Gek wit beestje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • WhiteWidow88
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Mar 2011
    • 376

    #1

    Gek wit beestje

    Korting op 420shop
    Hoi, zag net een gek klein beestje (ongeveer 2mm), wit van kleur, en liep redelijk snel over me blad, weet iemand wat het is?
    Dit is een foto ervan !

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds
  • Medical-Spliff
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2011
    • 2061

    #2
    Re: Gek wit beestje

    weet niet wat het is maar als je het kan nemen zou ik het wegnemen
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment

    • cplifj
      Banned
      • Jun 2011
      • 608

      #3
      Re: Gek wit beestje

      thrips, die vreten aan je plant.

      onmiddelijk bestrijden, beste hiervoor is je planten te bespuiten met iets al spruzit van ecostyle.

      dit kan nog tot zelfs de eerste weken van bloei.

      grtn

      Comment

      • ceBep
        Retired
        • Jun 2009
        • 4745

        #4
        Re: Gek wit beestje

        Ik kan zo niet zien of je binnen of buiten kweekt...

        Comment

        • WhiteWidow88
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Mar 2011
          • 376

          #5
          Re: Gek wit beestje

          buiten vale :d

          ---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:06 ----------

          cplifj, was denk ik groter als trips, toch 2mm groot ofzo, terwijl spint niet groter is dan 1mm (staat op het forum dacht ik)
          Last edited by WhiteWidow88; 22 May 2012, 22:13.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

          Comment

          • cplifj
            Banned
            • Jun 2011
            • 608

            #6
            Re: Gek wit beestje

            Waar zie jij dan spint geschreven staan ?????

            Comment

            • ceBep
              Retired
              • Jun 2009
              • 4745

              #7
              Re: Gek wit beestje

              Alles wat buiten zit wordt gereguleerd door de natuur, vijanden van je plaagbeesten zijn er dan ook aanwezig .
              Je kunt vergif spuiten wat je wilt, maar bij trips (als het trips is) kun je het vergeten. Zie de topics op het forum er maar op na, die jaag je niet zo maar weg....

              Ik ben sowieso geen voorstander van insecticides, laat nog liever m'n plant opvreten dan dat ik een gif vergeven plant oprook, maar da's mijn idee.

              Comment

              • WhiteWidow88
                Big Bongmaster
                MemberLucky Member
                • Mar 2011
                • 376

                #8
                Re: Gek wit beestje

                ziet er een stuk groter uit dan trips, kan het geen sprinkhaan babytje zijn? ssh zei er iets van en de foto komt wel overeen!
                de insecticide is trouwens uiterst safe, is op basis van koolzaadolie, niets chemisch in !
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                Comment

                • ceBep
                  Retired
                  • Jun 2009
                  • 4745

                  #9
                  Re: Gek wit beestje

                  Zolang je geen infestatie hebt, gewoon laten.

                  Comment

                  • WhiteWidow88
                    Big Bongmaster
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2011
                    • 376

                    #10
                    Ben een stuk of 10 lieveheersbeestjes gaan verzamelen, die nu gezellig op mijn plantje (en hopelijk blijven) zitten
                    Attached Files
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                    Comment

                    • UniQ
                      Zaadje
                      Nieuw Lid
                      • Jul 2011
                      • 4

                      #11
                      Re: Gek wit beestje

                      Dit is trips.
                      had er vorig jaar ook last van, taai beestje.

                      ik raad 'admire' van bayer aan, moest de behandeling wel 2 keer doen maar was t enige dat hielp.
                      middelen om te besproeien helpen niet omdat deze kleine beestjes op plekken wegkruipen waar de vloeistof niet bijkan.
                      admire bij het water in de gieter werkte goed.maar ze planten zich als gekken voort dus als je er 1 ziet zijn er al veel meer (controleer de bladeren aan de onderzijde, hier zitten ze vaak langs de nerven)

                      ik wens je er succes mee, mvg uniq

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Gek wit beestje

                        Trips, plaagherkenning
                        Tripsen zijn gevleugelde insecten en zijn nog geen milimeter groot. De larven zijn beweeglijk en beginnen dadelijk na het uitkomen met eten. Ze eten bladweefsel aan de onderkant van het blad. Door het leegzuigen van plantencellen ontstaan zilvergrijze vlekken op de bladeren, waarop zwarte puntjes (de uitwerpselen) zijn te zien. Bij hogere dichtheden treedt ook schade op aan bloemen of vruchten. Tripspopulaties kunnen zich heel snel ontwikkelen. Eén trips kan ca. 100 nakomelingen voortbrengen. Bij 30 C duurt de ontwikkeling van eitje tot volwassen trips 12 dagen.

                        Trips
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • Goudeerlijk
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2012
                          • 796

                          #13
                          Re: Gek wit beestje

                          Mooie en goede uitleg bella.En het is zoals vale zegt buiten lost de natuur dat op.
                          Hou ze groen met of zonder tripsen.

                          GR ED

                          Comment

                          • mathijs
                            Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2010
                            • 649

                            #14
                            Re: Gek wit beestje

                            Als er trips zijn, komen er ook roofwantsen. Die komen vanzelf, buiten bestrijden tegen beestjes is onzin zolang het geen plaag is.

                            Comment

                            • Faabje
                              Stoner
                              • May 2012
                              • 23

                              #15
                              Re: Gek wit beestje

                              Kan mogelijk ook springstaart zijn?!

                              Comment

                              Bezig...