Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Met nog 3 weken tegaan voor oogst heb ik beestjes in men bodem gekregen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Met nog 3 weken tegaan voor oogst heb ik beestjes in men bodem gekregen.

    Korting op 420shop
    Mijn tweede kweek op terras en weeral beestjes.
    Ik heb op mijn terras een cheese plantje staan die nog maar 3-4 weken tegaan heeft, voor oogst.
    Na deze verpot te hebben, en extra voeding meetegeven, heb na een week geconstateert dat er in mijn bodem zeer kleine witte insecten zonder vleugels, en ik denk 6 pootjes of 4 en twee voelsprieten zitten.
    Na wat onderzoek gedaan tehebben op deze site en wikipedia kom ik tot drie mogelijke verdachten.
    De wortelduizendpoot, de protura of familie daarvaan(oerinsecten), of collembolen (springstaartjes)
    De wortelduizendpoot denk ik niet omdat ze meerdere pootjes hebben, en de collembolen ook niet, want ze woelen hellemaal in de grond en springen niet weg ofzo.
    Toch kan ik deze niet uitsluiten omdat ik absoluut geen ervaring heb met insecten plagen.
    Maar wat me nog meer verontrust is dat er nu ook schimmel op de bovenlaag van de potgrond begint tekomen.
    Ik heb een tijd mijn planten langs boven watergegeven, en gebruikte soms lege colaflessen gevuld met water.
    Dus dat zou daar mss wel van kunnen komen.
    Nu blijft de schimmel wel oppervlakkig en niet in de grond,toch zou ik ook hier vanaf willen.
    Zijn er mss mensen die mij kunnen helpen, en een aantal vragen beantwoorden die ik heb.
    Zoals :
    Is het nog de moeite om 4-weken voor oogst nog bestrijdingsmiddelen toe te passen?
    Zo ja, welke insecticide, welk product tegen schimmel?
    kan er een verband zijn tussen de extra bemesting (korrels) die ik onder de aarde heb gemengd bij het overplanten, of eerder slechte
    potgrond gekocht?
    Kan er een verband zijn tussen de schimmel en de insecten?
    Of zou alles komen door het gebruik van lege colaflessen die niet altijd uitgespoeld waren?


    Dank voor iedereen die mij wil helpen.
    Mvg Vlassey

    SAM_0743.jpgSAM_0744.jpgSAM_0749.jpgSAM_0751.jpg
    Last edited by ceBep; 28 July 2011, 20:11. Reden: dubbelposten, door de foto's?

    #2
    Re: Met nog 3 weken tegaan voor oogst heb ik beestjes in men bodem gekregen.

    Je plant ziet er gewoon kerngezond uit. En die schimmel op de bodem: of dat nu schimmel of een gevolg van het zich opeenhopen van voedingszouten is, je plant lijdt er kennelijk niet onder. Insecten zul je altijd buiten aantreffen. Zelf zou ik niet gaan rommelen met bestrijdingsmiddelen. Ik betwijfel wel of je plant over 3 weken rijp is.

    Comment


      #3
      Last edited by argenjointje; 28 July 2011, 14:53.

      Comment


        #4
        dank je voor de hulp.
        Ik weet ondertussen dat het springstaartjes zijn.
        Ik ben zeker niet van plan te experimenteren met insecticide, dus zal ik het dan ook maar zo laten.
        En van die drie weken dan zou de plant ong. 60 dagen in bloei hebben gestaan.
        Nu het tijdstip van oogsten heb ik ook nog niet onder de knie.
        Ik heb er al wel wat over gelezen, als 80 % van men trichomes bruin zien oogst ik pas
        Maar ik neem aan dat ze ermee bedoel over de gehele plant?
        want mijn onderste toppen rijpen percies trager.
        in iedergeval nog is bedankt voor de info

        en de schimmel kan idd een opeenhoping zijn van voedingszouten, dus zou ik dan beter men grond is spoelen?
        En kan dit kwaad als ik dit van bovenafdoe? want dan komen men voedingszouten toch terug naar beneden?
        of is er een manier waardoor ik van onderaf kan spoelen?
        Last edited by ceBep; 29 July 2011, 09:37. Reden: dubbelposten, gebruik de Bewerk Bericht functie om iets toe te voegen

        Comment


          #5
          Re: Met nog 3 weken tegaan voor oogst heb ik beestjes in men bodem gekregen.

          Buitenplanten kun je gefaseerd oogsten: eerst de bovenste rijpe toppen, overtollig blad wegknippen zodat de lagere toppen wat extra licht pakken en nadien de lagere toppen oogsten. Spoelen van aarde raad ik af: je krijgt een natte kledderzooi en je medium slaat dicht. Wat afzetting op de bovenlaag van de grond is nauwelijks te voorkomen. Zolang de planten er geen schade van oplopen gewoon laten doen. Zelf krab ik de bovenlaag regelmatig los: dat verlucht extra en je ziet dan geen afzetting van voedingsstoffen.

          Comment


            #6
            Re: Met nog 3 weken tegaan voor oogst heb ik beestjes in men bodem gekregen.

            wederom bedankt, nog tips en suggesties zijn altijd welkom
            mvg vlassey

            Comment


              #7
              Re: Met nog 3 weken tegaan voor oogst heb ik beestjes in men bodem gekregen.

              heb ook al springstaarten gehad, komt vooral voor bij aarde die al een tijdje open staat.
              de springstaarten hebben mijn plant niet aangetast, ze helpen zelf je plant door dode wortels en overschotten van voedselresten op te eten.
              dus geen probleem, laat je plant zeker nog 5 a 6 weken staan voor een dikke plant.
              als je wacht zal je het zeker niet beklagen, gewoon zeer goed op ROT controleren.
              peace

              Comment


                #8
                Last edited by member16666; 30 July 2011, 23:26.

                Comment

                Bezig...
                X