Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte vliegjes op de plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte vliegjes op de plant

    Korting op 420shop
    Jow medekwekers.

    Ik heb gemerkt dat ik last krijg van witte vliegjes. Ze zijn zeer klein en fel wit.. Ik heb hier al op dit forum zitten kijken maar weet niet zeker welke beestjes het zou kunnen zijn.
    Iemand een idee? M'n plant staat in een serre en is al ongeveer 3,4 weken in bloei..
    Onlangs heb ik ook roofwantsen en cucumeris op m'n plant geplaatst om andere beestjes te bestrijden (ook preventief), kan dit hiermee te maken hebben?
    Ook heb ik Canna Boost gekocht, iemand die hier al ervaring mee heeft en me kan zeggen hoeveel je die maximum zou mogen toedienen aan een plant van 2.5m in een pot van 40L?

    Grtz en tnx!

    #2
    Re: Witte vliegjes op de plant

    Met een vliegenmepper al die vliegjes weg slaan want ze freeten heel je plant op kan goed dat er morgen alleen nog en stammetje staat
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Witte vliegjes op de plant

      Witte vliegjes...hummmm....denkkkkkkk.....zou het witte vlieg zijn misschien ?

      dsc05561dy0.jpg

      BytheWay, preventief beestjes uitzetten is zinloos.
      Als er geen eten is, vreten ze elkaar op en verhongeren.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Witte vliegjes op de plant

        Ja ik weet niet zoveel van beestjes valt het op?
        Het zijn inderdaad zulke vliegjes QnQ.. Wat is de beste oplossing daar tegen?
        En had klein beetje last van spint, daarom heb ik ze erbij gedaan om te voorkomen dat ze zouden uitbreiden..

        @Belladonna, ja merkte onlangs wat afgegeten blaadjes maar nog niet zo ernstig, maar nu zie ik er echt wel wat vliegen..
        grtz

        Comment


          #5
          Re: Witte vliegjes op de plant

          Zoeken in het juiste deel van het forum, wat over beestjes gaat bijvoorbeeld ?

          Als er nog roofwantsen aanwezig waren, had je geen witte vlieg gehad, want die lusten ze ook.
          Bij het tuincentrum, of bij de growshop hebben ze vast wel een middeltje om te spuiten, maar witte vlieg is resistent tegen de meeste middelen dus je zou een nieuw (2012) middel moeten zoeken. Ik ben niet erg thuis in de kasteelt, er zijn mensen op het forum die daar veel meer over weten.
          Desnoods hang je het vol signaleringskaartjes (plakstrips) en zet je een timertje met ventilator op standje orkaan achter je plant.

          cannaboost.JPG
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Witte vliegjes op de plant

            Ik heb nog enkele roofwantsen losgelaten en heb inderdaad geen last meer van witte vliegjes! Hopelijk blijft het zo en gaat de plant nog een maandje lekker bloeien en oogsten maar!
            Tnx QnQ.

            Comment


              #7
              Combi producten.gif
              Iemand hier al enige ervaring mee en meningen hierover? 'k heb 4L water en 3.5ml Decis Plus gemengd op een plant van kleine 3m groot..

              Is dit ook nog slim om de komende dagen bloeivoeding en/of boost (van Canna) te gebruiken of wacht ik hier best nog eventjes mee? Vind hier namelijk niets over terug..

              Tnx!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              ps: het is het linkse product dat ik gekocht heb..

              Comment


                #8
                Re: Witte vliegjes op de plant

                QNQ
                Die cannaboost was het geen voeding?,zou het ook kunnen helpen voor die witte vliegjes.

                Geofsant hoe heb je het opgelost.

                Ik heb vandaag een 1 blad verwijdert heb het toevallig opgemerkt aan de onderkant van de blad zo zwart puntjes (eieren) denk ik,had ook al paar dagen last van die witte vliegjes .

                Zou deze decis plus ook kunnen helpen voor onze planten.

                Tegen bladluizen op wortelen, uien, sjalot, tomaat, aubergine, komkommer, augurk, erwten, courgette, broccoli, bloemkool, kolen, tuinkers, (veld)sla, andijvie, spinazie, witloof, bonen, aardappelen, pastinaak, radijs, rammenas, (kool)raap, mierikswortel, knoflook, rucola, selder en kruiden
                Tegen rupsen op wortelen, tomaat, aubergine, komkommer, augurk, courgette, broccoli, bloemkool, kolen, tuinkers, (veld)sla, andijvie, spinazie, witloof, rucola, selder, prei, kruiden, rammenas, (kool)raap, mierikswortel, pastinaak en radijs
                Tegen aardvlo op schorseneren
                Tegen koolmotje op koolraap, raap, broccoli, bloemkool, sluitkool
                Tegen preimot op knoflook, uien, sjalot
                Tegen witte vlieg op aubergine, komkommer, augurk, courgette
                Tegen coloradokever op aardappelen
                Tegen trips op erwten
                Tegen bladrandkever op erwten


                Sierplanten:
                Tegen rupsen
                Tegen bladluizen
                Tegen witte vlieg
                Tegen kevers
                Last edited by Zenne; 1 November 2012, 17:14.

                Comment


                  #9
                  Re: Witte vliegjes op de plant

                  Van eitjes had ik alleszins geen last, dus misschien dat het idd wel helpt tegen eitjes.. Maar witte vlieg is immuun voor vele producten aan het worden, lijkt me..
                  Ik heb nu geoogst en heb geen negatieve effecten ofzo van de vliegjes..

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Witte vliegjes op de plant

                    ik heb ook juist witte vliegjes
                    van waar komen die heb nog nooit last had van ongedierte
                    gelukkig zijn mijn planten net klaar zal ze maar direkt om doen voor ze zijn opgegeten
                    jammer van de kleintjes die er in staan maar blijkbaar luusten die witte vliegen dat niet blijkbaar enkel planten die in bloei staan
                    op de bloeie planten onderaan de blaadjes vol met witte vliegjes de nieuwtjes die binnen 2 weken bloeien niets en de planten staan door elkaar ?????
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                    KEEP ON GROWING AND SMOKING

                    Comment


                      #11
                      http://www.deheksenketel.com/qc/647,...ofwantsen.html

                      Comment


                        #12
                        http://ecogrow.nl/ anders eens mailen of ze kleinere verpakkingen kunnen maken ofzo
                        Wil je blowen, moet je het zelf growen

                        Comment


                          #13
                          Re: Witte vliegjes op de plant

                          Bedankt voor je snelle reactie Peacemaker dat is wel een nuttige infrmatie ik ga een mailtje sturen.thx

                          Comment


                            #14
                            Wil je blowen, moet je het zelf growen

                            Comment


                              #15
                              Re: Witte vliegjes op de plant

                              Zonder soldaten help niets anders wil ik dat ook proberen
                              Zijn er extra wapens die we aan hun kunnen geven
                              Later ga ik mss nog een verslag zetten
                              1x1x2 tent slachthuis
                              Roofwanden VS wittevliegjes
                              300 keel gesneden
                              600 gewonden
                              800 zonder vleugels
                              200 zonder armen
                              128 zonder benen

                              Comment

                              Bezig...
                              X