Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lavender Extract: Organic Miticide

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lavender Extract: Organic Miticide

    Korting op 420shop
    Lavender flowers soaked in water for 24-48 hours. Strain the plant material out really well, then dilute 50:1 with plain water and apply to the plants with a sprayer.

    The ratio isn't critical, but it's something like 1 tbsp per cup of water.

    You can use fresh or dried lavender, but keep in mind that as with all plant extracts, using dried material will give you a more potent extract.

    For increased effectiveness, add a couple drops of a good natural soap (like Bronner's) to the diluted solution prior to spraying.

    Be sure you spray all leaves. Especially pay attention to the undersides.

    This treatment also seems to kill eggs.

    Spray every 3-5 days until mites are eradicated.




    jay kush, TCC


    Jaykush's words directly:

    Quote:
    simply take some lavender sprigs( sticks with flower buds on them) and strip the flower buds off. Take a 1 liter bottle, add a 1/4 cup or so of lavender flower buds. Let soak for 48 hours, then strain the plant material out well. Dilute 1:50 and spray your plants lightly on infected areas, make sure to get under the leaves. Repeat in 5 days. So far everyone i have told it to and has tried it has had success in killing mites, coot said even the eggs die which is pretty cool.
    Quote:
    just repeat the spray every 5 days if your plants are heavily infested, ive seen very infested plants that needed 2-3 applications. But the good thing is your also feeding your plant along with killing mites. I apply lavender tea all the time for general plant health and i dont even have mites.
    Quotes from happy gardeners:
    Quote:
    I went pretty light on my lavender. 3g grams of dried flowers only. Very fragrant. I also let the solution sit for 4 days before using, but even at that concentration it seems to have killed all the spider mites that were hit.
    From an organic guru and professional nursery operator:
    Quote:
    It was the moderator JayKush who first brought this to the board. He should be elevated to 'Organic God' by ICMAG - the lavender tea is without a doubt the most effective insecticide that I've ever used - including neem seed tree products, bicarbonates, et al.

    Nothing short of amazing actually.

    CC
    Quote:
    I took a cup of some desert lavender added it to a gallon of water and bubbled that for 24hours. Added 2.5ml "Dr Bronner's Magic Soap" (18-in-one Hemp Peppermint Organic Castille Soap).

    I sprayed the plants for two weeks every 5 days.

    THE MITES ARE GONE.

    #2
    Re: Lavender Extract: Organic Miticide

    Als het nodig is deze zomer ga ik het eens proberen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Lavender Extract: Organic Miticide

      Zo heb ff de vertaling gemaakt..


      Week de lavendel bloemen ca. 24-48 uur in water. Zeef het plantmateriaal er echt goed uit, vervolgens 50:1 verdunnen met gewoon water, voor toepassing met een veldspuit.


      De verhouding is niet kritisch, maar het is iets meer dan 1 eetlepel per kopje water.

      U kunt gebruik maken van verse of gedroogde lavendel, maar houd er rekening mee dat net als bij alle plantenextracten gedroogd materiaal het sterkste extract geeft.

      Voor een verhoogde effectiviteit, voeg een paar druppels van een goede natuurlijke zeep (zoals Bronner's) toe.

      Zorg ervoor dat u alle bladeren goed inspuit. Let vooral op de onderzijde van het blad.

      Deze behandeling blijkt ook de eitjes te doden.

      Spuit elke 3-5 dagen totdat de mijten zijn uitgeroeid.



      Referenties:


      jay kush, TCC:

      Neem gewoon wat lavendel takjes (takjes met bloemknoppen) en strip de bloemknoppen eraf.
      Neem een fles van 1 liter en voeg 1/4 kop van de lavendel bloemknoppen toe.
      Laten inwerken gedurende 48 uur, zeef het plantmateriaal met een fuine zeef.
      Verdun 1:50 en de planten licht inspuiten op de besmette gebieden, zorg ervoor dat je de onderkanten goed raakt. Herhaal om de 5 dagen.
      Tot nu toe iedereen die ik het verteld heb en geprobeerd heeft heeft er succes mee geboekt in het doden van mijten, Meerkoet zei zelfs de eieren sterven en dat is behoorlijk cool.

      Gewoon om de 5 dagen herhalen als je planten sterk zijn aangetast, ik heb zeer aangetaste planten gezien die 2-3 toepassingen benodigden. Maar het mooie eraan is dat je tegelijk ook je planten voed, naast het doden van spint. Ik gebruik tevens lavendel thee voor de algemene gezondheid van de planten en ik heb zelfs geen spint.

      Tevreden Tuinders citeerd:

      Ik begon heel voorzichtig met de lavendel met slechts 3 gram. Zeer geurig. Ik heb de oplossing 4 dagen laten trekken, maar zelfs bij die concentratie lijkt het alle spint te hebben gedood die ermee in aanraking kwamen.



      Citaat van een organische goeroe en professionele kwekerijen exploitant:

      Het was moderator JayKush die voor het eerst ermee op het forum kwam. Hij moet worden verheven tot 'Organische God' door ICMAG - de lavendel thee is zonder twijfel de meest effectieve insecticide dat ik ooit heb gebruikt - inclusief neemzaad boom producten, bicarbonaten, etc. alles..
      Niets minder dan, Meer dan geweldig eigenlijk.

      Ik nam een​kop woestijn lavendel op 1 liter water en borrelde dat ca. 24 uur op het vuur. Verder heb ik 2,5 ml "Magic Soap Dr Bronner's toegevoegd (18-in-een Hennep Pepermunt Organisch Castille zeep).
      Ik heb de planten 2 weken lang om de 5 dagen ingespoten, in totaal 3 keer.
      En de spinten zijn verdwenen!
      Last edited by Anoangel; 17 May 2012, 22:47.

      Comment


        #4
        Re: Lavender Extract: Organic Miticide

        Super tip. Zeker eens proberen.

        Wist dit nog niet, nog nooit van gehoort en het zal nog lekker ruiken ook lijkt me, ghihi.

        ben nu toch eens benieuwd of het effectief is en wat de werkzame stof dan is. Hmm, eens een leesonderzoekje ernaar doen, zeer interessant vale.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Lavender Extract: Organic Miticide

          Soms vind je iets dat waarschijnlijk bruikbaar kan zijn monty, alle credits voor de brenger van het hopelijk goede nieuws : jay kush TCC

          Lavendel is een krachtig kruid welke teruggaat naar de Egyptenaren en Romeinen.
          Voor de keuken, herbes de provence en als huisapotheekmiddel tegen hoofdpijn, overspannen zenuwen, insomnia e.d.
          Van een buitenlands cannabisforum waar ik lid van ben, heb ik deze info gekopieerd.
          Nu alleen nog ff de bevestiging van een Europeaan dat het wel degelijk effectief is tegen spint en we hebben een bio-middel.

          Ff een stukje uit een website:

          Insecten die ons het leven zuur kunnen maken, zoals luizen, vlooien, vliegen en motten, hebben een hekel aan de geur van Lavendel, die wij juist zo op prijs stellen. Vandaar dat het een heel oud gebruik is gedroogde lavendelbloemen in een kussentje te naaien en tussen het schone wasgoed in de kast te leggen.
          Rozen kunnen nogal eens last hebben van luis. Vandaar dat veel mensen Lavendelstruikjes bij de rozen zetten: zo blijven ze verschoond van het ongewenste bezoek.

          http://www.touchworld.nl/lavendel.html

          Comment


            #6
            Re: Lavender Extract: Organic Miticide

            Ik ga de tuin volzetten met lavendel

            Comment


              #7
              Ga ik proberen! Heb lavendel genoeg staan 😃

              Comment


                #8
                Re: Lavender Extract: Organic Miticide

                Handel in lavendel..

                Comment

                Bezig...
                X