Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

    Korting op 420shop
    image.jpgimage.jpgimage.jpg
    Ze zitten voornamelijk in de bodem als ik water geef gaan ze in eens rond vliegen
    ze zijn zo 2 mm groot denk ik en zwart
    wat zijn het en hoe roei ik ze uit en hoe schadelijk zijn ze??
    bij vorige kweek geen last van gehad en doe precies het zelfde.
    Wie o wie weet het
    aaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!

    #2
    Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

    Varenrouwmug.
    De mug leg eitjes in de grond en als deze uitkomen dan maken deze gedurende een periode van 2 a 3 weken vier stadia door.
    Na die tijd zijn ze ongeveer 5 mm lang, doorschijnend wit en hebben ze een opvallend zwarte kop. Ze eten dood plantmateriaal maar ze peuzelen ook lustig aan de groeimutsjes van je haarworteltjes waardoor deze afsterven. Dit kan heel goed claw veroorzaken !

    nematoden Steinernema sp.
    De aaltjes parasiteren de larve van de varenrouwmug die de schade aan je plant aanbrengt de mug zelf doet aan je plant niks. De aaltjes scheiden een bacterie af als ze de larf binnendringen. Deze bacterie dood de larve. Daarnaast leggen de aaltjes dus hun eitjes in de larve van de varenrouwmug. Mocht ze niet aan de bacterie ten onder gaan dan wordt de larf van binnenuit levend leeggevreten.

    Comment


      #3
      Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

      Niet echt uit te roeien, maar wel binnen de perken te houden.

      Ik strooi flink mootmuskaat poeder op de grond en giet af en toe aan met neem en pyrthrinen.

      Heel belangrijk is de grond ZEKER NIET TE NAT te maken.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

        bio shark gebruiken en binnen 5 dagen vliegt er niks meer

        Comment


          #5
          Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

          Voorkomen van een invasie: Meng tijdens het inwateren van je aarde een eetlepel granulaat (van neem zaden) door 40L aarde.
          Een paar ml neem-olie door je inwater-water kan ook.

          Maar het ultieme middel om ze te voorkomen is met kwalitatief goeie aarde werken en de deur dicht houden
          De larven vreten inderdaad aan de jonge wortels en veroorzaken vertraging en soms zelfs een beperking in de groei.
          Last edited by QnQ; 18 March 2013, 08:39. Reden: voor teh Lulz
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

            Varenrouwmug.
            Heb er nooit noemenswaardige schade door kunnen ontdekken, maar idd van droge bodem houden ze niet.

            Comment


              #7
              Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

              Comment


                #8
                Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

                Flint ^^

                Comment


                  #9
                  Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

                  Bioquant Deltam hb ik gekocht en gister de planten mee besproeit en bewatert en zowaar na eerste dag vliegt er al niks meer voor de zekerheid morgen nog eens. Ik zie de schade wel aan m'n plant. Hopelijk reageren ze hier Goed op en herstellen ze.
                  aaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

                      Ja zie de effecten wel op de moederplanten. Kleine topjes wat niet echt groter wil worden. Dus die gaan we gebruiken waarschijnlijk om ice o later van te maken. Gelukkig stonden de stekjes ergens anders. En zijn die na de plaag in de tent gezet en met die gaat het erg goed. Dit is m'n tweede kweek maar zulke dikke toppen had ik de vorige x niet. En die vielen toen al niet tegen. Zie stekken m'n laatste discussie white widow en red dragon
                      ze moeten nog een week a 1,5 dan water en klieven en dan de nek om
                      aaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!

                      Comment


                        #12
                        Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

                        Helpt dat echt die nootmuskaat ? ik zit namelijk met dezelfde rotbeestjes en winkels waren gisteren en vandaag gesloten en heb dit geprobeert + van die vliegenplaklinten gehangen.
                        ik zal best nog achter die Shark gaan komende week ofniet ?

                        Comment


                          #13
                          Re: Last van kleine vliegjes welke zijn dit??

                          De volwassen varenrouwmuggen brengen je plant geen schade het zijn hun larven die ze in je grond leggen die aan je wortelmutsjes knabbelen die de schade veroorzaken. Nootmuskaat helpt daar niet tegen, wel nemathoden.

                          Comment

                          Bezig...
                          X