Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben een newbie en het is mijn eerste draai, zie een blaadje met twee vlekjes
    laat het nou zo zijn dat ik van de week zo'n hand microscoop heb gekocht en zie tot mijn schrik van die kruipers.
    maar geen spinraggen dus denk dat ik ze nog niet zolang heb.
    heb wel drie weken terug alles voor de zekerheid ingespoten maar zit nu 6 1/2 week op 12-12.
    is spintoxine wat? en waar haal ik het wat zijn de kosten?
    Last edited by klazie; 27 February 2013, 22:49.

    #2
    http://www.neem-holland.nl/neem-holl...000001&lang=NL

    Hier is het bijbehorende recept:
    Neemolie emulsie

    Los 25 gram natuurlijke zeep op in 0,5 liter warm water. Verdun dit met 4,5 l handwarm water. Verwarm 25 gram NeemolieVoeg dit langzaam onder roeren toe aan de water oplossing en roer goed tot er een homogene licht gele vloeistof is ontstaan. De oplossing is nu klaar voor gebruik. Dit moet wel direct worden gebruikt.

    Ik maak ook wel het volgende recept: 5cc Neem olie, 5cc koolzaad olie, dit samen verwarmen in de magnetron tot het egaal samen smelt. (helder gele olie)
    Dit mengsel werkt goed tegen mijten bij dier en mens.
    Als je dit mensel mengt met 10 cc spiritus en 10cc zachte zeep, kan je het oplossen in warm water.
    Hiermee spuit je vrijwel elk insect van je planten.


    Last edited by HJM; 28 February 2013, 01:21.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Spint

      bayer spint heb ik al gekocht ga het spuiten net voor het licht uitgaat,
      maar kan dat geen kwaad zo'n 12 dagen voor de oogst?
      in ieder geval bedankt voor je advies die neemolie haal ik ook in huis.
      wat is een natuurlijke zeep?

      Comment


        #4
        Re: Spint

        Waar heb je dit gekocht ? Na mijn weten wordt dit niet meer gemaakt . Bij alle grote tuincentrums is het in ieder geval uit de schappen gehaald
        Zou zekers paar dagen voor oogst NIETS spuiten op de toppen beter stofzuiger erlangs halen
        Last edited by langenl; 28 February 2013, 21:51.

        Comment


          #5
          Re: Spint

          En terecht. Zeer giftig spul

          mobile message

          Comment


            #6
            Re: Spint

            Natuurlijke zeep is groenezeep van driehoek
            Ligt bij appie in het schap gele fles.
            neemolie is een veel betere keus werkt perfect

            Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
            Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

            Comment


              #7
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Spint

                Er werd mij in tuincentrum gezegd dat het uit de handel is genomen die massai vanwege nieuwe wet en regelgeving , volgens mij is het zo dat de voorraad die er nog is wel verkocht mag worden .

                Comment


                  #9
                  Re: Spint

                  Het middel MASAI 25 WG is toegelaten tot 1 december 2012. Het vervallen van de termijn van de toelating van het middel MASAI 25 WG wordt opgeschort tot 30 april 2014, de herregistratiedatum van tebufenpyrad.

                  http://www.ctb.agro.nl/ctb_files/11781_06.html

                  Toxicologie
                  De toxicologie van tebufenpyrad is samengevat door het RIVM (adviesrapport 3369).
                  De stof is matig toxisch na acuut orale en inhalatoire blootstelling en weinig toxisch na acuut dermale blootstelling. De stof is niet irriterend voor huid en ogen, maar heeft wel sensibiliserende eigenschappen.
                  In subacute en (semi)chronische studies blijkt de stof met name effekten te hebben op de lever, de nieren en het rode bloedbeeld. De stof heeft geen effekten op de reproductie en is niet teratogeen. De stof is niet genotoxisch of carcinogeen.
                  In de semichronische en chronische rattenstudies werden bij de laagste dosering (resp. 0,5 mg/kg lg/d en 0,25 mg/kg lg/d) nog een lichte toename in levergewicht gevonden. Bij hogere doseringen ging het effekt op levergewicht gepaard met afwijkingen in het bloedbiochemisch onderzoek en in de histopathologie. Dit effekt op het levergewicht bij de lage dosering wordt wel als een adverse, maar, gezien de geringe mate, als een marginaal effekt beschouwd. Daarom kan bij de risico-evaluatie mogelijk uitgegaan worden van een kleinere extra veiligheidsfaktor dan de gebruikelijke 10, uitgaande van de LOAEL van 0,25 mg/kg lg/d.
                  Risico volksgezondheid
                  De geleverde residuanalysemethoden betreffen uitsluitend de moederstof en zijn voldoende gedocumenteerd. De geleverde prestatiekenmerken, alsmede de bruikbaarheid voor handhaving zijn voldoende. Als ondergrens wordt vastgesteld:
                  • tebufenpyrad, als tebufenpyrad, voor alle eet- en drinkwaren 0,05 mg/kg.
                  Vaststelling van de ADI (RIVM 3-8-1995):
                  Een “overall” NOAEL kon niet worden vastgesteld. Daarom wordt er voor de risicoevaluatie uitgegaan van de LOAEL van 0.25 mg/kg/dag, gebaseerd op de chronische/carcinogeniteits-studie met de rat. Gebruikmakend van een veiligheidsfactor 100 en een extra factor 5 voor de extrapolatie van de LOAEL (marginale lever effecten, verhoging levergewicht mannetjes) naar een NOAEL, wordt de ADI vastgesteld op 0.0005 mg tebufenpyrad/kg lg/dag.
                  Risicoevaluatie volksgezondheid (RIVM 3-8-1995):
                  MRL tebufenpyrad pitvruchten: uitgedrukt als tebufenpyrad, zonder metabolieten: 0.2 mg/kg
                  met een veiligheidstermijn van 7 dagen.
                  Consumptie pitvruchten: 51.3 g/persoon/dag ( standaard Europees dieet volgens
                  FAO/WHO model, 1994).
                  ADI: 0.0005 mg tebufenpyrad/kg lg/dag --> 0.03 mg tebufenpyrad/persoon/dag.
                  TMDI berekening: 0.010 mg tebufenpyrad/persoon/dag (0.0513 mg x 0.2 mg).
                  TMDI uitgedrukt als % ADI: 34.2 %.
                  Conclusie volksgezondheid
                  Het gebruik van tebufenpyrad op pitvruchten vult de ADI op voor 34.2 %. Gezien het feit dat dit op het moment de enige toepassing van tebufenpyrad op consumptiegewassen is en een TMDI berekening de minst nauwkeurige benadering van het risico geeft, is bovengenoemd risico aanvaardbaar.

                  (MINISTERIE VAN LANDBOUW, NATUURBEHEER EN VISSERIJ)

                  Comment


                    #10
                    Re: Spint

                    ik zou niet Bayer Massai gebruiken! Het is een gif !!! ik zag het op televisie.

                    In plaats kan je biologische alternative gebruiken zoals beesjes van ecogrow http://ecogrow.nl/webwinkel/natuurli...den/spint.html

                    of A.R.T.S. Spired http://www.indoorflowers.eu/Bestrijdingsmiddelen/Spuitmiddelen/a.r.t.s_anti_spint

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Ik zou niet Bayer Massai gebruiken! Het is een gif en Het is op tv geweest!

                    In plaats kan je natuurlijke alternatieven gebruiken zoals ARTS Spired http://www.indoorflowers.eu/Bestrijd...t.s_anti_spint of Beestjes van ecogrow http://ecogrow.nl/webwinkel/natuurli...den/spint.html

                    Comment


                      #11
                      Re: Spint

                      Pyrethrum. 100% biologisch

                      mobile message

                      Comment

                      Bezig...
                      X