Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welke middel om tentje schoon te maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke middel om tentje schoon te maken?

    Korting op 420shop
    Okee mijn laatste 2 oogsten zijn mislukt door spint... ik word er gek van.

    Nu heb ik mijn tent helemaal leeg want ik ga over naar een aeroponic systeem. De vraag is.. welke middel kan ik het beste gebruiken in mijn tent nu die leeg staat om van alle ongedierte af te zijn?


    alvast bedankt!

    PS. tussen mijn 1e en mijn 2e ronde had ik de tent met dreft schoongemaakt maar toch kwammen ze terug.. misschien iets heftigers of preventiefs?

    #2
    Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

    Halamid

    Comment


      #3
      Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

      Detol bij elke drogist te verkrijgen
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

        Ik was mijn tentje met een mengsel van bleek, chloor, spiritus en ajax.
        Als het brand in de nagel riemen, vinden de beestjes het ook niet fijn.
        Wel goed je handen wassen als je klaar bent, en je tentje n paar dagen laten ventileren....

        @Bella: detol gebruik ik voor mijn gereedschap (b.v. emmer, injectiespuit, pipet).

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Detol bij elke drogist te verkrijgen [ATTACH=CONFIG]91462[/ATTACH]
          Als het me nog goed voor de geest staat gebruikte mijn vrouw dat ook toen ze borstvoeding aan onze kinderen gaf.

          Comment


            #6
            Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

            ook veel gebruikt bij zwembaden enzo...fijn spul hoor

            Poffert : kijk je een beetje uit met je mengsels ? chloorgas is zo gemaakt, en dan hoest je brokje voor brokje je longen uit
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

              Halamid-d kende ik nog niet, let wel op de veiligheidsvoorschriften
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

                Gehehehe Moreweed, ben ff vergeten te vertellen dat ik het verdun met water


                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

                  doe mij maar dettol of chloor, hier in Twente wordt ajax voornamelijk gebruikt om de Beker mee te poetsen... en hopelijk poetst ajax zelf komend weekend de plaat in mokum
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

                    Ghehehe, ben in Amterdam geboren, maar hou niet van voetbal

                    Grtz.

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

                      Detol gebruiken ze ook in ziekenhuizen om alles te ontsmetten.
                      Tis niet duur en ruik nog lekker ook vind ik
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

                        Zoals belladonna zegt, Detol, en ruikt idd goed.

                        Comment


                          #13
                          Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

                          Niet alleen je tent schoonmaken maar alles, lampenkappen, kettingen, meet apparatuur noem maar op , alles
                          En je stekken dompelen voor je plant want 9 van de 10 keer krijg je ze gratis van je stekkenboer , de spint dan

                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment


                            #14
                            Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

                            alweer een reden om uit zaad te kweken
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Welke middel om tentje schoon te maken?

                              Zo, dit topic maar even leven in blazen.

                              Momenteel aan het bijkomen van rot in mijn stekjes, ook had ik luis en een rups die er wel van hield. Ik heb alles weggedaan en wil nu mijn growroom / groeihok gaan reinigen voor een volgende poging / verhuizing naar ander huis.

                              Ik lees nog steeds dat er veel liefhebbers zijn voor Detol. Ik heb gelezen op een forum voor mensen die orchideeen groeien dat dettol helpt bij het verwijderen van schimmel (geen idee of dit opgaat voor alle soorten schimmels)

                              Verder ben ik een topic tegen gekomen op het wietforum waar producten van Wola aangeprezen worden. Een paar betaalbare producten van Wola die nu nog relevant zijn:
                              - Algisept (food grade, maar geen idee of het ALLES dood maakt)
                              - Bacta Chloortabletten

                              Of/en
                              - Incidin plus (reiningen en desinfecteren in 1 middel) (overtuigender beschreven in werking tegen bacterien, schimmels en virussen dan Algisept, echter, het is een ziekenhuismiddel, niet voor de voedsel industrie)

                              Zelf heb ik nog wat middelen in huis die bij vaak bij bierbrouwen gebruikt worden.
                              - Uniclean Oxy (schoonmaakmiddel op basis van actieve zuurstof, is geen desinfectiemiddel)
                              - Ecolab P3-alcodes (desinfectiemiddel op basis van ethanol, gevaarlijk ivm electrische ladingen, warmtebronnen, corrosive materialen)

                              Verder is er nog
                              - Schoonmaakazijn
                              - Zwavel
                              - Nafta
                              -
                              -

                              Iemand ervaringen? Tips? Kritiek? Sterke verhalen?
                              Voor de duidelijkheid, ik ben zelf opzoek naar een methode om ALLES dood te maken
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                              Comment

                              Bezig...
                              X