleem, en dat een wietplant er wel tegen zou moetn kunnen. (natuurlijk gaan die mensen niet zijn komen klagen als het niet gewerkt heeft, maar hoop ten zeerste dat het helpt)
              Ik moest het er gewoon overspuiten (zeeeer sterk verdund weliswaar) en dan zou de plant via de sapwerking ofzoiets zorgen dat de beestjes ni meer van de wortelen eten enzo.
              Ik heb het daarnet gespoten (straf spul, ik rook de walmen al als ik het flesje opendeed) (aangezien ik op mn kot kweek heb en hier ook moet slapen heb ik hem ff verzet naar een andere kamer waar niemand zit vannacht)

              ik hoop nu in elk geval dat het werkt! anders is alle moeite en kosten voor niets
              ik zal binnen 3-4 weken, of vroeger (alst plantje dood is) nog ff melden of het gewerkt heeft of niet, zo kunnen mensen met dezelfde situatie te wetn komen of ze werkelijk al de aarde tussen hun wortels uit moeten doen, of gewoon zo'n productje moeten aanschaffen!


              natuurlijk, dom als ik ben (zit midden in de examens, en na een ganse dag nadenken lukt dat nadenken niet meer zo goed) vergeten te vragen of het ook tegen spint werkt. en tegen spint moet je vaker behandelen zeker? ik dnek het volgende week nog wel een keertje te gebruiken, dan is de spint mss ook weg, anders koop ik binnen enkele weken (als de wortelvliegen weggeraken tenminste) iets tegen spint he. (ga het ni meer als 2keer gebruiken, want ge moogt het maar 1 of 2 keer gebruiken per teelt, hangt vanaf van u plantensoort, maar wiet is onkruid, dusjah, zal er wel 2keer tegenkunnen in elk geval. (anders gezegd, lijkt wiet meer op aardbeien of op bloemkool? bloemkool dan toch he, dan mag ik het 2x gebruiken!)

              Moest het niet werken bestel ik maar gouw wat lowrider zaadjes, en maak ik hier een minikweekkastje met tl's ofzo... want nu ik eenmaal het kweken te pakken heb gekregen kan ik niet leven zonder toch 1x succes gehad te hebben


              oeps, lange post, maarjah, wat leesvoer kan nooit kwaad he, als ik eenmaal aan het typen slaag dan kan ik het moeilijk kort houden.
              btw, sorry voor de dubbele posts, das altijd omdat ik wat dingen vergeet, kzal er aan denken dak het ni meer doe.

              merci forum en alle mensen da zo snel reaggeren altijd!!!!!
              hopelijk loopt jullie kweekje zonder problemen!

              gegroet,

              James

              Comment


                #8
                Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

                Hopelijk werkt dat middeltje zo vlot als dat je het neergetypt hebt, lol

                Ik hoop echt dat je die vliegjes de baas kunt, op kot kweken brengt allerlei nadelen met zich mee maar jij weet er een positieve twist aan te geven

                Hoe noemt dat middeltje trouwens?

                Laat wat weten of je veranderingen opmerkt en zoja, niet vergeten te posten

                Greetz

                Comment


                  #9
                  Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

                  welja, we kunnen maar gewoon het beste hopen he!
                  ik weet niet of ik wel verbetering ga kunnen opmerken?
                  er is tot nu toe niets mis met mn plant, het enige wat ik zou kunnen opmerken is verslechtering
                  maar laat ons hopen van niet
                  kga wel af en toe eens in het schaaltje kijken, checken of ik nog larves zie, maar wrs zitten die vooral in de aarde dus veel zal ik niet zien (tenzij er wat dooie liggen, wat wel wil zeggen dat het middeltje werkt.
                  het middel noemt: totaal insecticide in groenten, fruit en sierplanten, merk Okapi.
                  tis straf, schadelijk voor het milieu, en irriterend. veel meer staat er ni op (buite de hele bijsluiter met hoeveel je voor welke planten kunt gebruiken,... en een hele blablabla, antigifcentrum en toestanden...)
                  gewoon duimen dat het werkt in elk geval!!!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

                    duimt mee!

                    Comment


                      #11
                      Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

                      thx voor het duimen
                      ik heb precies nog wat positieve en ook negatieve gevoelens over het productje, (vraag me nog altijd af of het effecteif gaat werkan)
                      wat ik vandaag aan positiefs zag: enkele dode larven onder in het schaaltje!!!! (alle, ze bewogen toch niet, dus denk dat ze wel dood zijn, tenzij ze een cocon aant maken waren ofzo en heel stil lagen,kweetni, maar hopelijk gewoon dood dus!)
                      en wat ik vandaag aan negatiefs zag: kleine vliegjes onderin de plant, boven de aarde, en ook half in de aarde, ofwel leek het gewoon toch dat ze uit mn aarde kwamen. ik vermoed dus een nieuwe generatie vliegjes... heb ook wat van dat spul op de aarde gespoten dan maar toch, af en toe zag ik nog een vliegje over de aarde kruipen, hopeljk gaan ze dood, of gaan ze hun eitjes elders leggen in elk geval!
                      heeft er eigenlijk iemand van het forum al ervaring met dit klote ongedierte???
                      zoja; wat gebeurt er juist als de plant kapot begint te gaan (begint ie vanonder, of vanboven, of alles tegelijk, of...)
                      en, moest ik merken dat hij kapot aan het gaan is (stel dat hij vanonder begint ofzo dan), is het mogeljk om al de toppen nu nog te stekken? of gaat dat totaal niet meer als ie bijna aan het bloeien gaat. Als het wel zou gaan, zouden er dan nog toppen aankomen? of gaat hij veeeeel te veel energie moetn steken in nieuwe wortels aan te maken?
                      was er maar gewoon ff over aant denken, want, redden wat er te redden valt zou ik zo zeggen! (liever 1joint, dan geen joint!)
                      voor in de winter wordt het een klein kastje met lowriders in in elk geval:p maar eerst zien dat het hier ongediertevrij verklaard kan worden! (en ook zien dat als ik er zet dat mn wiet niet net geoogst kan worden als ik volop terug in de nieuwe exames zit al)
                      tis me wat, die beestjes, maar ik bezie het positief, ook al gaat mn plantje dood, dan heb ik toch al het een en ander geleerd voor een volgend kweekje!!! thx aan allen op het forum




                      007

                      Comment


                        #12
                        Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

                        heb geen ervaring met deze vliegenzooi

                        kun je de kluit niet helemaal onderdompelen in die troep?
                        (en ff kwartiertje laten staan zo, of gaat je plant dan dood?)

                        succes man

                        Comment


                          #13
                          Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

                          geen idee... ga dat precies ook niet echt proberen, gewoon volgende week sowieso nog is een keer spuiten, ook op de aarde enzo, ook in het schaaltje onderin wat daarvan gieten... volgens mij moeten ze dan wel doodgaan

                          btw, na een dagje zonneschijn gisteren ziet mn plant er eigelijk verdomd goed uit man! als hij maar zo blijft...

                          Comment


                            #14
                            Re: ZEER ONAANGENAME VERASSING, wie snelt ter hulp?

                            nou, zou me persoonlijk ook stuk beter voelen als dat geknaag weg zou wezen, lol
                            Last edited by Jointjedraaien; 29 March 2011, 03:47.

                            Comment

                            Bezig...
                            X