Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant vol met iets slijmig.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant vol met iets slijmig.

    Korting op 420shop
    Hej,

    De laatste tijd merk ik dat mijn planten steeds meer te lijden krijgen onder een of ander beest. Echt halve bladeren die opgegeten worden en vele andere bladeren hangen vol met iets slijmerig/plakkerig/webachtig. Blijkbaar lijken de beesten het ook gemunt te hebben op nieuwe scheuten want die worden precies opgegeten vooraleer ze kunnen ontwikkelen. Zelf heb ik nog niet echt een beest gezien, maar ik heb dezer dagen niet veel tijd om men planten constant in het oog te houden dusja.

    Iemand die me met raad kan bijstaan en zeggen wat dit is en/of wat ik er best tegen kan doen?

    Alvast hartelijk bedankt
    Cheers

    #2
    Re: Plant vol met iets slijmig.

    binnen of buiten
    Buiten zijn er veel slakken
    Binnen geen idee

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: Plant vol met iets slijmig.

      Buiten. Maar kunnen slakken klimmen dan?

      Cheers

      Comment


        #4
        Re: Plant vol met iets slijmig.

        Foto zou helpen
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Plant vol met iets slijmig.

          100 procent slakken, de naaktslak en gewone tuinslak die houden wel van een wietplantje.
          Slakkenkorrels strooien ofwel een bierval zetten, hielp bij mij vroeger altijd goed.

          Comment


            #6
            Re: Plant vol met iets slijmig.

            slakken strooi maar slakkenkorrels of zout.. koperdraad om de potten (zie m`n eigen topic buiten kweek) werkt ook prima.. en op slakkenjacht .. ze vreten alles op wat maar enigszins groen is.. succes ermee

            Theo

            Comment


              #7
              Re: Plant vol met iets slijmig.

              Geen zout strooien bij je plant ! Da's echt heel slecht.
              Er staan genoeg manieren op het forum, als je even zoekt kun je ze vast vinden.

              Als je slijm ziet, zal het best een slak zijn,
              maarre... TTIWWP.gif
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Plant vol met iets slijmig.

                jup, gewoon slakkenkorrels halen bij tuinzaak als ze erover gaan dan gaan ze dood. sowieso altijd handig want kleine planten vreten ze helemaal op in de lente. overdag zul je ze niet zien maar savonds zul je zien krijpen want ze hebben het graag nat dus als het regenachtig weer is komen ze hehe

                Comment

                Bezig...
                X