Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Varenrouwvlieg of fruitvlieg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Varenrouwvlieg of fruitvlieg?

    Korting op 420shop
    IMG_20230719_130533_01.png IMG_20230719_130533_02.png
    Ik vermoed dat dit een varenrouwvlieg is, maar wil het even checken. De foto is namelijk niet ideaal genomen.

    #2
    Gauw de grond checken, daar komen ze uit.

    Tenzij je buiten kweekt.

    Comment


      #3
      Je vermoeden is juist dit zijn geen fruitvliegjes
      Ff wat aaltjes halen

      Is je pot altijd nat aan de toplaag? Misschien kweek je dan te nat of anders ff de toplaag afdekken in het vervolg

      Comment


        #4
        Ik ben 12 dagen op vakantie geweest en toen ik gisteren de tent open deed zag ik een stuk of 100.
        Ik heb met een irrigatie systeemgewerkt in mijn afwezigheid.

        Of het te nat was? Lastig te zeggen. 20L water in 12 dagen, verdeeld over 2x 20L potten.

        Ik zal het in de gaten houden.

        Veel liggen dood op de grond. Sommige vastgeplakt aan de hars. Sommige leven nog.

        Ik zie niets uit de grond komen...

        IMG_20230719_162456_01.jpg IMG_20230719_162457_01.jpg
        De levende krijg ik moeilijk op de foto.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Effe laagje aquarium grind op de grond doen.

        #5
        Mijn oppervlakte van mn grond heeft een lichte schimmel.
        ongetwijfeld is dit het juiste klimaat voor larven om zich te nestelen.

        Nu heb ik dacht ik eens gelezen dat als je de toplaag er afschaaft en een knoflookteentje perst in water, dit over de aarde heen giet, dat dit de schimmel dood. Klopt dat? En beïnvloed dit de aaltjes?

        Comment


          #6
          Als je schimmels op je toplaag hebt, kweek je ws wel te nat.(kweek je met led of hps en wat is je rv met de lampen uit?)

          Wat betreft de knoflook en de aaltjes geen idee ik zou dan eerder de aaltjes zetten en de knoflook achterwege laten. Dus misschien een cm toplaag verwijderen nieuwe aarde erop en dan de aaltjes loslaten.

          100 vliegen is best flink vangstrips opgehangen ook?

          Misschien is nagedacht om van onder wTer te geven?

          Comment


            #7
            Ik krijg vandaag mn aaltjes binnen. Ik zal daar eens mee beginnen in combi met een nieuw toplaagje.

            Ik denk dag het iets te nat heeft gestaan, maar dit kan ik moeilijk controleren omdat ik 12 dagen niet heb kunnen kijken.
            Ik weet wel dag ik ze niet te strak had afgesteld omdat ik een beetje bang was dat ze zonder water kwamen te staan.

            Aan de wat lichtere kleur van mijn blad te zien is dit waarschijnlijk het probleem.

            De rv is vannacht Max 70% geweeest. In die 12 dagen weg heeft ie op max 80% gestaan. Dit omdat ik zoveel mogelijk stekkers er heb uitgetrokken. Ik zal mn ontvochtiger weer terugzetten

            Water onderop kan natuurlijk, maar ik wil deze kweek verder gaan met mijn blumat trompf.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Schimmel kan geen kwaad op zich.

              Onder de grond zit nog veel meer.
          Bezig...
          X