en wat is nu dit weer, larven in men grond.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • cplifj
    Banned
    • Jun 2011
    • 608

    #1

    en wat is nu dit weer, larven in men grond.

    Korting op 420shop
    Hoi,

    hier dan een foto

    bst.jpg

    dit is de uitgedroogde versie. 4-7mm lang.

    heb er ook een filmpje van gemaakt.



    waarschijnlijk weer makkelijk maar vindt het niet zo direct terug.

    groetjes
  • HR83
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • May 2011
    • 1046

    #2
    Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

    dat filmpje is echt te ranzig!!
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

      Larven eten veel wortel/bladeren stengels zuigen mischien aan je plant verwijderen zou ik zeggen
      of je aarde uit spoelen en wortels en nieuwe aarde nemen

      groetjes
      God was never on your side..

      Comment

      • misto
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 1011

        #4
        Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

        ik zou hetzelfde doen als bella
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment

        • HJM
          Wicked Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2010
          • 3714

          #5
          Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

          Als het erg wordt, en de plant echt schade heeft, aangieten met Callipso of Admire van Bayer.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment

          • cplifj
            Banned
            • Jun 2011
            • 608

            #6
            Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

            hey,

            dank voor de reacties, ik heb degene die ik kon vinden alvast eruitgeplukt.
            En aangezien er ook wat springstaarten en vast nog wat rouwvarenmug inzit,
            even wat pychlorex 5G op de bodem en afwachten maar, plantje zelf is toch al niet vet
            met al die gasten. (mijn fout, goed water geven bij warm weer en dan ineens terug koud,
            en dus te lang nat gestaan, tja)
            de beestjes zelf zitten in een potje en daar ga ik op letten wat ervan komt, ze eten graag
            beendermeel, dat hebbek al uitgevist

            groetjes

            Comment

            • HJM
              Wicked Grower
              MemberLucky Member
              • Mar 2010
              • 3714

              #7
              Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

              chloorpyrifos is een goed middel, maar altijd oppassen met gechloreerde verbindingen.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment

              • cplifj
                Banned
                • Jun 2011
                • 608

                #8
                Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

                wat ik denk dat het zijn, larven van dit vliegje, dit is dus een fruitvliegje.

                cremekleurig lichaam en knalrode ogen, foto's van een afgeranseld exemplaar:

                fly1.jpgfly.jpgfly2.jpg

                jawel, uiterst voorzichtig met die chloorpyrifos !

                groeten.
                Last edited by cplifj; 21 July 2011, 19:40.

                Comment

                • limburg
                  Retired
                  • Aug 2010
                  • 503

                  #9
                  Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

                  damzzz dat flimpje is echt vies man

                  Comment

                  • cplifj
                    Banned
                    • Jun 2011
                    • 608

                    #10
                    Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

                    En hier dan het antwoord:

                    het "ging" dus om de gewone huisvlieg, heb ze laten verpoppen en hier een foto ervan:

                    DSC00501.jpg

                    dat deze vliegen ook al hun eitjes in de potaarde leggen zal wel aan de mestkorrels gelegen hebben,
                    deze waren niet ingeharkt en waren blijkbaar goed voedsel voor de larven.
                    hopelijk leer ik niet als enige van dit voorval.

                    succes aan alle kwekers en groeten.

                    Comment

                    • SirSmokeAllot
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2008
                      • 1968

                      #11
                      Re: en wat is nu dit weer, larven in men grond.

                      Brrrrr...

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment

                      Bezig...