Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte wormen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte wormen

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb nu een paar plantjes buiten staan, 4 zijn er 4 weken. Andere 4 zijn ongeveer 3 maanden, maar nu hebben ze ineens allemaal witte wormen in hun grond, weet iemand wat dit is?

    Grtz

    Wolf

    #2
    Re: Witte wormen

    Hoe bedoel je INEENS,kijk jij vaak in je grond? Doen je panten aan vreemdgroei ofzijn er geen zichtbare problemen.
    In prncipe zijn wormen goed voor grond en plant.Maar (kleine)witte wormen is misschien NIET GOED en kunnen(misschien) het wortelgestel aantasten.
    Ik ben absoluut geen expert en weet dit ook niet zeker.Hou je planten sterk in de gaten(kijk vooral of ze niet stilvallen) en gaan verkleuren.
    Bij gezonde omstandigheden moet dit pas over een week of 5/6 beginnen(het verkleuren bedoel ik dan.)
    Greets

    Comment


      #3
      Re: Witte wormen

      Ik heb sinds vorige week mijn planten allemaal moeten verpotten in nieuwe potgrond (misschien ligt hier het probleem). De afgelopen week zijn ze wel zeer fel gegroeid en zien ze eigenlijk groener als er voor maar zoals zei kan ik dit pas binnen 5 weken zien. het lijkt een beetje op een varenrouwmug larven. Misschien moet ik er Bioshark opdoen?
      Last edited by ceBep; 18 August 2012, 15:37. Reden: quote bovenstaand bericht verwijderd

      Comment


        #4
        Re: Witte wormen

        Geen foto?

        Comment


          #5
          Re: Witte wormen

          DSC_0153.jpgDSC_0159.jpg

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Mochten de foto's niet duidelijk zijn probeer ik er beter foto's van te nemen maar mijn fototoestel doet redelijk ambetant als ik te veel inzoom..

          Comment


            #6
            Re: Witte wormen

            Zijn dat geen maden ofzo?

            Comment


              #7
              Re: Witte wormen

              Varenrouwmuglarven lijken op maden.
              Ze hebben een zwarte snuit en zijn glazig, ongeveer 3-5 mm lang....

              Comment


                #8
                Re: Witte wormen

                Aye Wolf92, lijkt op larve van de varenrouwmug toch ?
                varenrouwmug-2.jpg
                Bah, heb gelijk de kriebelietus.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Witte wormen

                  varenrouwmug-2.jpg



                  Lijkt er inderaad erg op. Als het werkelijk deze beestjes zijn is er dan nog een mogelijkheid voor deze weg te doen? vb: nieuwe meststof, insecticide?
                  Last edited by ceBep; 18 August 2012, 18:50. Reden: bovenstaande berichten gelieve niet te quoten.

                  Comment


                    #10
                    Re: Witte wormen

                    Steinernema feltiae, ff googletje doen

                    Comment


                      #11
                      Re: Witte wormen

                      Bedankt voor de naam te geven, denk je dat insecticide ook tegen werkt? Heb het Steinernema feltiae opgezocht maar vindt eigenlijk nergens waar ik dit kan kopen, growshop misschien?
                      Last edited by ceBep; 18 August 2012, 21:37. Reden: quote verwijderd

                      Comment


                        #12
                        Re: Witte wormen

                        Insecticide zoals Decis en Permasect zijn bestrijdingsmiddelen die in de professionele teelt gebruikt wordt.
                        Maar aangezien ik persoonlijk tegen chemische bestrijding ben, ik moet het ja roken, zou ik daar niet voor gaan. Liever zou ik dan kiezen voor een bio-bestrijding zoals met de nematoden.
                        Zijn via het internet vast wel ergens te bestellen....

                        Comment


                          #13
                          Ik had ook iets gelezen over wit zand op de grond te leggen. Ook look over de blaren smeren en wat op de grond leggen. Het nadeel is van die nematoden dat ik niet in een serre kweek planten staan op een stelling buiten. Verder had ik ook nog gelezen als je de varenrouwmug plaag hebt dat je ervoor al vliegjes hebt moeten zien en dat heb ik eigenlijk nooit gezien. Wat zou het eventueel buiten die varenrouwmug kunnen zijn?

                          Denk dat ik eens ga kijken voor Dimethoaat 400, heb gezocht dat dit goed werkt tegen bedreigingen voor de wortels.
                          Last edited by ceBep; 18 August 2012, 23:02. Reden: dubbelposten

                          Comment


                            #14
                            Re: Witte wormen

                            Als je compost/aarde hebt gebruikt waar onverteerde resten in zaten, krijg je maden....?

                            Wat er buiten op je plant zit zie je niet altijd, insecten leven 24 uur per dag op je plant. Dus ga maar na wat je mist aan het aantal bezoekers die er daags komen terwijl je werkt/slaapt, enz, enz.

                            Dimethoaat 400, lekker spultje, maar chemisch bestrijden is ook een keuze.
                            Last edited by ceBep; 18 August 2012, 23:05.

                            Comment


                              #15
                              Re: Witte wormen

                              Voordat ik heel de grond ga uitpluizen en verpotten heb ik gelezen dat look en lookthee ideaal zou zijn om de maden van elk soort maad te kunnen verwijderen, zal dit dus eerst eens proberen vooralleer het grote/fijne werk. Heb ook ergens gelezen dat wit zand goed zou zijn, weet iemand hier iets van?
                              Last edited by TheWolf; 19 August 2012, 12:33.

                              Comment

                              Bezig...
                              X