Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

springstaartjes.... wel of niet schadelijk????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    springstaartjes.... wel of niet schadelijk????

    Korting op 420shop
    hoi,

    vandaag heb ik op de bodem na het watergeven beestjes ontdekt. kleine witte beestjes met een soort antennes op hun hoofd.
    nu had ik natuurlijk al flink hier rondgezocht en op internet, na foto's ervan te hebben genomen ben ik er achter gekomen dat het springstaartjes zijn. tijdens het fotograferen sprongen ze dus ook echt!!!
    ik heb ze nog nooit gezien deze beestjes en het lijkt wel of ze uit de pot via de bodem komen en zo op de vloer terecht zijn gekomen. op wikipedia las ik dat het zelfs nuttige diertjes zijn, aangezien ze bladafval, mos en schimmels opruimen...
    maar op andere sites lees ik weer dat ze de wortels aan kunnen tasten???

    mijn plant ziet er super gezond uit, mooi groen, groeit heel goed (staat nog niet zo heel lang) nieuwe scheuten zijn prachtig en het lijkt of ze het heel goed naar d'r zin heeft

    wie heeft er antwoorden???

    groetjes bellabuds

    #2
    bolvormige soorten (Sympypleona), maar ook
    soorten uit de familie van de Isotomidae en Entomobryidae geven soms schade aan
    planten.

    De schade blijft over het algemeen beperkt.

    Comment


      #3
      Re: springstaartjes.... wel of niet schadelijk????

      pfffft das fijn om te lezen.... dacht al dat het niet veel schade kon maarja je komt natuurlijk van alles tegen op het net. zoals stukken
      die je "bang" maken terwijl je het eigenlijk al hebt gelezen dat het niet zo is.

      dank je voor je snelle reactie monty.

      groetjes

      Comment


        #4
        Re: springstaartjes.... wel of niet schadelijk????

        enne... nog een vraagje?

        hoe kom je er eigenlijk aan??? ik had er nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien

        groetjes

        Comment


          #5
          Re: springstaartjes.... wel of niet schadelijk????

          Misschien dat er eitjes met je grond zijn meegekomen. Of je sleept ze zelf via je kleding mee naar binnen.

          Comment


            #6
            Re: springstaartjes.... wel of niet schadelijk????

            okeeej, krijg je er dus gratis bij .... thanks voor je antwoord.

            Comment

            Bezig...
            X