Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Slakken of naaktslakken????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Slakken of naaktslakken????

    Africaantjes zijn goed tegen luizen

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #17
      Re: Slakken of naaktslakken????

      Serieus, buiten kweken valt niet mee.

      Die slakken kruipen inmiddels vrolijk over de koffie heen en ondertussen heb ik weer nieuw ongediertje.

      Nu heb ik weer last van kleine witte wormpjes of larfjes die net onder de oppervlakte van de grond zitten.
      Zie fotos. ook is de stam van de plant aangevreten of iets..
      ook de bladeren zien er slecht uit..

      Iemand tips?

      P1050010.jpgP1050011.jpgP1050012.jpgP1050014.jpgP1050015.jpg

      Comment


        #18
        Re: Slakken of naaktslakken????

        jup!
        ik heb tips
        ik gebruik nu zelf neem olie,azijn water, ietsepietsie afwasmiddel en essentiele olietjes, wat ik toevallig in huis heb, zoals teatree,lavendel,lemongrass
        dit gebruik ik overal voor, planten honden, paarden
        elke dag even mee spuiten, aan onderkant van de bladeren, en ik heb tot nu toe geen beestjes, en de goede insecten hebben hier geen last van

        wat een killer is; http://www.diatomeeenaarde.nl/index....p_id=9&lang=NL
        (mag ik een link neerzetten?)
        hier gaat alles van dood, maar ook de bijtjes, dus ik zou het niet snel gebruiken
        planten vochtig spuiten, en dan een beetje van deze poeder erop
        het is niet chemisch, het is een fysieke kill, dus is hier nooit afweer voor
        dit gebruik ik ook voor de honden op de vacht (vlooien) en katten, en inwendig als ontwormingsmiddel

        Comment


          #19
          Re: Slakken of naaktslakken????

          Thanks Wonderland! Ga der mee aan de gang!

          Comment


            #20
            Re: Slakken of naaktslakken????

            Slakken biologisch bestrijdennatuurlijke vijandenslakkenvallen.
            Slakken zijn bijvoorbeeld dol op bier en melk.
            Er zijn overdekte slakkenvallen te koop die je hiermee kunt vullen. Slakken die erin kruipen, komen er niet meer uit en verdrinken.
            Je kunt ook zelf vallen maken door jampotjes in te graven. Ze lopen echter vol water tijdens en na een regenbui, als de slakken juist erg actief zijn.
            Ook kunnen er andere dieren in verdrinken, zoals kikkertjes.

            Sinds 2001 is er een biologisch slakkenmiddel op de markt met de werkzame stof ferri fosfaat (ferri=ijzer). Deze stof komt van nature voor in de bodem.
            IJzerfosfaat levert geen gevaar op voor kinderen, vogels, egels en huisdieren. Het verstoort de vochthuishouding van de slakken. Ze stoppen met eten en sterven enige tijd later.
            Sluxx van Ecostyleaaltjes inzetten als milieuvriendelijke biologische bestrijdingsmethode tegen slakken in je tuin.
            Aaltjes parasiteren op de slak, en sterven als er geen slakken meer zijn.
            De aaltjes koop je bij tuincentra in een flesje waarmee je 40 m2 tuin slakvrij kunt maken.
            Giet de aaltjes uit op plekken met veel slakken, waarna ze zelf de slakken opzoeken. Daarna blijft de tuin minstens 6 weken slakvrij. De aaltjes sterven als er geen slakken meer zijn.
            In tuincentra kun je een bestelkaart kopen, waarna het flesje per post wordt toegestuurd.

            Knoflook is ook geschikt als een natuurvriendelijk en goedkoop bestrijdingsmiddel tegen bladluis en slakken.
            Snijd 1 grote knoflookbol in kleine stukken en overgiet ze met 1 liter heet water.
            Gedurende 1 dag laten trekken en dan plantjes besproeien met dit extract.

            Tot slot kun je ook koperen slakkenringen en slakkenplakband kopen.
            Slakkenplakband bestaat uit een stevige massief koperen strip (geen papier) met een zelfklevende laag die je tegen een bloempot of de bak van je vierkantemetertuin kunt plakken.
            Deze strips zijn ongevaarlijk voor mens en milieu en kun je bijvoorbeeld kopen bij De Wiltfang.

            ---

            De kennis was natuurlijk al aanwezig, maar voor het gemak gecopieerd van deze handige tuinsite.

            grey-smiley01s-White.gif
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: Slakken of naaktslakken????

              @Wonderland, Vind ik niet leuk, dan maar geen joint, Bijen moeten blijven.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Vloeibare latex Bio versterkt de bladeren en ongedierte blijft van het blad af
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #22
                Re: Slakken of naaktslakken????

                Mijn tuin zit ook vol met zowel naaktslakken als huisjesslakken, De blaadjes van mijn aardappelplantjes en zonnebloemen zijn al volledig opgevreten. Gelukkig komen de slakken niet aan de plantjes waar het om draait. De wietplantjes staan bij mij op een houten kistje (+/- 30cm hoog en dan nog eens de bloempot)uit het gras. Die slakken moeten elke avond de mount everest beklimmen als ze ervan willen eten en dat doen deze rakkers blijkbaar niet. Het kan toeval zijn of niet maar er is aan nog geen enkel blaadje gebeten.

                succes nog

                Comment


                  #23
                  Re: Slakken of naaktslakken????

                  Hosta's in je tuin zetten helpt ook als je ergens dicht bij je tuintje een schaduwhoekje hebt!
                  Je plantjes houden niet van de schaduw, hosta's wel en slakken gaan liever wat verder om toch maar de heerlijke bladeren van je hosta's op te peuzelen een ware delicatesse voor hen!
                  Je hosta's gaan er wel niet uitzien :-s


                  🔞
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment

                  Bezig...
                  X