Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wortelgroei uit stengel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wortelgroei uit stengel?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb drie power widow plantjes in huis en ik denk dat ik last heb van wortelknobbelaaltjes of vrijlevende wortelaaltjes. Ik zie nml wel eens na het water geven, als ik goed kijk, hele kleine wit wormpjes. Ook groeien mijn plantjes erg langzaam. Ik las op dit forum dat je plant dan ook als reactie op deze aaltjes extra wortels gaat aanmaken. Maar gebeurd dat ook boven de grond? Zoals je op de foto ziet, zitten er op de stengel allemaal bultjes die nu uit beginnen te groeien tot wortels... Is het zo dat de plant dan dus boven de grond wortels gaat aanmaken of is hier heel wat anders aan de hand? De plantjes staan overigens in een grote pot dus daar kan het niet aan liggen.
    Oja en er zitten ook springstaartjes in de grond maar die kunnen toch geen kwaad?


    power widow stengel.jpg

    #2
    Re: wortelgroei uit stengel?

    Alle beestjes zijn slecht voor een plant ik zou de plant uit die aarde halen de wortels onder de kraan goed af spoelen en de
    plant veel dieper terug in een pot steken die witte puntjes is om dat de plant daar wortel wil gaan maken zorg dat daar aarde zit
    Neem wel schone aarde zonder beestjes en maak je pot goed schoon

    gr bella
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: wortelgroei uit stengel?

      Springstaartjes kunnen niet echt kwaad, zolang het geen plaag wordt. Witte wormpjes kunnen wel een probleem zijn.
      Dat zullen waarschijnlijk larven van de Varenrouwmug zijn, die houden van natte aarde.
      En ze knabbelen graag aan jonge worteltjes, dat verklaart de trage groei misschien.
      Alhoewel een gebrek aan licht ook de oorzaak kan zijn.
      Als ik zo naar die stengel kijk ben ik benieuwd waar het blad begint.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        power widow totaal.jpg

        Comment


          #5
          Re: wortelgroei uit stengel?

          De strekkingsgroei is een gevolg van te weinig lichtdruk. Ook meer blauw in het spectrum (groeilamp of koelwitte tl's) geven compactere (minder gestrekte) planten.

          Comment


            #6
            Re: wortelgroei uit stengel?

            Jamaar..
            Wortelaaltjes kun je niet zien met het blote oog eh..?
            Die zijn 1-2mm lang en 0.05mm dik.

            Als het dat toch is, plant een Afrikaantje bij je wietplant in de pot.

            Bron.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: wortelgroei uit stengel?

              Ik gebruik tijdens de groeiperiode tl-licht: 1 warm white en 1 cool white.....

              Ik moest ook errug goed zoeken en ik zag toen een heeeel klein wormpje, heel dun ook. Maargoed, of dat dan een wortelaaltje was weet ik niet... Ik had er alleen over gelezen en dacht dat dat wel eens de boosdoener kon zijn, gezien de klachten van mn plant. En ik had idd ook al gelezen dat afrikaantjes helpen, maarja, weet jij waar ik die kan kopen in dit seizoen?

              Ik ga er iig aarde bij gooien, maar hoe kan je in vredesnaam zien of je aarde schoon is? Ik bedoel eitjes van bv springstaartjes zie je niet... Ik ging er gewoon van uit dat de batmix die ik gekocht had wel schoon was...

              Comment

              Bezig...
              X