Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
ik had dus blijkbaar niet goed geken want ik doorzocht me dames vandaag weer en tot me verbazing zag ik deze lopen dus snel foto gemaakt met me tel is dus wel beetjuh onduidelijk
Hier ook even wat foto's van de beestjes die ik opmerkte.
Ben geen kenner wat insecten betreft dus ga er geen naam op plakken waar ik niet zeker van ben, indien iemand iets kan thuisbrengen pas dit gerust aan zodat het leerzaam blijft voor ons allen.
Echte fockers die je niet of nauwelijks kapot krijgt zonder zelf met je gezondheid te gaan spelen.
Jammer genoeg is de kwaliteit van de door mij genomen beelden niet optimaal, maar zo zien ze er dus uit onder een simpel USB microscoopje.
En tot slot nog een zicht op het schadebeeld die deze bastards op je plant achterlaten:
Het zijn eigenlijk niet echt witte puntjes zoals bij spint maar eerder kleine streepjes.
Op het eind van de rit kleurt je blad precies wit, met kleine zwarte puntjes in.
Rhododendron-cicade Bossman
Denk idd niet dat deze der reeds bij stond. Onder het geslacht van cicaden heb je veel verschillende kleurtjes die aantonen om welke het precies gaat.
Comment