Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

spint en fruitvliegjes ??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    spint en fruitvliegjes ??

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Een moeizame kweek voor mij deze keer , het volgende ik heb last van heel veel fruitvliegjes en van spint .

    Eingelijk staat er gewoon teveel verschillende info hier op de site ?? van bayer tot leafcote tot zwavelgas enzz.....

    Wie heeft er daadwerkelijk ervaring met het bestrijden van zoiezo de spint ???
    Ik wil zo spullen gaan inslaan maar door het lezen van alle verhalen is het mij nie makkelijker geworden .

    Wie help mij deze weloverwogen keus te gaan maken ?

    #2
    Re: spint en fruitvliegjes ??

    voor de fruitvliegjes gewoon paar plakkaarten of plakstrips
    en voor de spint zou ek ofwel roofmijten ofwel roofwantsen proberen
    of ga es kijken in je schuur of in je tuin onder een hoopje afval of takken voor een oorworm

    Comment


      #3
      Re: spint en fruitvliegjes ??

      Plakstrips ophangen helpt natuurlijk niet tegen de larven van de varenrouwmug die beneden aan de worteltjes van je plantjes zitten te knabbelen.
      Elk mugje legt zo'n 100-200 eitjes in je aarde tijdens haar leven.

      Die strips heten eigenlijk signaalkaarten. Je hangt ze op in de kas, en zo kun je elke dag zien welke en hoeveel beestjes je hebt rondvliegen.
      Er zijn gele en blauwe. In m'n vorige ruimte had ik er meer op de gele, en in m'n kelder heb ik er laatste keer twee op m'n blauwe kaart gehad.

      De plakstrips helpen wel iets tegen de mugjes als je ze op de aarde legt
      Dan vang je ze zo snel mogelijk en heb je minder kans dat ze eerst nog even 200 eitjes in je pot leggen.

      Ik heb de laatste keer dat ik spint had PVP gebruikt, en dat was afdoende voor een beginnende plaag.
      Last edited by QnQ; 16 February 2012, 18:15.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: spint en fruitvliegjes ??

        pvp die ga ik ff googlen tnx qnq

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: spint en fruitvliegjes ??

            Ik heb ze met muggensteentjes doodgekregen.

            Comment


              #7
              Re: spint en fruitvliegjes ??

              niet te geloven dat jullie hem PVP voorstellen,
              dat helpt niet tegen een al bestaande plaag.
              zonde van je geld, hoe sta je er nu voor?
              gr

              Comment


                #8
                Re: spint en fruitvliegjes ??

                PVP werkt hier prima.
                Hoe hij ervoor staat lees je in het bericht boven de jouwe.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: spint en fruitvliegjes ??

                  bioshark heeft hier geholpen de larven te doden,is niet goedkoop maar je doet er een poos mee.geef het nu 2 weken na aanplant preventief mee.zou ik dan alsnog last krijgen,dan geef ik het na 3 weken nog een keer,is raar spul ruikt naar cola en schuimt als een gek.ik ben er erg tevreden over.

                  Comment


                    #10
                    Re: spint en fruitvliegjes ??

                    Welke Bioshark is dat ? Soil Attack ?
                    De omschrijving lijkt op precies op die van Neemolie, ruikt het zo ?
                    ---
                    Samenstelling
                    Soil Attack Liquid bevat een natuurlijke olie die uit de vrucht van een tropische boom wordt gewonnen. Deze olie wordt al eeuwenlang voor allerlei medische en plantkundige toepassingen gebruikt. Deze olie is in verschillende kwaliteiten verkrijgbaar. Voor de Soil Attack Liquid wordt enkel de zeer zuivere en vloeibare kwaliteit gebruikt. Deze kwaliteitsolie wordt verkregen door het koud persen van de vruchten. Soil Attack Liquid is een puur product dat niet verdund is met water.

                    ---
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: spint en fruitvliegjes ??

                      mja ik gebruik ook die Soil attack , en vind het ook wel best goei productje

                      tegen spint ==> Bioshark dislike

                      roofmijten ( killerkes )
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #12
                        Re: spint en fruitvliegjes ??

                        Heb ook last van die rotte larven, ook achter zo'n bioshark attack geweest, er staat op wekelijks toedienen , dus maar eenmaal in de week erbij gieten ofzo ?

                        Comment


                          #13
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X