Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint in toom houden met bijna niets!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint in toom houden met bijna niets!

    Korting op 420shop
    Dit geldt trouwens ook voor andere beestjes die (ongewild) op de bladeren rondlopen en/of kruipen!

    Wat heb je nodig? Een rolletje huis tuin en keuken plakband.

    plakband 3318.gif

    En een goed werkende vinger.

    newsartimage_181595_560_9999_scl.jpg

    Dat is alles!

    Wat doe je? Je neemt een stuk plakband en de plakrand doe je richting de buitenkant, dus reversed plakken zeg maar.
    Daarna rol je over zowel de onderkant als bovenkant voor alle zekerheid.
    Doe dit een of twee keer per blad, wil je echt voor alle zekerheid gaan zou ik nog een derde of vierde keer toepassen.

    Buiten het feit dat het blad niet beschadigd word en geen gemische reacties ontstaan worden ook alle eieren van de spint meegetrokken van het blad.
    En de plakband die aan je vinger zit blijft zelf niet kleven aan het blad.

    Ik heb dit meerdere malen toegepast op mijn kindjes die nog niet veel kunnen hebben en nog niet zo lang staan.
    Maar elke keer als ik dit doe moet ik steeds meer zoeken naar die krengen, dus uitroeien kan niet maar de populatie van zo'n bevolking spint terugroeien met zo'n 80 tot 90% is wel degelijk mogelijk met dit simpele iets.

    Misschien dat dit ooit al eens is gepost, geen idee - ben pas nieuw hier en kon het niet vinden via de zoek functie.
    Zo niet, hoop dat het bij jullie werkt.

    Dus nogmaals, je spint zal hierdoor niet helemaal kunnen verdrijven!

    Mussovic.


    Kleine edit: Vergeet de plakband niet zo nu en dan te vervangen voor een nieuw stukje, eventueel meegetrokken eitjes kunnen hierdoor ergens anders op het blad loslaten.
    Last edited by Mussovic; 23 May 2012, 19:22.

    #2
    Handige tip, moest ik last krijgen evan ga ik het zeker toepassen
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    Comment


      #3
      Re: Spint in toom houden met bijna niets!

      Zeer handige tip en daarom ga ik links onder jou post even klikken en reputatie toekennen voor jou postje
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Spint in toom houden met bijna niets!

        Nice! Alleen misschien nog een foto van hoe het er uit ziet ?
        Je krijgt van mij ook een reputatie

        Comment


          #5
          Re: Spint in toom houden met bijna niets!

          Oorspronkelijk geplaatst door b0riis View Post
          Nice! Alleen misschien nog een foto van hoe het er uit ziet ?
          Je krijgt van mij ook een reputatie
          Ik zal zo even mijn camera erbij pakken en hopen dat het lukt en goed te zien is!

          Comment


            #6
            Re: Spint in toom houden met bijna niets!

            echt humor dit.mooie simpele oplossing.

            Comment


              #7
              Re: Spint in toom houden met bijna niets!

              Dat is inderdaad een goede!
              Ik had toevallig last van bladluis, en heb dat geprobeerd weg te krijgen met water groene zeep en spiritus maar het enige resultaat was dat een aantal bladeren van mijn plant verziekt zijn. Maar deze manier is echt een goede, die ga ik zeker proberen
              Bedankt man!

              ps: Ik had ook gehoord over anti-bladluis lieveheersbeestjes, waar vind ik die deze tijd van het jaar?
              Last edited by WietPiraat; 24 May 2012, 00:29.

              Comment


                #8
                Re: Spint in toom houden met bijna niets!

                Zeer goede tip ik kan meteen kijken of het werkt want ik heb die klote beesten.

                THX Ik kom hier zeker nog op terug

                GR ED- PS vraag mn eigen wel af of je het blad niet kapot maakt??????

                Comment


                  #9
                  Re: Spint in toom houden met bijna niets!

                  Geniaal zal zeker voor een deel de boel wegvangen en als het daadwerkelijk de eieren ook meetrekt is di een hele prima oplossing.

                  zat meteen te denken aan zoon pluisjes roller om haren en pluisjes van je trui te halen, das ook zoon plakding.

                  PR610720_2.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Spint in toom houden met bijna niets!

                    Had net wat vliegjes gezien die eitjes hadden gelegd, truc toegepast en zeker 95% is weg, super truc en supersimpel :d
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                    Comment


                      #11
                      Re: Spint in toom houden met bijna niets!

                      Oorspronkelijk geplaatst door 73ed View Post
                      Zeer goede tip ik kan meteen kijken of het werkt want ik heb die klote beesten.

                      THX Ik kom hier zeker nog op terug

                      GR ED- PS vraag mn eigen wel af of je het blad niet kapot maakt??????
                      Of je het blad kapot maakt? Dat ligt geheel aan jezelf..
                      Als je gewoon normaal over het blad gaat dan zal hij heus niet kapot gaan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                      Geniaal zal zeker voor een deel de boel wegvangen en als het daadwerkelijk de eieren ook meetrekt is di een hele prima oplossing.

                      zat meteen te denken aan zoon pluisjes roller om haren en pluisjes van je trui te halen, das ook zoon plakding.

                      [ATTACH=CONFIG]124198[/ATTACH]
                      Haha, daar stamde mijn idee dus ook van af! maar aangezien ik geen roller in huis had moest ik het op de goedkope manier doen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door WhiteWidow88 View Post
                      Had net wat vliegjes gezien die eitjes hadden gelegd, truc toegepast en zeker 95% is weg, super truc en supersimpel :d
                      Leuk om te horen dat mijn idee ook voor jou heeft gewerkt!

                      Comment


                        #12
                        Ja super, de klerenroller zou niet gaan want is redelijk grot voor mijn plantje :p als ze volgroeid is zou dat evt wel lukken
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                        Comment


                          #13
                          Re: Spint in toom houden met bijna niets!

                          handig info.
                          Helaas kan ik dit niet toepassen bij een scrog want ik kom niet overal bij :p. voor de micro kweker lijkt dit me ideaal. +1

                          Comment


                            #14
                            Re: Spint in toom houden met bijna niets!

                            Super tip alle eitjes blijven mooi plakken :p thnx man

                            Comment


                              #15
                              Re: Spint in toom houden met bijna niets!

                              Goeie tip! Nu nog een vloeitje...

                              Comment

                              Bezig...
                              X