Kleine zwarte beestjes op mijn planten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • flan
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jul 2013
    • 3

    #1

    Kleine zwarte beestjes op mijn planten

    Korting op 420shop
    Beste mensen

    Probleempje met mijn planten: de bladeren en inmiddels ook de stengels worden vollop bevolkt met kleine zwarte insecten.

    Ik heb al heel wat geprobeerd ondertussen om dit probleem te verhelpen, al gespoten tegen spint, en heb gisteren dit product gekocht & geprobeerd: KLIK, zonder resultaat.

    Oja, ben ook nog zo gek geweest om ze ervan te borstelen. Ik zag vanmorgen geen beweging in de beesten dus dacht er even aan om ze ervan te borstelen. Na 5 min werd ik gek.

    Al verschillende fora afgezocht en proberen vinden wat voor diertjes het nu feitelijk zijn maar vind nooit wat terug.

    Nog wat informatie over mijn planten:
    - Ze zitten 90% vd tijd binnen. Heb geen zin om professioneel te doen dus ze staan gewoon op mijn kamer zonder speciale lampen of ventilator.
    - Soms zet ik ze even buiten als er een licht briesje is en het zonnetje schijnt.
    - HEEEEL soms sproei ik ze eens flink nat met water zodat mijn takken eens wat gewicht leren dragen. Ik zet ze dan (natuurlijk) buiten om ze te laten drogen.

    En dan nog wat foto's:








    Zoals jullie zien vertoeven ze graag op de onderant van mijn bladeren maar er zitten ook wat vanboven op.



    Iemand een ideetje wat voor beesten dit zijn en hoe ze te bestrijden?


    mvg

    Flan
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

    Luizen misschien ? Ik zie ook nog wat witte beestjes ?
    't Is op de foto's wat moeilijk te zien, de focus zit er steeds net naast
    Als je ze veel binnen hebt hebben de beestjes ook geen last van natuurlijke vijanden, de kans op een uitbraak is dan groter.

    Luizen kun je eraf vegen met je vinger, evt. mierennest in de buurt ook verwijderen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Sole mio
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2012
      • 808

      #3
      Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

      Voor spint zijn ze iets te dik,tenzij het een "volslanke" spintkolonie is.
      Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

      Comment

      • Cookaap
        Elite Grower
        • Dec 2011
        • 2730

        #4
        Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

        Dat zijn eitjes van bladluizen, snel weghalen maar.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

          's zomers leggen ze geen eitjes, dan zijn ze levendbarend. Ik dacht misschien witte vlieg, maar wel erg kleine dan ?
          Weghalen lijkt me verstandig, desnoods met een stukje tape omgekeerd op je vinger als je angst hebt ze aan te raken.
          Een echte kerel likt ze gewoon van dat blad af.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • flan
            Zaadje
            Nieuw Lid
            • Jul 2013
            • 3

            #6
            Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

            Alle zwarte puntjes hebben pootjes; geen eitjes dus . Soms zie ik er zelfs eentje rondstampen met een beetje geluk, meestal zitten ze wel stil.

            Zoals ik zei in mijn eerste post, ze erafhalen is onbegonnen werk. Heb al met een kwastje ze er van geborsteld (nouja, geprobeerd) maar ze blijven vaak tussen de nerven zitten en voor je één blad goed hebt ben je tussen 1-5 min bezig.
            Ga maar eens natellen hoeveel blaadjes één plant heeft...

            Pletten is ook leuk, enkel word mijn vinger (EN DE PLANT) er enorm smerig van. Plus, het lijkt me niet echt een professionele/efficiënte oplossing.

            Voor de rest, het product dat ik heb zou alles moeten uitmoorden dat 6 poten heeft, zuigt, bijt en tot de volgende categorie behoort:
            "tegen allerlei soorten bijtende en zuigende insecten (bladluizen, rupsen, trips, witte vlieg, ...)"

            Dus, slecht product of slechte productkeuze?


            Ik zal ondertussen nog eens proberen om een mooie close-up te krijgen van mijn nieuwe vriendjes.

            Comment

            • HJM
              Wicked Grower
              MemberLucky Member
              • Mar 2010
              • 3714

              #7
              Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment

              • flan
                Zaadje
                Nieuw Lid
                • Jul 2013
                • 3

                #8
                Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten


                Dankje voor je research

                Echter, dit product is bestemd voor de 'de huid van mens en dier' en is 'dik en stroperig'. Om eerlijk te zijn, heb niet echt zin om elke vierkante cm van mijn planten te gaan in smeren


                Ik blijf verder zoeken naar wat voor beest dit kan zijn. De nieuwe foto's die ik heb genomen zijn wat mislukt maar zal ze binnenkort toch eens uploaden. Heb vandaag ook ontdekt dat de beestjes mini mini mini voelsprieten hebben die ze continu heel snel bewegen. Wat een activiteit zeg.

                Comment

                • HJM
                  Wicked Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2010
                  • 3714

                  #9
                  Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

                  Bizar.



                  Je moet wel ZELF ook wat willen doen.

                  Pleuris.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment

                  • stafford
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2009
                    • 2382

                    #10
                    Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

                    Schijnbaar zijn jullie de bril vergeten op te zetten!
                    Foto 1 2 en 4 wijst op luisjes!
                    Foto 3 zie je overduidelijk SPINT EN LUIS!

                    de spint herken je aan het rode gloedje wat je ziet.
                    Hier kom je tegen het spuiten maar!!!
                    Zorg dat je 2verschillende verdelgings middelen hebt tegen spint.
                    Want na de 1e spuitbeurt, zal het overlevende spint al resist zijn tegen verdelginsmiddel 1.
                    Daarom om en om gebruiken.
                    Luis kun je makkelijk bestrijden.

                    Ps nevel in de morgen of de avond,nooit overdag in de volle zon.
                    Gr staff

                    Comment

                    • Sellym
                      Retired
                      • Jul 2013
                      • 2

                      #11
                      Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

                      Ik zit met het zelfde probleem ( Vandaar dat ik me hier aanmelde )
                      Wat is het beste product tegen bladluis maar toch ook het minst schadelijk voor mijn plant en me zelf

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

                        Een ferme waterstraal.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • wamy
                          Bong Master
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2011
                          • 301

                          #13
                          Re: Kleine zwarte beestjes op mijn planten

                          Zoals QnQ al zei, tuinslang erop en sproeien maar .
                          Heb het dit jaar voor de eerste keer moeten doen met enkele autoflowers.

                          Groetjes wamy

                          Comment

                          Bezig...